Vliegen met (kleine) kinderen

[quote author=mammavark link=topic=5894.msg78552#msg78552 date=1168371144]
wij hebben BA / quantas gevlogen. Ook niets te klagen hoor...

Bregje was toen 1 jaar en 2 weken, maar we hadden wel een bassinet aangevraagd, zodat ze daar in kon liggen.
Van een vriendin had ik een doosje melatonine gekregen, je kunt het hier gewoon bij het kruidvat halen. Maar ook artsen kunnen het voorschrijven. (neem de kleine pilletjes, niet die grote die naar gedroogde tomaat smaken)
We hebben Bregje behoorlijk gedrogeerd maar ze was heerlijk rustig. (natuurlijk niet de volle 22 uur, maar dat kun je niet verwachten, toch?)

Voor de komende trip hebben we een draagbare dvd speler met koptelefoons gekocht. En een stapel dora dvd's. Heerlijk als je 2,5 bent!

aukje
[/quote]

Hé Aukje,

Melatonine is toch niks anders als 'het spul' dat je zelf aanmaakt
als je gaat slapen (moet het wel donker zijn)? Het is dan ook
niets anders als een klein hulpmiddeltje bij het inslapen, maar
verder maakt het niets uit. En inderdaad, het staat bij het kruidvat
bij de andere vitaminen etc.

Wij zijn in februari naar Florida geweest (2006), Joe was toen 4,
maar het ging allemaal prima. Inderdaad een eigen dvd speler,
kleurtjes, kleine speelgoedjes en hij vond het hartstikke spannend.
Op de terugweg wat het een nachtvlucht, dus toen heeft hij
toch wel zo'n uur of 6/7 geslapen. OK wel half over ons heen en
half in de gordels, maar alla, dat mag de pret niet drukken.

groetjes Miranda

hoi,

inderdaad, melatonine is een lichaamseigen hormoon, en 'drogeren' was dan ook grappig bedoeld, zeg maar... :|  Het kan dus absoluut geen kwaad.  (en werkt jammer genoeg ook niet de volle 22 uur)
Het wordt zelfs voorgeschreven bij hele jonge kinderen, als ze slaapproblemen hebben, om ze in een slaapritme te krijgen- dan gebruik je het een paar weken lang. (niet de hele dag...)

en, het heeft niet het onbedoelde bij effect van hyperactieve kinderen.
Andere tips die ik ooit heb gekregen om kinderen in vliegtuigen rustig te houden (we vliegen wel vaker) zijn; reistabletjes, anti-histaminica (anti allergie middel- zit ook in reistabletjes) en hoestdrank. Maar dat zijn allemaal medicijnen, en dat zit me dan niet zo lekker bij kleintjes.

Verder natuurlijk; geen snoep, want daar worden, die van mij althans, kinderen echt wel hyper van.  (het probleem is, dat snoep ze in eerste instantie wel even rustig houdt, dwz tot het gezeur om een volgend snoepje begint)
voor oudere kinderen; magneetspelletjes. ieder een eigen tekenboek, audioding met luisterboeken, kaartspelletjes (er zijn er echt heel veel te koop) en van hama kleine spelletejs in blikjes (bij de 'goede' speelgoedwinkel)..
en voor jezelf; oordoppen en oogkleppen. :lol:

groeten!

aukje

Ik heb bij mijn zoontje (3) ook een hoestdrankje gebruikt. Niet zo zeer om een rustige vlucht te hebben (al was dat natuurlijk wel heeel lekker), maar voornamelijk in de hoop hem zo snel mogelijk het tijdsverschil te laten verwerken en dat ging prima. We vertrokken om 12.00. Om 16.00 uur hebben we hem hoestdrankje gegeven, hij heeft doorgeslapen tot aankomst Kuala Lumpur, toen ontbijtje gegeten en toen was deel 1 van de vlucht alweer voorbij. We hadden een stop over geboekt, en hebben dus meteen in dat dagritme kunnen mee hobbelen. Beetje bij het zwembad van het hotel gezeten en nog even de stad in gegaan. Het laatste stuk de volgende dag heeft hij uitzich zelf de hele vlucht liggen pitten. Bij aankomst in OZ zat hij al compleet in het rimte. En we hebben een super super relaxte vlucht gehad.
Ik had ook een draagbare dvd speler gekocht, maar we hebben meer lol gehad van een spelletje van de Blokker van 5 euro... zo'n hondje die zijn bek dicht klapt als je je vinger er insteekt. Als de medepassagiers al last van hem zouden hebben gehad dan was dat omdat hij zat te gieren van het lachen bij het spellen van dit spelletje.

Vaak werken inderdaad de simpelste dingen.
De eerste keer hadden we voor onze oudste kleine cadeautjes meegenomen. Na een paar uur kreeg ze iets, als ze uitgekeken was op de andere zaken. Maar ze was toen nog maar 1.5 jaar.
Het is ons reuze meegevallen dat vliegen met kleintjes. Een voordeel vond ik omdat je zelf bezig bent met hun, dan gaat de reis ook zo voorbij. Het is zo weer een uur later voordat je er erg in hebt. Als ze zich goed gedragen uiteraard.

Cathay Pacific via Hong Kong is ons prima bevallen met onze kleine van 15mndn toen. Bassinett aangevraagd, maar daar lag hij shocking klem in. Verder kregen we van alles en nog wat aangeboden, luiers, fruithapjes, avondeten, limonade en RUIM voldoende (bijna voor een retour  :smile:). Overstap in Hong Kong was wel ongeveer 16uur (alleen vanuit NL), maar was ook wel prettig om uit het vliegtuig te kunnen en vast een klein beetje aan tijd/temperatuur verschil te wennen. Op de terugreis vlogen we meteen door naar Amsterdam.

Je moet wel aangeven dat je met een baby gaat reizen, want je hebt dubbele zuurstofmaskers nodig op 1 stoel! (tenzij je inderdaad voor die extra stoel gaat betalen...ipv 10%, 67% of 75%....eea afhankelijk van de carrier). Aangezien ze niet zo heel veel stoelen hebben met baby-faciliteiten zou ik niet al te lang wachten met boeken (kben zelf reisagent...kheb enige ervaring  :wink:)
Maaltijden moet je aanvragen en worden niet standaard geboekt voor je.

De stewards en stewardessen waren ERG lief voor alle kindjes en vroegen zelfs om ze hem mochten vasthouden....of zou dat nou komen door zn blonde haren en blauwe ogen?!?!?!  :lol:

Goedkope tickets: surf je rot op sites van bijv. zakenreisbureau's in Australie en boek vervolgens bijv. direkt bij een airline op hun site (niet erg aardig, maar wel vaak goedkoper)

Dus eigenlijk zou 1 op de zoveel vluchten een 'kinderloze' moeten zijn... Alleen te boeken voor mensen die zonder kinderen reizen ??  ;-) ;-)

[quote author=Ernie link=topic=5894.msg93628#msg93628 date=1182620194]
als je ongestoord wilt kunnen slapen w.s. wel ja! :lol:
[/quote]

Of als je droog wilt blijven, vorige keer met terugkomst naar nederland, zat ik naast een frans meisje, nou op een gegeven moment gooit ze een beker melk over me heen.  :x  :p

Er zou een klasse moeten zijn voor mensen zonder kinderen *lol*. Net als Economy Luxe op sommige vluchten.  :lol:

~Ben  :shock:

[quote author=Bungi link=topic=5894.msg93668#msg93668 date=1182677307]
Er zou een klasse moeten zijn voor mensen zonder kinderen *lol*. Net als Economy Luxe op sommige vluchten.  :lol:
~Ben  :shock:
[/quote]

Al eens first class of business class geprobeerd? :)

Anyway ik ga het aan het eind van het jaar eens proberen met een [size=8pt]kleintje[/size] van dan 1 jaar. (via Singapore)

(en ja .... Ik zal voorzichtig zijn met de melk.)

mensen met veel geld gaan ook op pad met kinderen hoor  :grin:
Ik zou je geld dus zeker niet aan bus of 1st class gaan opmaken (ze janken daar net zo hard) en nog wat anders.....het kindergedeelte bij Cathay zat direkt achter de bus cl dus.... die konden heerlijk genieten van onze brullende en spelende kids!

Terugkijkend: wat is je top 3 van dingen die je meegenomen hebt voor je kleine in de cabine van het vliegtuig?? En wat is je top 3 van absolute 'die hadden we beter thuis kunnen laten'?

Ben heel benieuwd. Wij gaan eind sept met bijna 3-jarig de vlucht (in positieve zin!) wagen...

Kath

meenemen: EIGEN speeltjes die je bijv op kunt blazen (weinig ruimte voor nodig!). Eigenlijk alles wat je normaal ook meeneemt als je een dag op pad gaat....dan alleen alles dubbel! Belangrijkste: Vergeet vooral WEL zelf je schaamte (voor t geval iedereen je aankijkt omdat je kind vervelend is). In het vliegtuig kunnen ze heel veel filmpjes kijken en vraag gewoon om de goodie baggie die ze voor kinderen hebben......verder lekker veel rondjes laten lopen. Je zal zien dat hij/zij ook genoeg aandacht zal krijgen van het personeel en de passagiers! Succes alvast

Ik heb heel wat keertjes met mijn meiden gevlogen naar Canada en Australie. Ze waren in de leeftijd van 0-5. Wat een groot succes was: klei. Daar heeft Iris ook uren mee gespeeld.
Je kan ook altijd nog een portable dvd spelertje aanschaffen misschien als ze te jong zijn voor de films aan boord. Kunnen ze naar hartelust de NL filmpjes nog kijken. Die hebben wij niet nodig gehad, Iris heeft klokje rond naar de Wiggles en Hi-5 gekeken. Maar Amber was toen nog wel te jong voor de Ozzie tv, alles is engels gesproken natuurlijk. En niets is lekkerder dan een uurtje rust als de kiddo's bezig zijn met het een of ander.

:eek:fftopic:

Aukje je schreef dat je melatonine mee had genomen . Ik vraag mij nu af mag je dit nu wel of niet invoeren mag in Australie. Ik neem het zelf ook altijd mee en heb nooit problemen gehad. Mijn zusje moest ze inleveren maar die had die tomaten dingen. Ik neem altijd die kleine witten waar jij het over had. Volgens mij is melatonine namelijk verboden in Australie. Zo niet wie weet waar je ze kan kopen..

Groetjes Erna

ik sta perplex...
verboden??

ik haal snel een extra potje witte kleintjes, want Titi heeft inmiddels stelselmatig slaapproblemen, en bij mij helpen ze ook perfect!

AUK

Ja voor mij helpen ze ook. In Nederland zijn ze trouwens ook een poosje verboden geweest.
Weet niet of je die van Sleepzz gebruikt, maar kijk maar op het potje , volgens de NLse wet mogen zij ook niet vermelden hoeveel je er dagelijks mag gebruiken, als je ze belt geven ze de informatie wel .... 50per nacht in totaal that's a lot. Gelukkig hebben de meeste mensen aan een paar voldoende, wist je trouwens als je ze onder je tong laat smelten dat het sneller werkt.
Slaap lekker en gelukkig dat deze natuurlijke pilletjes bestaan en werken.

Groetjes |Erna

@Lin , volgens mij kan je ze niet in Australie kopen, is verboden dacht ik. Ik heb ze ook nog nooit ergens zien liggen bij de drogist. Ik heb een voorraad meegenomen uit NL.
Je kan ze ook online bestellen , heb ik niet gedaan misschien ooit als ze op zijn, maar ik heb geen idee of ze door de douane komen. Dat ik ze zelf heb opgestuurd (was eingelijk ook een test) was geen probleem maar zat in een doos tussen heel veel andere spullen.

Groetjes Erna

Ik zal het mijn mams is vragen de volgende X in een pakketje, hier ook moeilijke slapers.

Back