VISUM GRANTED!!!!

Hiiiiiijjjjjhaaaaa!! die hebben jullie binnen!  :dance:

Wat goed en 2,5 maanden is wel snel jah  :up:
 
Hoppa!!! In the pocket!!!! Ga lekker feesten dit weekend en maandag beginnen met regelen en plannen! Geniet ervan!
 
Gefeliciteerd Sambo!  :up:
Ben je nu niet meer aan het twijfelen? Ik las pas nog een ander soort berichtje van je.....

Een 475 visum is toch een ander soort dan waar de meeste van ons op wachten , en vlgs mij gaat de 475 altijd veel sneller dan de PR skilled independent  175 e.d
 
he skip, thanks. twijfel is er nog steeds, plan is nu om in november / december voor een week of 6 naar australie te gaan voor natuurlijk vakantie, maar ook om te bekijken of we er gaan leven.

maar moet wel zeggen dat we er allebei wel weer een stuk positiever tegenover staan nu dat visum in the pocket is.
 
Congrats! Join the 475 Adelaide Club :) Wij hebben de online aanvraag in sept vorig jaar gedaan en de visa zijn 'ineens' 17 april toegekend (geen bericht van CO gehad), net als bij jou eerder dan verwacht en dat terwijl mijn skilled occupation ook vd SA lijst af was gehaald...zo zie je maar Sambo :)
Wat een heerlijk gevoel he, wij hebben het weekend na het goede nieuws ook aan de lampen gehangen hier :) En komt allemaal ineens heeel dichtbij....zo hebben wij nu allebei ons werk opgezegd en zijn fulltime bezig met de voorbereidingen....waarschijnlijk vinken jullie dezelfde lijst af, dus als je tips nodig hebt, mail maar.

Is het trouwens geen optie qua tijd en kosten om die reis over te slaan? Zijn jullie wel eens in SA geweest? Is een geweldige staat!
 
he jolly jumbucks, thanks

in eerste instantie wilden we gewoon naar SA gaan zonder eerst die vakantie. maar nu gaan we juist die reis maken om ons ervan te overtuigen dat we er goed aan doen om down under te gaan leven, omdat de laatste tijd een hevige twijfel bij ons is ontstaan.

we hebben in 2005 / 2006 een jaartje door australie gereisd en toen alle staten bezocht. sa was eigenlijk niet onze eerste keuze, maar daar stond mijn beroep op de lijst. en toen wij ons er wat meer in zijn verdiepen zijn wij toch wel erg enthousiast geworden over wat sa te bieden heeft.

je aanbod om jullie hulp eens te vragen houden we zeker in ons achterhoofd, cheers. wanneer gaan jullie en weten jullie alwaar je precies wilt gaan wonen?

groet,

sambo
 
Hey Sambo, gefeliciteerd joh, heerlijk zeg dat dat wachten op visum eindelijk voorbij is. Nu de rest nog, maar ook dat gaat lukken.

Vraagje: hoe heb je een state sponsorship aangevraagd als je beroep niet op de lijsten voorkomt? Ik zat net, maar heb dat ook eerder in het jaar gedaan, te kijken op de online application form van South Australia maar je kunt alleen beroepen uit de lijst kiezen, niet een ander beroep invullen of er gewoon overheen enteren en ergens anders het beroep dat je wilt nomineren, invullen. Ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.

Geniet ervan en hoor graag van je.

Groetjes,
 
flored, cheers.

mijn beroep stond wel op de lijst van sa, maar is net nadat wij de sponsorship aanvraag hebben gedaan van de lijst gehaald. dus we waren eigenlijk nog net op tijd en het heeft gelukkig geen negatieve invloed gehad op de sponsorship aanvraag

greetz sambo
 
Same here, gelukkig is pas na toekenning state sponsorship is mijn beroep (PR Officer) vd lijst gehaald....
Maar dat hoeft op zich geen onoverkomelijk probleem te zijn, want volgens Buysse heeft SA ook nog veel off list plaatsen te vergeven...
Hoe dan ook, de visa hebben we op tijd binnen weten te slepen en dat is op zich al een prestatie :)

Mocht je erg twijfelen (weten we alles van hoor! komt op onverwachte momenten toch steeds op en ook voor ons is de timing van emigratie in vele opzichten niet handig, maar het avontuur lonkt en dat gevoel heeft bij ons beiden gelukkig de overhand), kijk eens op dit topic, gaat over de mooie kanten van Adelaide van Poms die daar zitten: http://www.pomsinadelaide.com/forum/showthread.php?t=11340

Succes!
 
Gefeliciteerd  :happysun: :applaus: :cheer: met jullie visum, veel succes  :up: met alles regelen voor vertrek.
 
@ scutch: dankjewel! sowieso genoeg te regelen nog iig....

@ jollies: denk dat iedereen die wil emigreren wel twijfelt en daarin ups en downs heeft. dat pomsinadelaide is een mooi en handig forum die we vanaf nu ook vaker gaan raadplegen. maar die twijfel zal toch van binnenuit weg moeten gaan, daar kunnen al die meningen van die poms niets aan veranderen, al is het welleuk om te lezen.  :wink:

moet wel zeggen dat de twijfel nu weer minder aan het worden is (na toekennen visum?!) en we ervan overtuigd zijn dat met een beetje twijfel die kant op te gaan helemaal niet erg is. bij ons is het ook niet de beste timing en daardoor hebben we het gevoel te moeten kiezen tussen 2 mooie dingen.... een luxeprobleem!  :p
 
[quote author=Sambo link=topic=10243.msg144061#msg144061 date=1248697080]moet wel zeggen dat de twijfel nu weer minder aan het worden is (na toekennen visum?!) en we ervan overtuigd zijn dat met een beetje twijfel die kant op te gaan helemaal niet erg is. bij ons is het ook niet de beste timing en daardoor hebben we het gevoel te moeten kiezen tussen 2 mooie dingen.... een luxeprobleem!  :p
[/quote]

Dat gevoel heb ik nou ook. We hebben het hier prachtig, mijn man heeft sinds maart weer een nieuwe baan en verdient daardoor weer lekker. We hebben een leuk huisje met relatief grote tuin(voor ned. begrippen dan) en een leuke buurt en nu willen we toch weer die kant op. Waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet. Natuurlijk wel vanwege het feit dat mijn man is geboren in australie
Ik ben er al eerder geweest en kwam toen met heimwee weer naar 4,5 maand thuis. Dat kunnen we ons nu financieel niet veroorloven.
Ergens trekt het ook weer wel; ik verlang toch naar een mooi vrijstaand huisje ergens op zo'n court met zo'n hele mooie open keuken en grote tuin waar de kids lekker kunnen spelen.
Het is dan ook te hopen dat hij snel werk krijgt als chauffeur zodat we verder kunnen met het leven opbouwen. De meesten die ik nu ken zeggen al dat we werk moeten zoeken voordat we die kant op vertrekken maar dat kun je pas als je weet waneer je aankomt. Er gaat toch al veel werk vooraf zoals het huis verkopen, baan opzeggen enz. Dat kun je ook geen 2 weken van te voren pas gaan regelen. Kortom, best onzeker allemaal.
Dat is ook de reden waarom ik zo twijfel. Stel dat het door omstandigheden weer zo gaat als de vorige keer dan zitten we mooi met de gebakken peren. Zo'n huis waar we nu wonen hebben we gekocht toen we allebeid fulltime werkten zonder kids.Nu moet ik er niet aan denken om met deze 2 fulltime te gan werken.
Je moet natuurlijk wel iets risico durven nemen maar we moeten dan wel een stapje terug doen.

Groetjes Heidi
 
Back
Top