Vliegen met (kleine) kinderen

oke dan;

mijn kinderen zijn dol op playmobil. We hebben voor de reis doosjes miniplaymobil gekocht; dat is magnetisch, en je hebt het in ridders, de ark, princessen en nog wat. Volgens mij erg leuk.
Plastic beestjes werkt altijd goed, kunnen ze verhalen mee verzinnen.
We overwegen een computerspelletjes te kopen (zo'n lekker langzame zoals zootycoon ofzo) en de laptop mee. En natuurlijk heel veel DVD's en de kleine speler, maar die had ik geloof ik al genoemd.
auk

Ik had speel-kleur-stickerboekjes meegenomen.
En natuurlijk ook wat stiften, geen kleurtjes anders moest ik steeds gaan puntenslijpen.
Alles wat nieuw is voor de kids, is weer interresant.

En nieuwe voor/lees boekjes.

Jolanda  :up:

Ik ben van plan om gameboys voor de meiden te kopen, alhoewel ze daar nog wel een beetje klein voor zijn, bijna 4 en bijna 6, maar als ze er een in hun handen krijgen van vriendjes zijn ze altijd wel even zoet. Ze krijgen ze natuurlijk pas in het vliegtuig, netjes verpakt als een cadeautje!!!

Ik had voor mijn jochie (toen bijna anderhalf & zeer geinteresseerd in knopjes, afstandbedieningen en lichtjes etc) bij een fourniturenzaak een goedkope rolmaat (heet dat zo? zo'n lint om iets op te meten) gekocht, die als je op het knopje drukte dus weer automatisch zichzelf oprolde. Uren plezier, nu nog (bijna 2 inmiddels)

Sunburnt

Hahaha, die van mij,3 en 5, vinden de rolmaat van papa ook nog steeds erg interessant om mee te spelen!!

Vraagje: hoe heet dat hoestdrankje??? Weet iemand iets van neusspray met hetzelfde effect?? Niet dat ik de kleine 'plat' wil 'spuiten', maar voor het geval dat, is het toch wel handig...

Grazie!

Ik nam altijd antie-lek bekertjes mee.  Ze zijn nu 8 en probeer nu niet de bidons te vergeten..  Voorlees cd'tjes waren een keer succes.  Herbruikbare stickertjes hield ze bezig.  Playdough een keer geprobeerd (maar dat maakte een hoop troep).  Van die boekjes waar je alleen met potlood in kleurt en dan krijg je een tekening hield ze ook even bezig.  Altijd wat bij me om op te zuigen bij het opstijgen en landen.  Als je geluk hebt krijg je een vliegtuig met een eigen tv-tje dat vonden ze ook geweldig.  Meestal gaan ze vrij snel slapen, dus ik probeer nu niet teveel mee te nemen.  Gameboys gaan nog wel mee en we hebben nu ook een dvd-speler, daar ben ik heel blij mee.  Vliegen met een baby heb ik geen ervaring mee.  Ben pas met de kinderen gaan vliegen toen ze 2 waren (2-ling). 

@Kathleen in de meeste hoestdrankjes zit een beetje codeine dat is wat je suf maakt.
Dit zit niet in neusspray.

Groetjes Erna

Hoi,

Wij willen graag medio maart naar sydney vliegen en willen dan halverwege een langere tussenstop maken zodat we dan even kunnen bijkomen en de kids (en wij) lekker kunnen slapen.

Volgens mij is dat alleen mogelijk als je twee verschillende tickets boekt dus van A naar B. In B dan 1 dag slapen/vertoeven en vervolgens van B naar C.
Als ik op de diverse vliegticketsites kijk dan zie ik dat deze optie het een behoorlijk stuk duurder is dan wanneer we een ticket rechtstreeks van A naar C boeken en dan dus geen lange tussenstop hebben.

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Cheers,
The Munnichs Family

Ben verschillende keren naar Australia gevlogen met een stop-over, Thai air, Malasyan airlines en via Manila, meestal een stopover van 3 dagen, maar met Malasyan een keer maar 14 uur, hotelkosten waren inbegrepen, net mooi om even te rusten/slapen en verder te vliegen naar Brisbane. Hotel was ergens in een klein dorpje - weinig te beleven- dicht bij het vliegveld.
Normaal met een stopover betaal je zelfs minder, omdat je geld besteedt in het land.
Via Singapore is er ook een vlucht met een wat langere wachttijd, -ik dacht 7 uur uit m'n hoofd-, wat je de gelegenheid geeft om op het vliegveld een kamer te huren. Zelf nog nooit gedaan, je gaat waarschijnlijk uit de transit, dus er zullen wel extra kosten aan verbonden zijn.
Kijk op aankomst- en  vertrektijden op de B-bestemming en check of ze kamers verhuren op het vliegveld en/of een hotel in de buurt

groetjes  Johan

Ik dacht van de week gezien te hebben dat Malaysia een behoorlijk lange tussenstop heeft/kan hebben.
Maar dat was naar Perth.

Ik zie net;
Met malaysia naar Sydney, 6.05 aankomen op KL en vertrekken om 22.10 uur.
Dan heb je bijna 16 uur tussendoor en geen gemiep met je koffers.
Want dat komt er wel nog bij, als je een lange tussenstop neemt, gesleep met je koffers.
En er zijn maatschappijen die je bij zo'n lange tussenpauze heel goedkoop in een dagkamer zetten.

Bart

G'day

Wij vliegen zelf altijd met singapore airlines,hier kun je een tussenstop maken van 3 of 10 uur(geen extra kosten).
Op het vliegveld kun je slaapkamers huuren,5 singapore dollar per uur geloof ik.
Ook is er een gelegenheid om te douchen 7 dollar.
Dus voor wat rust hoef je niet van het vliegveld af.
Wij blijven altijd 3 uur en pakken een lekkere douche.

Groetjes Hans en Storm

Back