Vliegen met (kleine) kinderen

peetersfamily

New Member
Hallo allemaal,
eens even zien of dit forum mij ook kan helpen.

Wij willen eigenlijk terug naar Nederland voor een kleine vakantie in ongeveer een jaarjte tijd (Oktober 2007).

Is er iemand die een goede ervaring heeft in dat lang  vliegen met kleine kinderen, ik bedoel op dat moment 21/2 jaar en ongeveer 8 maanden.

is er een maatschapij die goed is met kinderen, het is toch een hele trip.
is er hier iemand de mij kan helpen een goed ticket te vinden. (iemand in de reis organisatie?????).

Allemaal alvast bedankt en tot de volgende keer :cool: :lol: :up:

Hoi Hein en Rose,

Tja met kleintjes vliegen is altijd lastig natuurlijk. Ik zou zeggen zorg dat je zo'n direct mogelijke vlucht hebt en probeer ze in het vliegtuig al in het goede ritme te krijgen. Die van 8 maanden is dan nog wel erg klein en zal zich niet laten foppen maar die doet dan nog wel wat slaapjes overdag.

Ik zou je niet kunnen zeggen welke maatschappij hiermee het beste is. Aziatische maatschappijen zijn toch wel het vriendelijkst en vinden Europees uitziende kindjes altijd erg leuk en misschien doen ze dan wel wat meer voor je.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen, ik hoop dat iemand reageert die in de branche zit en het je wel kan vertellen. Succes in ieder geval en geniet nog van het zwanger zijn en dat je nu nog met z'n drietjes bent. Straks is het zoveel drukker!!

Nogmaals succes.
Groetjes,
Danny-Eva :)

Hoi. Post net op een andere thread een link naar onze ervaringen met Malaysia (zie http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4860.msg65984#msg65984). Wij hebben Malaysia en Singapore gedaan met kids, de laatste keer waren de onze 3 en 1; ik raad absoluut - en niet alleen op basis van eigen ervaringen - Singapore aan.

Van AMS naar Adelaide zit je met een wachttijd (voor beide maatschappijen) van ca 16u. Beide keren hebben wij een hotelkamer op het vliegveld genomen (die schijnen nu zelfs gratis door de maatchappij te worden aangeboden bij lange overstappen). Erg prettig en rustiggevend ook voor de kids om even in een afgesloten ruimte te ontspannen. En geen onnodig gelazer met douane en bagage enzo als je op het vliegveld blijft.

Die van 2,5 is waarschijnlijk wel rustig te houden met de onboard video faciliteiten, de baby biedt denk ik de grootste uitdaging. Heb wat nieuw speelgoed bij je maar ook wat vertrouwd spul. En bij starten en landen heb drinkflesje (pakje voor de oudere) bij de hand teneinde oorpijn te vermijden. Laat bij boeken kidsmeals in het systeem zetten. Dat is overigens geen garantie: ik heb op het scherm bij de travelagent de vermelding gezien EN de elektronische confirmatie van malaysia. Maar niets aan boord en bij latere klacht werd ik voor dom versleten omdat ik het niet geboekt zou hebben. Tja.

Destijds heb ik het internet afgeschuimd voor aanbiedingen en kwam het goedkoopst uit bij statravel.com.au. Met dat aanbod (printje van de site) naar Flightcentre gegaan, zij hebben laagste prijs garantie dus daar nog wat dollars verdiend. Misschien niet helemaal eerlijk richting statravel maar zo zit die markt (blijkbaar) in elkaar. Succes!

Grappig onze kinderen komen uit hetzelfde bouwjaar (en waarschijnlijk nog wel meer ook, maar ik vind het toch altijd leuk te zien). Allebei trouwens in november, joepie  :|

Van mijn kant ook bedankt voor de tips! Ik ben niet van plan binnenkort de oceaan over te gaan maar het kan altijd van pas komen.

Groetjes,
Danny-Eva :)

Hallo,
Ook wij vlogen indertijd met onze drie jongens (toen 5, 3 en 9 mnd) naar Australië. Wij vlogen toen met Singapore Airlines en hebben niks dan lof voor deze maatschappij. Ze verwennen echt de kinderen en waren gek op onze kleinste blonde spruit. Als je nog met zo'n kleintje reist, kun je bij het boeken van de vlucht een bedje vragen voor het kleintje. Dan zit je gegarandeerd voor een muur en dat betekent ook wat extra beenruimte. Het is natuurlijk aan te raden om zo weinig mogelijk wachttijd de hebben tussen 2 vluchten.
Ook nu kozen wij opnieuw voor Singapore Airlines. De jongens (nu 12,10 en 8) kijken al vol ongeduld uit!
Grtjs,
Nath

Ben net gisteren teruggekomen uit Brisbane met m'n zoon van 1,5 jaar oud. Ik had als tip gekregen om de autostoel mee te nemen en die in een stoel (had ik gekocht) te zetten. Werkte perfect. Ik had wel Kindival (homeopatisch) in zijn melk gedaan. Het is een beetje kalmerend, hij heeft nl. super veel energie. Voor de rest had ik rijstekoekjes, rozijntjes etc. bij me, een paar boekjes en speeltjes om de tijd een beetje te doden.

We zijn met Singepore Airlines gevlogen. Super service voor kinderen. We werden bijna als eerste opgehaald om in het vliegtuig te gaan. Ze hielpen overal mee, kregen kidsmeal (zonder boeking), pampers, schoonmaakdoekjes in een tasje, knuffels etc. en kwamen elke keer vragen of we nog iets nodig hadden. Ben echt supertevreden. Maar hoe dan ook, het blijft een lange vlucht...

Klopt inderdaad met die autostoel. Maar dat geldt alleen als je ook een stoel boekt en dus 75% van de volle rit betaalt, bij baby's (die voor 10% van de prijs meevliegen) mag je uiteraard niet de maxicosi of ander spul gebruiken. Maar het is een goed idee, zeker als je ergens op vakantie gaat en een auto moet huren, dan heb je je autostoel al bij je. Dat soort opties erbij huren kosten relatief belachelijk veel.

Wij hebben twee keer met kleine kinderen naar Australie gevlogen.
De eerste keer met een 6 maanden oude baby naar Sydney en terug vanaf Brisbane.
De tweede keer was dezelfde baby geen baby meer, maar een peuter van 1.5 jaar. Beide keren vloegen we met Singapore Airways.
Ook wij niets meer dan lof voor ze. Zij hebben echt oog voor de kleintjes en zijn zeer behulpzaam bij alles.
De laatste keer vlogen we met dezelfde peuter, nu 3 jaar oud en een baby van 4 maanden.
Nu met Malaysian En niet tevreden over de service.
Welke service kan ik beter zeggen. Er werd niets extra voor de kleintjes gedaan en toen de oudste met een ander jongetje aan het spelen was tussen de rij stoelen terwijl de sterwardessen met de karretjes rondreden voor het eten, werd de sterwardess boos op ze.
Wees blij dat ze niet zitten te blerren, mens.
Geen tasje met luiers, verassing of wat dan ook. Niets.
Nee, als je met kleine kinderen vliegt, raad ik Singapore aan.
Dat heb ik ook tegen mijn baas gezegd die de laatste vlucht geregeld heeft voor ons

:evil:  :devil: :loldevil: Dit topic is ook een aanrader voor mensen die :devil: niet met kleine kinderen vliegen.  :evil:  :devil: :loldevil: Zij willen wel eens vliegen zonder (soms) jankende enkelbijters  :evil:  :devil: :loldevil:.
Rust in de tent bij de maatschappijen die niet zo lief zijn voor kinderen..

Haha, ik ben zelf met Singapore airlines gegaan. Geen enkel probleem en slechts 1 stel met kinderen op 15 rijen achter me.

Toen ik zelf geen kinderen had, vond ik dat gehuil van kinderen ook altijd wat minder. Maar ja, er zit helaas geen aan en uit knop op een kind.

Kreeg nu ook een aantal complimenten van medepassagiers dat hij zo stil was geweest. Is natuurlijk ook fijn om te horen....

Hebben alle lange vluchten met Singapore Airlines gevlogen. Laatste keer van NL naar AU met 2 kids. Kregen 1 bassinet en een hele rij stoelen in het midden. Alle luxe van dien dus..... Ook mocht de Maxi Cosi op een stoel staan. Hebben we overigens helemaal niets voor hoeven te betalen (behalve de 10% babyprijs). Gewoon meenemen en hopen op een spare seat en anders zet je hem op de lopende band. Er is bijna altijd wel een stoel vrij naast je. Wie wil er immers naast een familie met kids zitten? Ik vlieg met niks anders meer dan SA. Allemaal cadeautjes voor de kids, behulpzaam, beleefd. Desalnietemin vond ik het een 'hell of a trip' met 2 jonge kids.

Nynke

[quote author=hawk link=topic=5894.msg74575#msg74575 date=1162807766]
Haha, ik ben zelf met Singapore airlines gegaan. Geen enkel probleem en slechts 1 stel met kinderen op 15 rijen achter me.
[/quote]

Terwijl dit juist de maatschappij is die hier het meest wordt geprezen door parents with kids. Volgende keer minder geluk misschien?

Kids brengen nog eens wat gezelligheid in een vliegtuig, toch  :wink:

O absoluut. De kinderen in dat vliegtuig renden als een gek in het rond. Business class, tourist class. Het maakte hun niks uit  :-D  :-D.
En het vliegtuig had bij de nooduitgang veel beenruimte. Die ik zeker nodig had.
Was perfect

[quote author=sammy link=topic=5894.msg77660#msg77660 date=1167322630]
Je ziet het, Singapore staat dan toch vooraan!
[/quote]

Da's maar goed ook, want wij vliegen op 13 februari, met Singapore, naar Perth, met Boris van 4.

Bart (nu alleen nog even stoelen laten reserveren)

Singapore OK

Maar wij heben gevlogen met malaysian en dat is ons erg goed bevallen
je word als eerste toegelaten in het vliegtuig en er word constant rekening met je gehouden.
Waar ik niets over lees in de andere reply's is Jal, ook dit is een goede maatschapij met een overnachting in tokyo (wij vlogen naar Cairns)
Mischien handig om even rust te hebben en de konten eens op een degelijke manier te wassen.
Verder denk ik dat de reacties berusten op eenmalige gebeurtenissen dus laat je er niet te veel door leiden

Toch veel succes toegewenst (enu een hamer om ze stil te krijgen mag je niet meenemen in het vliegtuig)

Groetjes Kees

wij hebben BA / quantas gevlogen. Ook niets te klagen hoor...

Bregje was toen 1 jaar en 2 weken, maar we hadden wel een bassinet aangevraagd, zodat ze daar in kon liggen.
Van een vriendin had ik een doosje melatonine gekregen, je kunt het hier gewoon bij het kruidvat halen. Maar ook artsen kunnen het voorschrijven. (neem de kleine pilletjes, niet die grote die naar gedroogde tomaat smaken)
We hebben Bregje behoorlijk gedrogeerd maar ze was heerlijk rustig. (natuurlijk niet de volle 22 uur, maar dat kun je niet verwachten, toch?)

Voor de komende trip hebben we een draagbare dvd speler met koptelefoons gekocht. En een stapel dora dvd's. Heerlijk als je 2,5 bent!

aukje

Wij hebben onze kleintjes nooit 'gedrogeerd'. Ik kan me voorstellen dat je het bij hyper-actieve kinderen doet maar gewoon 'om een rustige vlucht te hebben' is niet mijn cup of tea. Goed voorbereiden, kadootjes mee, zo'n DVD-speler is helemaal niet gek (al zit er natuurljk ook video on demand in het vliegtuig) maar pillen, nee. Dan maar huilen.

Gedrogeerd is natuurlijk een groot woord en zo zal Aukje het ook niet bedoeld hebben. Ik ben het wel eens eigenlijk met Aukje, als er iets te vinden is wat de kindertjes niet schaadt en waardoor jullie als ouders ook zelf rustiger kunnen vliegen, waarom niet? De kinderen zullen zich er zelf ook prettiger onder voelen. Zo'n portable dvd speler is wel ideaal zeg? Toen ik in 2005 hier kwam vloog ik alleen met onze meiden van 1 en 4. Ik had een hoestdrankje van de dokter gekregen waarvan het neveneffect slaperigheid was. Haha nou dat werkte bij Amber averechts! Bijna 24 uur wakker geweest. Iris heeft zich vermaakt met HI-5 en tekenen maar voor Amber was dat allemaal nog niets, ze was nog te jong om zich met dat tv-tje te kunnen vermaken.

Als je met kleine kindertjes vliegt zullen ze je het zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Je hoeft nergens te wachten op de vliegvelden en mag overal als eerste door. Het zal me tegenvallen als ik de volgende keer ga vliegen, want zonder buggy zal ik al die priveleges niet meer hebben vrees ik!

Ook ons is het voor het eerst goed bevallen met onze kids, ze zijn wel niet zo klein meer (4,7,9,11) maar toch het is een lange zit.
@ Ook zonder buggy mag je eerst met je kinderen hoor.
Wij vlogen met Malaysia, de stewards en stewardessen zijn erg aardig ,de kinderen kregen altijd eerst eten zodat wij rustig daarna konden eten.
Wat ik vooraf wel graag had geweten dat je voor de kinderen speciaal kidsmeals kon aanvragen bij het inchecken als ik het goed heb, want de onze houden niet zo van dat asiatische eten dus hebben ze het gedaan met rolls, croisantjes en veel drinken.
Ze kregen zelfs op de terug weg een MAGNUM dat was natuurlijk wel heel lekker.
We hebben ze op de terugweg wel een reistabletje gegeven want met veel turbulentie worden anders zo bleek.

groetjes Manja :smile:

Back