Hey gefeliciteerd! Gaan we nou off topic? Alhoewel, trouwen heeft weer van alles met een spouse visum te maken. Wij zijn iets meer dan 3.5 jaar geleden in Nederland getrouwd (en pro forma ook in Frankrijk, de Loire is prachtig!)
Ik heb altijd het idee gehad dat bij de aanvraag van het visum het in je voordeel werkt als je de stat decs heel persoonlijk en menselijk (zelfs kwetsbaar), in plaats formeel maakt.
Wij hebben ze apart van elkaar geschreven en pas toen ze klaar waren, ze samen met een glas wijn gelezen. Geweldig om van elkaar te lezen wat je voelt en waarom.
Ik heb de hele procedure nooit als vervelend ervaren. Natuurlijk, het is wat werk en gedoe, maar op een bepaalde manier hoort het gewoon bij het gevoel van 'ik ga aan de andere kant van de wereld wonen'.
Ik heb ook een tijdje in Londen gewoont en die overgang voelde bijna te gemakkelijk. Overigens hebben we ook 3 jaar in Nederland gewoont ( mijn aussie praat nu dus nederlands, met een heel leuk accent ) en dat was ook allemaal erg gemakkelijk qua papierwerk.
Helaas woonden we in frikkin' brabant, wat wel behoorlijk saai was na Londen.