visum is aangevraagd

heel veel succes, ik wacht zelf op het moment dat die van ons gelodged wordt door TiG, zal nu ook wel elke dag zijn, waar willen jullie heen?

Zeg dat wel. Eerst was het spannend voor de TRA en nu de Visa. Maar als het achter de rug is was het wel het wachten waard, want we weten waar we het voor doen.

Jolanda

Vraagje......

Is er nog iemand die alles laat regelen door The Immigratian group??????

Zo ja, wat is jou of jullie ervaring?

Jolanda

Wij zouden in eerste instantie ook naar TIG gaan, info avond en prive consult gehad. toch maar besloten om het zelf te doen aangezien ik zelf al foutjes en onzorgvuldigheden ontdekte, op mijn visavragen kreeg ik steevast antwoorden als: komt nog wel , eerst de TRA terwijl ons visum (designated area) per juli 2006 zou wijzigen (ten nadele) dat werd weggewuifd als zijnde niet belangrijk.......
We zijn nu zelf voor SIR gegaan (28 juni weggegaan) en het is best zelf te doen met hulp van het forum!!!!!

Ze zullen ongetwijfeld goed zijn bij de TIG maar onze ervaring was wat minder...

Succes met afwachten !!

Groetjes
Ineke

Hai Rob en Jolanda,

ik begreep uit een ander draadje dat jullie aanvraag in juni al weg was, maar klaarblijkelijk is dat nog niet zo!
Wij zijn vorig jaar ook bij TIG geweest bij de info avond en met een individueel gesprek wat overigens na 15 minuten al duidelijk was, dus dat was een aardig uurtarief.
Aangezien timmermannen wel heel erg gewenst zijn en wij daarbij ook nog naar Tasmanie willen, hebben wij er voor gekozen de aanvragen zelf in te dienen.
Ondertussen is vrijdag het pakket opgehaald om naar Adelaide te worden om dinsdag hopenlijk te worden afgegeven.
Dus wij gaan inderdaad aardig gelijk op, ook wij hopen uiterlijk December in Oz aan te komen.
Succes met de aanvraag :up:
Laten we hopen dat ze snel positief worden afgerond

Mariette

Hallo Mariette,

We hebben de TRA goedkeuring binnen gekregen op 28 april 2006.
Na behaalde IELTS is aanvraag gedaan voor visa en we kregen bericht van The Australian Goverment:
Visa application received in this office on 26th june 2006.

Dus misschien dat het wel goedkomt.

Groetjes Jolanda

Wij hebben dus afgelopen maart TiG ingeschakeld om ons visum te regelen, Lance Fee, de chef heeft mijn geval zelf onder handen genomen omdat ik 42 jaar ben en het dus moeilijk werd met de punten, ze hebben het dan toch voor mekaar gekregen om me een TRA approvement te geven dat op de modl lijst staat en nu kan ik naar brisbane mits ik de ielts 6van 9 haal en 100.000 dollar investeer voor een jaar, maar dat was allemaal al vanaf het begin zo besproken, vandaag is ons visum naar hun hoofdkantoor in Perth gestuurd en wordt van daaruit gelodged, vermoedelijk volgend jaar februari-maart zijn we in australië met ons viertjes.
Ze zijn erg relaxed bij TiG maar wel erg accuraat, ze hebben hier in nederland nu ook een kantoor en die reageren binnen 5 minuten op een email en je kan ze altijd bellen.

Wij zijn zelf ook tevreden over TIG. We hebben wel kennis gemaakt met Lance, maar we hebben Ray Brown die alles voor ons regelt.
Verleden jaar zijn we naar de januari bijeenkomst geweest en mensen ontmoet die in maart naar Maryborough zijn vertokken. We gaan ze zeker weer zien als we in Oz zijn.

Voor jullie ook veel succes met het wachten op de Visa.

Groetjes van Jolanda

Wij ook zeer tevreden over TIG (Lance, Jan en Bernadette). Ze zijn relaxed, wat misschien soms voor ons overkomt als wat laks, maar niets is minder waar. Tot nu toe: alle puntjes op de i, de juiste info op de juiste tijd en veel, veel geruststelling. Wij hadden ook de tijdsdruk van juli 2006, maar volgens hun hoefden we ons daar geen zorgen om te maken (en dat deden we dus toch, zoals Ineke): bleek achteraf ook niet nodig. Ruimschoots op tijd geweest met aanvraag en middels hun achteraf nog dingen aan toe kunnen voegen zoals IELTS results. Verder rustige club met veel know-how en ze reageren (althans Jan) snel op vragen en mail. Wij zijn dus erg positief!! Wat ons vertrouwen inboezemde was dat zij inderdaad snel de vinger op de plek hadden en precies de route voor ons wisten. Andere bureaus hebben ons eerst geld uit de zak geklopt om vervolgens met ingewikkelde verhalen te komen en dan niet thuis te geven....

[quote author=Kathleen link=topic=5346.msg68056#msg68056 date=1155647916]
Wij hadden ook de tijdsdruk van juli 2006, maar volgens hun hoefden we ons daar geen zorgen om te maken (en dat deden we dus toch, zoals Ineke): bleek achteraf ook niet nodig. Ruimschoots op tijd geweest met aanvraag en middels hun achteraf nog dingen aan toe kunnen voegen zoals IELTS results. Verder rustige club met veel know-how en ze reageren (althans Jan) snel op vragen en mail. Wij zijn dus erg positief!! Wat ons vertrouwen inboezemde was dat zij inderdaad snel de vinger op de plek hadden en precies de route voor ons wisten.
[/quote]

Bij ons gaven ze aan dat mijn tante wel sponsor kon zijn, maar vonden het niet nodig om te checken of ze de juiste postcode had, ik moest er zelf achter komen dat ze in het "verkeerde"gebied woonde. Verder hebben ze ons niet op de hoogte gesteld van de veranderingen van het visum, dat hoorde we van een ander buro. Volgens TIG was het allemaal nog lang niet zeker, ook niet toen het al op de site van DIMA stond..... Verder gaven ze ons weinig kans op slagen bij de TRA, wat ons met gemak wel lukte. Overingens toen bleek dat de sponsor niet geschikt was hebben wij nooit meer wat van ze vernomen........

vreemd.... wat mij betreft very unlike TIG, very like The Immigration Bureau.... (daar hebben wij dus die ervaring mee) Bij ons, i.t.t. jullie: alle medewerking met zoeken naar geschikte sponsor, doen van RPL bij ACS, en meewerking aan de deadline (en ook alle duidelijkheid dat het visum zou veranderen... misschien ander visum?)... Jammer, maar ik zie dat jullie toch het schip te water hebben gelaten... good on ya! Heel veel succes met wachten, wachten en nog eens wachten  :wink:

Jeemig wat is dit forum verslavend zeg, elk minuutje dat ik ff nix te doen heb ben ik aan het koekeloeren.

Erg leuk moet ik zeggen.

Maare, nu ga ik zo naar m'n wiegie toe.

Jolanda  :readinginbed:

Hallo,

Wij hebben ook goede ervaringen met Lance en Jan. Ook wij hebben Ray Brown als contact. Dit bevalt ons zeer goed. Twee maanden geleden hebben we met hen nog van een heerlijke kaasfondue genoten bij ons thuis.
Inmiddels zijn wij in afwachting. Onze stukken zijn op 8 mei bij DIMA ontvangen.

Succes

groeten Ellen en Wim

Hi, wat gezellie dat ze bij je thuis waren, het zijn ook leuke mensen.

Dus jullie zitten ook in het zelfde schuitje van..........wachten, wachten, wachten.
Ik zal ook voor jullie duimen.

Groetjes van Joalnda    :up:

Even iets heel anders.
Sinds wij plannen hebben om weg te gaan gaat alles kapot bij ons.
Het begon met de t.v., die stopte er ineens mee. Maar Daar kunnen we niet buiten, wij mischien nog wel maar de kids niet. Dus via speurders een andere aangeschaft.

Toen stopte de droger er mee. Maar daar kan ik wel buiten. Met regen hangt m'n hele bovenetage vol met wasgoed, maar het is maar voor een paar maandjes (hoop ik).

En ja hoor, de wasmachine ook, die heb ik echt wel nodig.......
Gelukkig was het de v-snaar dus die kon vervangen worden.

En drie keer raden......
M'n autootje is overleden.
Dus nu ga ik overal naartoe op m'n ouwe opoefiets.

Maakt niet uit, in de toekomst rijd ik een een coole 4w-drive, hahaha.
Nog even geduld dus.

Jolanda    :-D

Back