Voetbalcultuur?

mooi verhaal, beter dat je je vriendin inderdaad niet verteld over de kwaliteiten van het Phoenix team! Hoewel er aardig wat ingekocht is[volgens mij], stelt het nog niet al te veel voor!

Ik heb inderdaad iets van Cristiano gehoord, er was laatst een reportage op de nederlandse tv over de beste man, en er waren ook wat shots van hem in het Adelaide shirt. Ook waren er wat beelden van het grootste talent van Adelaide, volgens de deskundigen in Europa, Kristian Sarkies.

Het is helaas wel jammer dat het publiek vrij stil is, zeker vergeleken met Europa. Hoewel het publiek in de wedstrijd die ik bijwoonde(Sydney FC - CCM) nog aardig wat herrie maakte, kwam het niet in de buurt van hoe de sfeer hoort te zijn!

Wel is het zeer prettig dat er bijna alleen maar gezonde rivaliteit heerst tijdens alle wedstrijden, en erbuiten.

Kijken of de supporters van de andere A-league teams ook hun zegje komen doen in dit draadje!
 
Oh ja Sarkies inderdaad, voltreffelijke speler. Alleen is ie geblesseerd. Cassio en Valkanis zijn andere favorieten.

De A-League is wat Eerste Divisie bij ons is. Beetje het niveau van ADO of Cambuur op een goeie dag, vandaar dat Christiano lekker in z'n element is. Je ziet dat ook bij Juninho in Sydney. Volgende wedstrijd is United tegen Melbourne, altijd mooi. En vergeet de ACL wedstrijd uit in Japan niet.
 
Hey Culina!

Waar in NL heb je gevoetbald dan? Ik ben op dit moment bezig om naar Sydney te verhuizen, en eenmaal daar zou ik zeker het voetbal wel weer willen oppakken. Ik zit dan te kijken naar Sutherland Sharks (Miranda). Ga je emigreren naar Australia? En zo ja, waar?

Ik heb in het verleden bij Cambuur LWD gespeeld, en vele seizoenen hoofdklasse of eerste klasse bij V.V. Leeuwarden jeugd.

Let me know  :grin:

David
 
Hoi David,

Ik heb gevoetbald bij eerst een wat kleinere club uit de regio, en ben toen, zoals dat zo mooi heet, gescout door AGOVV. Daar heb ik op proef gespeeld, maar ben ik helaas niet aangenomen. Daarna ben ik naar ijsselmeervogels gegaan, en heb daar een aantal jaar gespeeld.

Ik ben ook van plan om naar Australië te verhuizen. Eerst ga ik waarschijnlijk in Perth mijn 'opleiding' / conversie volgen, waarna ik afhankelijk ben van mijn werkgever wat betreft woonlocatie. Waarschijnlijk wordt dit wel in de buurt van de grotere steden/ vliegvelden, grote kans dat het Sydney of Melbourne wordt!

Groetjes,
 
Hey Culina,

als eerst, jammer dat gisteren Stormvogels niet door is gegaan in de KNVB beker  :smile:

Dus het is afhankelijk van jou werkgever, okey :D het zou leuk zijn als we in Sydney bij elkaar in hetzelfde team zouden zitten  :grin:

iig veel geluk met je werkgever!

groetjes,

David
 
Stormvogels, Helaas :p

Ach, zo heb ik ook wat te verwerken. Ik moest toekijken hoe mijn clubje won en tegelijkertijd verloor, ook zeer lastig te bevatten :p

(Jong PSV - PSV)

Bij elkaar in hetzelfde team gaat niet meer lukken in verband met wat fysieke probleempjes, maar dan wordt ik wel elftalcoach :cool:

En proberen om mijn werkgever zover te krijgen mij in SYD te plaatsen!

Groetjes,
 
[quote author=Joep link=topic=7734.msg125779#msg125779 date=1222405686]
the best ... the best....... ?

Je bedoelt net iets beter dan Utreg
[/quote]

Utrechtg.... ik heb het niet over een damvereniging maar over Topniveau voetbal.
So, Ajax is the best.

Jack :evil:
 
Dat is wel heel gaaf! :cool:

Helaas is mijn club down under niet erg sterk vertegenwoordigd heb ik het gevoel, maar daar moet ik binnenkort maar voor gaan zorgen dan!

Kom aan psv(H)
 
[quote author=Culina link=topic=7734.msg124954#msg124954 date=1220879579]
mooi verhaal, beter dat je je vriendin inderdaad niet verteld over de kwaliteiten van het Phoenix team! Hoewel er aardig wat ingekocht is[volgens mij], stelt het nog niet al te veel voor!

Ik heb inderdaad iets van Cristiano gehoord, er was laatst een reportage op de nederlandse tv over de beste man, en er waren ook wat shots van hem in het Adelaide shirt. Ook waren er wat beelden van het grootste talent van Adelaide, volgens de deskundigen in Europa, Kristian Sarkies.

Het is helaas wel jammer dat het publiek vrij stil is, zeker vergeleken met Europa. Hoewel het publiek in de wedstrijd die ik bijwoonde(Sydney FC - CCM) nog aardig wat herrie maakte, kwam het niet in de buurt van hoe de sfeer hoort te zijn!

Wel is het zeer prettig dat er bijna alleen maar gezonde rivaliteit heerst tijdens alle wedstrijden, en erbuiten.

Kijken of de supporters van de andere A-league teams ook hun zegje komen doen in dit draadje!
[/quote]


Ik ben gisteren voor het eerst bij een wedstrijd in the A-League (Melbourne - Sydney) wezen kijken.
Ik vond het publiek niet stil tijdens de wedstrijd. Er werd behoorlijk veel (goede) sfeer gemaakt achter de doelen.  Ook de Sydney fans lieten zich duidelijk horen.

Ik vond het niveau erg meevallen.
Het was voor ons als Melbournians wel jammer dat Sydney de wedstrijd met 2-0 won maar dat had vooral te maken met het afmaken van de kansen.
Het veldspel als team was iets verzorgder van Sydney maar Melbourne Victory had toch zeker een handvol grote kansen maar ze misten een afmaker.

Wat mij ook meeviel was het toeschouwersaantal van ruim 31 duizend. Het voetbal begint dus toch meer te leven hier in Australie.

Het was zeker voor herhaling vatbaar een wedstrijd te gaan kijken.

Gerrit
 
Ik ben afgelopen vrijdag naar een thusiwedstrijd van Sydney FC geweest, ze speelden tegen Wellington. Mijn eigen indruk was enerzijds positief (ik vond de Sydney supporters een stuk drukker dan ik had verwacht, ze probeerden echt sfeer te maken met vlaggen, zingen etc), maar er waren ook wat negatieve elementen:
- Het stadion is te groot (er waren 12.000 supporters en het stadion is voor 45.000, dus het komt er leeg over)
- het spelniveau viel me erg tegen...hoewel ik wist dat ik er niet teveel van hoefde te verwachten

In elk geval leuk om eens te kijken, ik zou zelf ook wel in een team willen spelen, maar meer een groep vrienden die in het weekend een balletje trapt.
Ik ben pas sinds een week of 5 in Sydney, dus zal nog even rondkijken!
 
Dat voetballen in het weekend: helemaal voor. Nou heb ik in een eerder stadium begrepen dat er wekelijks (dacht op zondagochtend) in een park in CBD wordt gevoetbald. Iemand daar mee bekend?
 
Lang geleden dat er hier iets gepost is, maar vond dit hier wel passen.

Mocht iemand het leuk vinden om in clubverband hun wekelijkse potjes te spelen in dit het moment om je aan te melden, alle stage plekken zijn weer beschikbaar. je vindt ze door naar de site te gaan van het voetbalorgaan in jouw staat.(example: www.soccernsw.com.au)

Hopelijk kan ik dan over een jaartje genieten van enkele van jullie!
 
Back
Top