Visum/Paspoort verlenging

Ja ik zou ze best wel op de hoogte willen brengen (is natuurlijk ook beter) waar wie/wat/waar/hoe??? volgens mij zou het allemaal in mijn electronische stempel moeten staan. toch?
 
Ja ik zou ze best wel op de hoogte willen brengen (is natuurlijk ook beter) waar wie/wat/waar/hoe??? volgens mij zou het allemaal in mijn electronische stempel moeten staan. toch?
Formulier op immi.gov.au, even zoeken.
 
Dat is dan form 929

Zie attachement
 

Attachments

  • DAIC new passport form.pdf
    88.8 KB · Views: 15
Zover ik kan bepalen zijn er nog sommigen die het visum en de RRV door elkaar halen.

Er zijn eerdere draadjes over geschreven, maar nog voor de duidelijkheid:

a. Je krijgt een permanent visum om in Australie te wonen/werken.
Hiervan krijg je in de regel geen sticker voor je paspoort, maar wellicht is dat bij sommigen wel gebeurt. Ik ken het in ieder geval niet. Daar zijn geen kosten mee verbonden.
Misschien zijn er nu stickers voor andere zaken zoals een backpack tourist van 1 jaar of een sticker(visum) voor een bepaalde periode. Sinds vele jaren krijgen gewone touristen ook geen stickertje of stempel meer in hun paspoort want het is electronisch geregeld.

b. RRV Resident Return Visa.
Dit is inderdaad een sticker welk een volle pagina beslaat in je paspoort en is meestal geldig voor 5 jaar of soms tot de eind datum in je paspoort. Er zijn een paar verschillende soorten.
Bij elk nieuw NL paspoort moet je dus opnieuw naar de immigratie en een nieuwe RRV laten plaatsen, deze kost momenteel 300 dollar. Ik weet nog toen deze 80 dollar kostte.
Deze sticker is uitsluitend en alleen nodig als je het land verlaat en later wil terugkomen tot 1 dag voordat de geldigheid van deze sticker verloopt. Dus blijf je de volgende 5 jaar in OZ, dan heb je in principe niet zo,n sticker nodig.
Als de sticker in je oude paspoort nog geldig is voor een bepaalde tijd dan kun je daarmee nog reizen.
Moet je dus beide paspoorten meenemen. Maar denk erom je hebt min 6 mnd geldigheid nodig voor Azie.

Dan is er ook een sticker welke altijd geldig blijft en wel eentje waarop je binnen 3 jaar terug moet keren naar OZ anders vervalt het. Deze heeft dus totaal niets met de geldigheid van je paspoort te maken.
Ik reis al jaren met zo,n sticker, heb dan dat hele oude paspoort bij me en daarbij het huidige paspoort.
Deze stickers worden evenwel niet meer uitgegeven. Zo,n sticker kost niets.

Zoals eerder vermeld, er bestaan verschillende draadjes over dit onderwerp want het is een terugkerende topic.
Cheers
Jan
 
Oh jeetje, nou raak ik nog meer in de war.... We hebben net Rimko's paspoort moeten vernieuwen en die krijgen we opgestuurd van de NL ambassade in een week of 2. Toch maar ff navraag doen of we nu wel of niet voor een nieuwe sticker (ja want die hebben wij in 2009 gekregen) moeten zorgen.
 
Hey Ingrid,

Ook ik had toch echt een sticker hoor! Heb inmiddels ook een nieuw paspoort en heb dit dus niet doorgegeven aan de immigratiedienst. Dacht dat ik met mijn oude paspoort met gaten maar geen gaten in die ene pagina waar mijn sticker in zat gewoon in en uit kon reizen. Visum sticker was immers nog geldig. Helaas bleek dat niet het geval toen ik vanaf NZ weer terug wou, vanaf de luchthaven heeft de dame achter de balie contact met Canberra opgenomen en ze hebben toen elektronisch mijn visum nr aan mijn nieuwe paspoort gelinkt.

Dus even de immi middels een formulliertje op de hoogte brengen en het is voor elkaar. Sticker kost in Melbourne geld dus vanaf nu reis ik zonder sticker en dat is 1,5 maand geleden naar NLD goed gegaan. Kijken of het over 5 weken naar Thailand ook lukt :)

Oh volgend jaar mag ik voor een RRV gaan blijkbaar krijg ik dan weer een sticker ;)

Chantal
 
Sjee wat een geregel allemaal he. Alsof ik niet genoeg te doen heb ;) Ga ik ff kijken waar ik die immigratiedienst kan vinden,want ik ben er helemaal uit. Weet niks meer van heel het visum gedoe sinds we ons visum hebben haha
 
Is toch best eenvoudig, skippie ;) :

1. Is je initiele sticker nog geldig (1e 5 jaar) maar heb je nieuw NL paspoort: bovenstaand formulier gebruiken om DIAC te vertellen dat je een nieuw paspoort hebt, klaar. (aanvulling; dat had Chantal kennelijk niet gedaan. Geen nieuwe sticker nodig, trouwens initiele ook niet meer, maar staat wel leuk. Oude paspoort kan je behouden maar hoeft dus eigenlijk ook niet eens)

2. Is je initiele visum na 5 jaar 'op', dan RRV aanvragen (als je OZ in en uit wil) en dat is dan volgens Jan wel weer een sticker (in je dan geldige NL paspoort)
 
(aanvulling; dat had Chantal kennelijk niet gedaan. Geen nieuwe sticker nodig, trouwens initiele ook niet meer, maar staat wel leuk. Oude paspoort kan je behouden maar hoeft dus eigenlijk ook niet eens)
Helemaal correct!

Verzuimd te doen :oops:
 
Even als aanvulling op Jan z'n post, aangezien we daar net mee geconfronteerd zijn: wij hebben een RRV aangevraagd (nadat we het voor de reis naar NZ vergeten waren met alle gedonder van dien......) en hebben geen sticker gekregen, volgens de dame wordt ook dit visum gewoon electronisch geregeld tegenwoordig. Hopen dat ze gelijk heeft voor de volgende reis....;-)
 
Ik heb het formuliertje om de imm op de hoogte te stellen van mijn nieuwe paspoort opgestuurd. Krijg ik nog bericht (post/email) dat e.e.a. goed is verwerkt? of blijkt dat pas straks bij de douane in Sydney?
 
Als ik me goed herinner heb ik geen bericht gekregen, maar belde ik zelf even met immi om zekerheid te hebben.
 
Een oud draadje weer even oppikken met onze perkielen.

Onze 136 visa is in 2007 afgegeven dus na 5 jaar moet je een RRV als je het land weer in wil.
Dus mijn vrouw en ik hebben dat gedaan toen we naar het buitenland moesten. Ik voor mijn werk, mijn vrouw vanwege een begrafenis vorig jaar.
Nu gaan we volgende week zaterdag op vakantie met een cruise naar New Caledonia.
Onze twee dochters hebben sinds 2011 allebei hun eigen paspoort maar nog geen RRV.
Dus die wilde ik aanvragen en vulde de geboorte datum in. Ik check het even met de gegevens in het paspoort....:eek:. Staat verkeerd in haar paspoort. Daar is ze in 2006 geboren en niet in 2003.
Gelijk de consulaat gebeld die me verteld dat ik Sydney moet bellen.
Die vertellen me dat ik Perth weer bellen moet en een noodpaspoort moet aanvragen.......
Dat gaat pas maandag weg en komt uiterlijk vrijdag terug.
Dan moeten we nog de RRV aanvragen.
Aaarggghhhh
 
Hoi SV#1,

je zegt dat je kunt checken via vevo of je paspoort is gekoppeld,

"deze gegevens heb je ook nodig als je een nieuw paspoort aanvraagt (printje) en dat staat namelijk niet op de site van het consulaat"

Ik snap alleen de bovenste zin niet, hoe kun je dit nu printen als je een nieuw paspoort moet aanvragen en deze nog niet gekoppeld is aan je visum. Welke gegevens heb je nog als je een nieuw paspoort aanvaagt??

Ik heb een sticker met de gegevens in mijn paspoort en krijg mijn oude paspoort met sticker terug, zodat we die nog kunnen gebruiken. Volgens mij hoef ik dan alleen mijn nieuw paspoort door te geven aan diac.

Thanks!
 
Hebben een afspraak met de NL consulaat morgen voor een nood paspoort en gaan form 929 voor mijn andere dochter daarna afgeven.
Gelukkig hebben we geen RRV nodig, want de cruise heeft een Round Trip Cruise status. Dat betekend dat we volgens de immigratie regeling Australie niet verlaten.
 
Back
Top