Visum aanvraag voor het spouse visum

Ha CJ,

Tis een lange rit niet?

Toen ik uiteindelijk mijn permanent visum ging ophalen hier in Melbourne by de Immigration Office werd ik door een heel erg leuk, aardig en net iets te mooi meisje geholpen. Ik dacht even dat het de laatste test was  :)

hehehe.... nee, ik ben juist met dat leuke meisje getrouwd. Ik ben een brabants jongetje.
Frank = officieel franciscus =  sus = suske.

Hey gefeliciteerd! Gaan we nou off topic? Alhoewel, trouwen heeft weer van alles met een spouse visum te maken. Wij zijn iets meer dan 3.5 jaar geleden in Nederland getrouwd (en pro forma ook in Frankrijk, de Loire is prachtig!)

Ik heb altijd het idee gehad dat bij de aanvraag van het visum het in je voordeel werkt als je de stat decs heel persoonlijk en menselijk (zelfs kwetsbaar), in plaats formeel maakt.
Wij hebben ze apart van elkaar geschreven en pas toen ze klaar waren, ze samen met een glas wijn gelezen. Geweldig om van elkaar te lezen wat je voelt en waarom.

Ik heb de hele procedure nooit als vervelend ervaren. Natuurlijk, het is wat werk en gedoe, maar op een bepaalde manier hoort het gewoon bij het gevoel van 'ik ga aan de andere kant van de wereld wonen'.

Ik heb ook een tijdje in Londen gewoont en die overgang voelde bijna te gemakkelijk.  Overigens hebben we ook 3 jaar in Nederland gewoont ( mijn aussie praat nu dus nederlands, met een heel leuk accent ) en dat was ook allemaal erg gemakkelijk qua papierwerk.
Helaas woonden we in frikkin' brabant, wat wel behoorlijk saai was na Londen.

ha! Wij woonden dan wel niet in Eindhoven ( maar eerst in Breda en toen Den Bosch ) maar we waren er wel vaak. Ik werkte er en kom zelf ook oorspronkelijk uit de Kempen.
En dan is er natuurlijk de Effenaar en Plaza Futura.

Ga je citizen worden denk je?

Ik moet ook nog... eh *rekent op handen en voeten*.. zo'n anderhalf jaar wachten maar dan doe ik het wel. Twee paspoorten voor mij, en dan na een tijdje ook twee voor mijn vrouw - kunnen we kwartetten.

Ik ga even  voor je navragen hoe het ook alwaar zat ( Nat heeft hier onderzoek naar gedaan).

MMMH die site van IND is niet echt overzichtelijk, maar dit voorbeeld is niet erg bemoedigend:

<quote>Ik ben nu vier jaar getrouwd met een Marokkaanse vrouw en zij heeft enkele weken geleden een verzoek tot naturalisatie ingediend. Mijn baas heeft mij echter aangeboden om twee jaar in het buitenland te gaan werken. Dat zou betekenen dat we ons laten uitschrijven uit de gemeente (GBA) en mijn vrouw haar verblijfsvergunning verliest. Wat voor invloed heeft dit op het naturalisatieverzoek van mijn vrouw?
In principe verandert er niet zo heel veel. Wanneer u en uw echtgenote tegelijkertijd naar het buitenland verhuizen, moet u aan kunnen tonen dat u ook daar op hetzelfde adres woont. Dat u in het buitenland woont, maakt hierbij geen verschil.
Ten slotte is nog van belang dat u en uw echtgenote niet verhuizen naar Marokko, want u mag niet wonen in het land waarvan uw echtgenote de nationaliteit bezit.</quote>

Back