Visum/Paspoort verlenging

Wilbert67

Active Member
Hoi, wij zijn al geruime tijd de gelukkige bezitters. van een permanent visum (subclass 136 etc). Als je hier eenmaal zit zijn al die visum perikelen niet meer zo van belang en raak je er helemaal uit!
De volgende situatie gaat zich voordoen:
Onze paspoorten verlopen in een aantal maanden, maar het visum wat er in zit is nog geldig tot 2013.
Wat is de gebruikelijke procedure? Paspoort verlengen bij de NL ambassade? en dan het visum bij de Australische? Wat gebeurt er eigenlijk als het visum afloopt(de geldigheid), gewoon een nieuw voor 5 jaar?
 
Er bestaan vele draadjes over dit onderwerp, zoek via de "search engine".
Je kunt je oude paspoort met je nieuwe paspoort met nietjes aan elkaar koppelen en vanaf dat punt gewoon verder reizen. Dit doe ik al jaaaaaren.
Denk er aan dat je paspoort in Aziatische landen minstens 6 maanden geldig moet zijn om die landen te bezoeken, inkl een tussenstop.
Jan
 
Paspoort vernieuwen bij de NL ambassade en je kunt je oude passpoort blijven gebruiken voor je visa.
Wanneer die verlopen is, naar de immigratie dienst en een nieuwe kopen. Ik heb die van mij begin maart gedaan. Gebeurt binnen 20 minuen, waarvan 15 minuten wachttijd.
 
Heb vandaag contact gehad met DIAC, je visum verloopt niet!! Het is niet voor niks een permanent residence!
In nieuwe paspoort komt geen sticker meer, het is electronisch gekoppeld aan je visum. Voor landen waar nog geen electronische controle is (weet niet welke?) kan je je oude sticker/paspoort nog meenemen. Enige wat wel verloopt is de initiele 5 jaar in/uitreais regel, daarna heb je een RRV nodig als je het land uitgaat en weer terug wilt.
 
Heb vandaag contact gehad met DIAC, je visum verloopt niet!! Het is niet voor niks een permanent residence!
In nieuwe paspoort komt geen sticker meer, het is electronisch gekoppeld aan je visum. Voor landen waar nog geen electronische controle is (weet niet welke?) kan je je oude sticker/paspoort nog meenemen. Enige wat wel verloopt is de initiele 5 jaar in/uitreais regel, daarna heb je een RRV nodig als je het land uitgaat en weer terug wilt.

Ik heb onlangs een nieuwe paspoort gekregen ben naar de immigrations dienst (Perth) geweest om het nieuwe paspoort te laten registreren en kreeg gelijk weer een nieuwe sticker in mijn nieuwe paspoort.
Is misschien niet nodig maar wel handig, hoef niet zo nodig met twee paspoorten te reizen.
 
@duiksmurf: die optie heb ik ook naar gekeken. Inderdaad mogelijk om nog steeds een nieuwe sticker te krijgen, alleen dacht ik wel dat er dan kosten aan verbonden zijn. In ons geval x4 was dat meteen enkele honderden dollars?
 
Wij morten dit jaar ons NL paspoort vernieuwen, en wij willen ook een nieuw stikkertje in onze nieuwe paspoorten. Het staat allemaal wel electronisvh gerigistreerd, maar zo'n stickertje is toch wel handig als dat systeem een keer niet werkt ofzo.. :) En zo'n stickertje blijft erg leuk in je paspoort :). Denk niet dat een sticker heel duur is om te laten zetten??
 
Wij morten dit jaar ons NL paspoort vernieuwen, en wij willen ook een nieuw stikkertje in onze nieuwe paspoorten. Het staat allemaal wel electronisvh gerigistreerd, maar zo'n stickertje is toch wel handig als dat systeem een keer niet werkt ofzo.. :) En zo'n stickertje blijft erg leuk in je paspoort :). Denk niet dat een sticker heel duur is om te laten zetten??

Ik vind een sticker van rond de $250,- best duur :)
 
@duiksmurf: die optie heb ik ook naar gekeken. Inderdaad mogelijk om nog steeds een nieuwe sticker te krijgen, alleen dacht ik wel dat er dan kosten aan verbonden zijn. In ons geval x4 was dat meteen enkele honderden dollars?

Nee er zijn geen kosten aan verbonden, het is geheel gratis. Athans dat was het in mijn geval zal voor jou niet anders zijn denk ik.
 
@ Duiksmurf, heb je de sticker met dezelfde datum als de oude sticker gratis gekregen ?
Bij een nieuwe return visa sticker die ook weer 5 jaar geldig is moesten we toch echt rond de $250,- betalen in Cairns bij DIAC.
 
Ik heb de nieuwe sticker met de zelfde datum als de oude gekregen, ik weet echter niet hoe het met een nieuwe return visa zit.
In mijn geval was mijn oude NL paspoort verlopen en heb een nieuwe aangevraagt, om niet met twee paspoorten te moeten reizen ben ik even bij de immigrations Perth binnen gehopt en de nieuwe laten registreren. Daarbij ik een nieuwe sticker met de zelfde eind datum gekregen.
Hoop dat het zo duidelijk is?
 
Erg duidelijk.
Gelukkig ik dacht dat we duurder uit waren in Cairns. De oude sticker is inderdaad gratis, maar een nieuwe niet.
 
Wilbert, de sticker kost niets, totdat je het wilt overplakken in je nieuwe paspoort voordat de 5 jaar geldigheid voorbij zijn.
Het kostte me $300 voor de RRV, dus $250 valt dan mee.
 
Ok duidelijk.
om dezelfde sticker in mijn nieuwe paspoort te krijgen, kosten nul!
Volgende sticker zou dan toch een RRV worden voor de vlgende 5 jaar.
 
Wij hebben dit jaar onze visa gekregen en we kregen niet eens een sticker... We kunnen gewoon ons paspoort laten zien aan de grens, daar staat alles geregistreerd. Het systeem gebruikt geen stickers meer.
 
Stickers... bij de albert heijn (nu nog) zeggen ze bij de spaarzegelactie: 'lekker blijven plakken'. :p Ik voeg er 'in Australië' aan toe.
 
Ik zit met hetzelfde probleem. Echter afgaande op de ervaringen hier zal ik geen óude'stikker in mn 'nieuwe' paspoort laten zetten. Dan moet ik het weer opsturen naar Berlijn en zo met alle mogelijke gevolgen van dien.
 
Ik zit met hetzelfde probleem. Echter afgaande op de ervaringen hier zal ik geen óude'stikker in mn 'nieuwe' paspoort laten zetten. Dan moet ik het weer opsturen naar Berlijn en zo met alle mogelijke gevolgen van dien.
Zorg wel dat je de immigratie dienst op de hoogte brengt van je nieuwe paspoort. Ik stond in NZ en mocht niet meer naar Aus. Gelukkig was tijdens de kantoortijden dus mocht even 30 minuten wachten en daarna kon ik mijn paspoort weer ophalen. Electronisch moest even mijn visum nr aan mijn nieuwe paspoort gekoppeld worden.

Had mijn oude paspoort als 2e reisdocument bij mij maar dat was dus niet voldoende.

Chantal
 
Back
Top