Visitor visa (subclass 600)

Fred.

New Member
Hallo,

Ik zou graag een Visitor visa (subclass 600) aanvragen om hopelijk 1 jaar in Australië te kunnen verblijven maar ik zit nog met enkele vragen.

Hoe lang op voorhand kan ik deze aanvragen?
Je krijgt niet altijd een visa voor 12 maanden, soms maar 6 of 3 maanden dat is blijkbaar afhankelijk van de omstandigheden.
Natuurlijk zou ik graag 12 maanden hebben :D :cool:
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik in aanmerking kom voor 12 maanden?

thx. :)
 
Welkom Fred, Een toeristen visum kun je gewoon online regelen. Dat is dan voor 3 maanden. Voor een langere tijd, gaat het volgens mij via de ambassade in Berlijn. Wat ze daar van je vragen weet ik niet, maar dat kun je vast wel vinden op de website.
Je mag uiteraard niet werken op dit visum. Mag ik vragen wat je reden is om te kiezen voor dit visum?
 
Hallo Katja,

3 maanden is niet genoeg, Ik heb reeds 2 jaar in Australië gewoond en gewerkt maar door omstandigheden geen skilled visa kunnen bemachtigen. Nu wil ik een jaar terug om vrienden te bezoeken en rond te reizen (een grote break en veel relaxen). Niet werken dus. Gewoon vakantie. Ik heb hier lang genoeg en hard genoeg gewerkt.
Dat is dus de reden voor dit visum.
De kostprijs van het visum weegt niet op tegen de last die je hebt om elke 3 maanden het land te verlaten vlucht boeken en terug een visa aan te vragen.
 
Een oud collega van mij heeft een paar jaar geleden dat verlengde visum aangevraagde via de ambassade in Berlijn, simpel om te doen. Kost een klein beetje (meer) dan het gewone e visitor. Easy.
 
Een oud collega van mij heeft een paar jaar geleden dat verlengde visum aangevraagde via de ambassade in Berlijn, simpel om te doen. Kost een klein beetje (meer) dan het gewone e visitor. Easy.
En hoe lang kan die verlenging dan zijn? Toch geen 9 maanden?
Ik hoop 1 jaar te kunnen verblijven.
Een vriendin van mij heeft enkele jaren geleden haar WH visa verlengd maar ze heeft daar heel veel moeite voor moeten doen. En veel bewijs voor moeten aanleveren.
 
Ik zou even mailen met Immi als ik jou was. De website is inderdaad niet heel duidelijk over hoe je precies dat 12 maanden visum kunt bemachtigen.
 
Gewoonlijk willen ze dat ook niet zeggen, Ik heb al meerdere keren van immigration te horen gekregen dat ze daar geen advies over kunnen geven. Dat is vervelend. Daarom dat ik hier een antwoord hoop te vinden.
Ik ga gewoon dat 600 visa aanvragen, ik hou jullie op de hoogte.
 
Hi,

Je kunt inderdaad een toeristenvisum voor 12 maanden online aanvragen, tenminste dat kon vooralsnog zeker en ik ken mensen die dat hebben gedaan. Zeer waarschijnlijk krijg je dan een email met de vraag wat je precieze (reis)plannen zijn en hoe je jezelf wilt onderhouden. Ze kunnen dan ook bewijs van financien etc vragen. Je mag natuurlijk niet werken op dat visum en ook met vrijwilligerswerk moet je voorzichtig zijn. Maar als je daar aan voldoet, hoeft het geen probleem te zijn.

Succes ermee!
 
Ik heb mijn visum aanvraag ingediend, nu vragen ze meer bewijs

  • Evidence of planned activities
  • Evidence of adequate funds or access to adequate funds

Het tweede is geen probleem, gewoon een bank statement uitprinten.
Maar het bewijs van geplande activiteiten vind ik vervelend. Ik boek niet graag iets op voorhand.
Hoe kan ik nu weten wat ik binnen 9 maanden ga doen?

Request Detail

Evidence of planned activities

You are also required to provide:

- A travel itinerary covering your travel arrangements and plans within Australia;
- Details of your travel companions;
- Details of immediate family members not intending to travel (name, date of birth and
relationship to you);
- Name, date of birth and relationship to you, address and contact details of people you
propose to visit in Australia;
- Details of your reason for visiting Australia
- Do you intend lodging any further visa application in Australia? If so, for what purpose?
- Your intentions after departure from Australia (please provide details);
- A letter from your employer stating your employment position, the length of your
employment, your salary level and approved leave period (state whether leave is paid or
unpaid);
- A declaration confirming that you will not receive any income or payment for your intended
activities in Australia.
 
Kom op! Gewoon een leuk verhaaltje doen, van mensen die je gaat bezoeken en bepaalde plaatsen en parken die je wilt gaan zien. Als je echt wilt, dan moet je er ook wel wat voor doen!
 
Precies, gewoon een 'ongeveer' reisplan. Welke steden/vrienden/parken wanneer ongeveer.
Ik vermoed niet dat ze tussentijds komen kijken of je daar wel echt bent op dat moment ;)
En anders boek je her en der een hotel of zo, vaak kun je die gewoon weer cancellen later
 
Een verhaaltje is dat wel genoeg?
Ik heb nog geen idee van waar ik allemaal heen wil, er zijn enkele dingen die ik graag zou zien maar deze hangen ook van de omstandigheden af.
Ik ga er veel hikes en National parks opzetten en ik ga ze ook vertellen dat ik met het openbaar vervoer reis.
Ik vertel ze ook welke vrienden ik ga bezoeken en waar.

Dan is het alleen de vraag of dat dat goed genoeg gaat zijn...

Hotels boeken sta ik niet op te wachten... (Ik verblijf meestal in hostels) En die boek je ter plaatse.
En als ik hier en daar iets boek lijkt het nog meer fake denk ik.
Dit is ook niet wat ze vragen, ze vragen bewijs van geplande activiteiten. Tenzij je zegt dat je de Spa van het hotel een activiteit vind. :) Misschien wel een goed idee... :up:

Ik zal er wel iets van maken, maar echt bewijs heb ik nog niet.
 
hé kom op, wel een beetje positief zeg
Het is nou niet dat je met dyslexie allemaal 10-en moet scoren op een Engelse test wel???:rolleyes:
Je moet gewoon aantonen dat je een plan hebt voor die 12 maanden niet meer, niet minder.
 
is dat wel genoeg?

Dat is vaak de vraag bij het aanleveren van bewijs (niet alleen bij jouw visum maar ook bij allerlei andere visa.
Als het niet goed genoeg is vragen ze waarschijnlijk om meer. Nu, dan boek je wel een hotel/hostel wat dan ook, ook al ga je er geen gebruik van maken wellicht, of wat dan ook.

Kop op :)
 
Dat is vaak de vraag bij het aanleveren van bewijs (niet alleen bij jouw visum maar ook bij allerlei andere visa.
Als het niet goed genoeg is vragen ze waarschijnlijk om meer. Nu, dan boek je wel een hotel/hostel wat dan ook, ook al ga je er geen gebruik van maken wellicht, of wat dan ook.

Kop op :)
Ik heb ondertussen een mooi verhaal en ik heb ook een hostel geboekt voor de eerste 14 dagen dat ik kan annuleren.
Ik moest blijkbaar de bank statements aanvragen om de laatste transacties er op te hebben, dus daar moet ik nog even op wachten en dan kan het verzonden worden.


Bij TRA (voor mijn skilled visa) is het zo als je niet voldoende bewijs levert keuren ze het af en dan kan je opnieuw $1000 betalen voor een nieuwe applicatie. Dat heb ik dus opgegeven. Ik heb blijkbaar toch niet wat zij willen.
Met mijn Skilled visa heb ik alle pech gehad die ik maar kan hebben. Firma failliet, emigration agent die niks kon, TRA application afgekeurd... Veel geld verloren, en dat gaat het niet over een paar 1000 euro maar vele 1000'en Euro's waar ik meer dan een jaar voor moeten werken heb. :( Horror!
Ik ben er eindelijk een beetje terug over te spreken na enkele jaren.
 
Een goed verhaal is inderdaad alles wat nodig is. Je hoeft niet te bewijzen dat je toers hebt geboekt of hotels etc, puur een goed, solide verhaal is afdoende. Mijn ex-partner heeft het een aantal jaren geleden ook moeten doen en het was vrij makkelijk met een goed reisplan (wat niet waar was btw)...
 
Back
Top