Voetbalcultuur?

Culina

Member
hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in Australie en haar cultuur. Hierbij kijk ik vooral naar de dingen die mij aanspreken, zoals sport en de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Ik ben er voor mezelf al achter gekomen dat Australiers zeer aardig overkomen, je krijgt bij hen het gevoel dat ze echt wat voor je over hebben. Daar gaat mijn aandacht op dit moment dus niet naar uit, maar wel naar de sportcultuur in Australie, en dan in het bijzonder in Sydney.

Weet iemand toevallig of er in sydney een echte voetbalcultuur is, omdat er vrij veel voetbalclubs in Sydney zijn(zoals Marconi Stallions en Sydney FC) Of merk je echt dat voetbal niet de eerste sport is in Australie/Sydney?

Ik zou het zelf namelijk leuk vinden om, bijvoorbeeld als lid van een voetbalclub, in contact te komen met de plaatselijke bevolking.

Groetjes, Tim
 
Hey Tim,

Kunnen we hieruit opmaken dat je je keuze al hebt gemaakt?  :wink:

Groetjes, Dijnnas
 
We zijn scherp! :wink:

nee, ik heb mijn keuze totaal nog niet gemaakt. Maar ik ben tot nu toe, wat voetbal en sport betreft alleen bekend in Sydney.
Keuze maken zal nog wel even duren denk ik zo, hoewel Perth wel bijna is afgevallen, het is me toch te ver van alles af, meer daarover in het andere topic! :wink:

Dit topic is puur gewoon om een beetje achter de dingen te komen die zoal leven in Australie, en bij dit voorbeeld dus Sydney!

Groetjes, Tim
 
Hi

Voetbal is hier absoluut geen nummer 1 sport. Al is het wel meer populair aan het worden.
Wij wonen in Perth en gaan vaak naar Perth Glory kijken, krijgen altijd vrijkaarten van een speler die we kennen, al staan ze onder aan ,de sfeer is er altijd erg goed, je moet de voetbal hier vergelijken met het niveau van de ere divisie in NL.  Verder zijn er genoeg voetbalclubs om bij te spelen dus dit hoeft geen reden te zijn om niet naar Perth te gaan.
En tja overal ver vandaan maar dichterbij Europa en Azie :grin:
 
Oeps foutje in mijn vorige mail ,weet niet hoe ik het moet veranderen, maar ik bedoel eerste divisie is nog vroeg denk ik :smile:
 
Okee, dat is ook wel supergaaf! Die speler die jullie kennen die behoort ook echt tot het eerste elftal?(zo ja, wie is het :p) Het is sowieso fijn dat er veel clubs zijn, want sport is toch wel belangrijk voor me, en ook zeker om sociale contacten te krijgen, denk ik zo! :wink:
 
Vergeet ook de "Future Glory" mannetjes niet :grin:
image002.jpg


Bart
 
Hoi

Leuke foto Bart :up: Perth Glory kan nog wel wat jong talent gebruiken, gisteren weer gelijk gespeeld al 15 wedstrijden niet meer gewonnen.
Hoorde een paar weken geleden nog Nederlands in het stadion maar realiseerde het te laat, alleen dat kunnen jullie niet geweest zijn, of toch stiekum al in Perth.... :?
 
@ joep: ik voetbal zelf ook, was waarschijnlijk ook wel aan mijn naam te zien :wink:
Juist omdat ik zelf voetbal vind ik het toch wel leuk als er daar ook de mogelijkheid is!

Voetbalt er hier iemand ook(die nu in Australie is)?
 
Voetbal zoals we dat in Europa kennen is hier absoluut niet belangrijk. Je hebt hier footie en Cricket. Dan komt er nog wat autoracen, hockey en zwemmen en dan op een heel grote afstand wat soccer maar daar zitten eerst nog dingen tussen zoals paardracen, zeilen enz. Dus als je voor het voetbal komt dan is dat een beetje jammer maar helaas. Je kan wel op enkele kanalen de Engelse competitie en het Europese voetbal volgen, maar dan moet je redelijk vroeg op.
 
okee, dat is duidelijk :p
Niet dat ik voor het voetbal kom, maar het zou  een extra voordeel zijn.
Ik ben wel van plan om naar voetbalwedstrijden te gaan van de plaatselijke teams, die in de A-league spelen, en bij dit voorbeeld dan Sydney FC! Hoewel het ook leuk is om cricket eens goed onder de knie te krijgen! :cool:
 
Wilde ik net zeggen: Cricket!  :up:
In februari zijn wij voor het laatst in OZ geweest en vrienden van ons hebben nou eindelijk de regels van cricket eens uitgelegd, want ik snapte er niets van. Het zag er ook zooo saai uit. Nu ben ik helemaal verkocht en heb de worldcup ook op de voet gevolgd. Super! Als wij in Sydney landen is het eerste wat ik ga doen tickets kopen voor een match (bij wijze van spreken dan).
 
Cricket vind ik inderdaad ook een geweldige sport! Ik was ten tijde van The Ashes(2007) in Australie, wat een geweldige sfeer overal waar cricket op de TV was, zeker wanneer Shane Warne mocht aantreden! het leeft daar echt. Het lijkt inderdaad op het eerste gezicht slaapverwekkend saai, het duurt dagen lang, er zit weinig tempo in, maar toch trekt het mij en vele anderen aan! Geweldige sport!
 
Zelf kan ik niet warm lopen voor welke vorm van "footy" dan ook, maar onder mijn collega's ben ik wel de uitzondering.
Rugby wordt weliswaar het breedst uitgemeten in de media, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat voetbal onder de gewone man wel degelijk leeft.
Mijn collega's worden helemaal wild wanneer er een groot toernooi is (EK, WK etc) en nu met de Rugby world cup hoor ik ze nauwelijks (ook vorige week niet toen Australie nog wel mee deed). De meesten hebben ook kinderen die voetbal spelen.
Pas op latere leeftijd maken sommigen de overstap naar andere "footy" omdat het meer macho is (neem ik aan).
 
Hoi,

Heeft er ook iemand enig idee over [glow=red,2,300]damesvoetbal[/glow] in Australie/Perth?

Ik voetbal zelf namelijk ook en zou hier graag mee doorgaan in Oz.
En het is inderdaad een leuke manier om meer mensen te leren kennen.

Groetjes,
Teekay
 
Volgens mij zijn er wel mogelijkheden in Perth, moet je maar even op deze site kijken: http://www.womensoccer.com.au/
Staat genoeg informatie op!
 
[quote author=SV#1 link=topic=7734.msg100631#msg100631 date=1191847185]
Voetbal zoals we dat in Europa kennen is hier absoluut niet belangrijk. Je hebt hier footie en Cricket. Dan komt er nog wat autoracen, hockey en zwemmen en dan op een heel grote afstand wat soccer maar daar zitten eerts nog dingen tussen zoals paardracen, zeilen enz. Dus als je voor het voetbal komt dan is dat een beetje jammer maar helaas. Je kan wel op enkele kanalen de Engelse competitie en het Europese voetbal vlgen, maar dan moet je redelijk vroeg op.
[/quote]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Cricket, NFL en AFL zijn inderdaad veel belangrijker. Maar vergeet niet dat er erg veel Ozzies oorspronkelijk uit Europese 'voetbal-landen' komen (Italie, Engeland). Ook wordt er vrij veel voetbal beoefend. Ik heb best veel collega's die voetballen in competie-verband (en dat zijn real Ozzie blokes). Het klopt wel dat het niveau hier een stuk lager ligt.
 
Wij gaan naar Melbourne.
Dit is natuurlijk de Footy stad bij uitstek.
Maar hoe is het hier gesteld met soccer op amateurbasis? Zijn er veel clubs in Melbourne? Wij willen naar de oostkant (bv. Emerald, Belgrave, Lilydale)van Melbourne gaan.
In welke periode vindt de competite plaats? Wat is de speeldag of dagen? Hoeveel verschillende klassen zijn er?
Ik moet zeggen dat ik over het algemeen meer rugby velden heb gezien dan voetbalvelden in Australie.
Het is natuurlijk een ideale manier om contact te maken met de locals door het lid worden van een club.

Groet Gerrit
 
Vrij lastig om daar voetbalclubs te vinden, waarschijnlijk zijn dat kleinere clubs. Misschien kunnen mensen die daar nu op dit moment zijn meer informatie geven. Rond het Centrum van Melbourne zijn wel een paar clubs te vinden, zoals South Melbourne FC in albert park, prachtlocatie trouwens.

hier is een linkje naar een site, waar je de competitie van Victoria kan volgen (Victoria Premier League):http://www.soccerway.com/national/australia/victorian-premier-league/2007/regular-season
Veel clubs die hier spelen komen uit melbourne.
 
Back
Top