[quote author=Sambo link=topic=10243.msg144061#msg144061 date=1248697080]moet wel zeggen dat de twijfel nu weer minder aan het worden is (na toekennen visum?!) en we ervan overtuigd zijn dat met een beetje twijfel die kant op te gaan helemaal niet erg is. bij ons is het ook niet de beste timing en daardoor hebben we het gevoel te moeten kiezen tussen 2 mooie dingen.... een luxeprobleem!
[/quote]
Dat gevoel heb ik nou ook. We hebben het hier prachtig, mijn man heeft sinds maart weer een nieuwe baan en verdient daardoor weer lekker. We hebben een leuk huisje met relatief grote tuin(voor ned. begrippen dan) en een leuke buurt en nu willen we toch weer die kant op. Waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet. Natuurlijk wel vanwege het feit dat mijn man is geboren in australie
Ik ben er al eerder geweest en kwam toen met heimwee weer naar 4,5 maand thuis. Dat kunnen we ons nu financieel niet veroorloven.
Ergens trekt het ook weer wel; ik verlang toch naar een mooi vrijstaand huisje ergens op zo'n court met zo'n hele mooie open keuken en grote tuin waar de kids lekker kunnen spelen.
Het is dan ook te hopen dat hij snel werk krijgt als chauffeur zodat we verder kunnen met het leven opbouwen. De meesten die ik nu ken zeggen al dat we werk moeten zoeken voordat we die kant op vertrekken maar dat kun je pas als je weet waneer je aankomt. Er gaat toch al veel werk vooraf zoals het huis verkopen, baan opzeggen enz. Dat kun je ook geen 2 weken van te voren pas gaan regelen. Kortom, best onzeker allemaal.
Dat is ook de reden waarom ik zo twijfel. Stel dat het door omstandigheden weer zo gaat als de vorige keer dan zitten we mooi met de gebakken peren. Zo'n huis waar we nu wonen hebben we gekocht toen we allebeid fulltime werkten zonder kids.Nu moet ik er niet aan denken om met deze 2 fulltime te gan werken.
Je moet natuurlijk wel iets risico durven nemen maar we moeten dan wel een stapje terug doen.
Groetjes Heidi