VOG, eerst naar ambassade Den Haag of direct naar gemeente?

TEAM

New Member
Beste Forumleden,

Hoe hebben jullie het VOG geregeld?
Moet er nu eerst een formulier van het ministerie van justitie verstuurd worden naar de ambassade in Den Haag of kunnen we direct naar de gemeente gaan?

Graag verneem ik jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Amy
 
Ik heb de aanvraag eerst naar de ambassade in Den Haag gestuurd en daarna ondertekend en wel naar de gemeente gegaan...
 
Ik heb mijn aanvraagformulier rechtstreeks naar Den Haag gestuurd en de VOG NP werd mij gewoon direct terug gestuurd.
 
Moet ik misschien wel even bijmelden dat ik nergens in Nederland ingeschreven sta, dus ook niet via de gemeente kon gaan. In jou geval is het misschien anders. Ik zou het gewoon proberen!
 
Almere:  Gewoon naar de gemeente gegaan, wel met brief Dimia, zij stuurden het op en 2 weken later vog binnen!
 
[quote author=Robby link=topic=1730.msg15570#msg15570 date=1116524691]
Almere:  Gewoon naar de gemeente gegaan, wel met brief Dimia, zij stuurden het op en 2 weken later vog binnen!

Gemeente Borsele als boven.


[/quote]

Breda idem dito: gewoon een bewijs meenemen (brief ofzo) en binnen twee weken heb je het in huis...  :up:

Gr Roel
 
Ik had geen brief van DIMIA, dus ik had gewoon dat document van de website meegenomen. Dat werd geaccepteerd in Den Haag.
 
Als je recentelijk (lees: na 1994) bent uitgeschreven moet je naar de gemeente gaan waar je als laatste hebt gewoond, deze heeft je GBA gegevens. Ben je voor 1994 vertrokken dan moet je je rechtsstreeks bij het COVOG melden. Zie ook http://www.minjus.nl/publiek/criminaliteit_en_preventie/vog/hoe_vraag_ik_een_vog_aan.asp. Je kunt het ook rechtstreeks aanvragen als je gemeente moeilijk doet, zoals de gemeente Den Haag in Rebekka's geval. Vergeet i.i.g. niet de 29,50 te betalen, anders kun je erg lang wachten... (weten we uit ervaring  :-().
 
Dag allemaal,

Ik heb het adres van de Australische ambassade gekregen,
Australische ambassade
Carnegielaan 4
2517 KH Den Haag
Nederland

Ik neem aan dat dit het juiste adres is om het gedeelte van de VOG papieren in te laten vullen voordat je naar de gemeente gaat.


[quote author=Anne Marie link=topic=1730.msg15553#msg15553 date=1116505983]
Ik heb de aanvraag eerst naar de ambassade in Den Haag gestuurd en daarna ondertekend en wel naar de gemeente gegaan...
[/quote]

De ambassade die Anne Marie bedoeld is dat het adres wat ik boven heb doorgekregen?.
Laat het me even weten.

Thanks,

Jack :evil:
 
Almelo: ik ben gewoon naar de gemeente gegaan met de aanvraagpapieren van de website van justitie (deze waaren overigens helemaal niet nodig).
Ze hebben bij de gemeente als aanvrager de australische ambassade ingevoerd.
Dit werd gewoon geacepteerd en binnen twee weken had ik moet VOG thuis gestuurd gekregen.

groetjes,

Jacquelien
 
Dag Albert en Jacqie,

Bedankt voor je reactie, ik heb er veel aan.
Als ik alles bij elkaar neem zijn de gemeentes over heel Nederland zeer verschillend,
De een hoef je niks mee te brengen alleen maar mondeling te vragen voor een VOG zoals hierboven bij Albert en Jacqie.
De ander schrijft het zelf in of laat de brieven tekenen door de Australische ambassade, dit vinden ze ook voldoende.
En bij sommige gemeentes moet je een aanvraag van de DIMIA bij je hebben anders sturen ze je naar huis.

Bij dit alles is het voor mij wel duidelijk.
Lang leve de ambtenaren  :up: ze werken allemaal op een lijn volgens de wet  :-D

Als ik de papieren niet op tijd thuis heb van de ambassade  probeer ik het met de tweede.

Iemand nog iedeeen of suggesties , ik hoor het graag.
En nu even kijken op plaatjesketting   :lol:  :lol:

Prettig weekend,

Jack :evil:

[quote author=Albert en Jacqie link=topic=1730.msg53192#msg53192 date=1143309327]
foutje[/quote]

  ,bedankt  :-D :lol: :loldevil:  :up:
 
Hallo,

Ik heb de laatste woongemeente aan de telefoon gehad.
Op de website van www.justitie.nl staat dat de kosten €30.05 zijn.
De gemeente zegt €51.30 ??????????????????????
Zijn dit de extra kosten die zij tellen voor de aanvraag van het VOG of zijn het een stelletje ^ùkels en oplichters.

Wie kan mij het antwoord geven, of heeft hier ervaring mee.

Jack :evil:
 
Ik moest ook een VOG hebben voor mijn weerk en die kostte €30,-- precies.

Wat voor VOG zal toch niet zo veel uitmaken, VOG blijft VOG

Groetjes Wiepie
 
Jack: graag gedaan!

En wat voor Vog?

Laat ik eerst maar eens antwoord krijgen op mijn eerste vraag.

vog????????????????

Met andere woorden:  wat is een vog?
 
Ah okay, lijkt me iets dat ik ook nodig kan hebben. Waar haal je zoiets?

En waarvoor is dit?

Ik weet helemaal niets over het hoe en wat en wanneer af van een vog!
 
Dag Henk Jan,

excuses for misunderstanding, maar als je [quote author=Henk J link=topic=1730.msg54024#msg54024 date=1143817122]
vog??????????????????[/quote] dan kan een mens alle kanten opgaan wat je ermee bedoelt.
Meestal als je een vraag hebt , formuleer je deze uitgebreid zodat iedereen een antwoord kan geven en niet met [quote author=Henk J link=topic=1730.msg54024#msg54024 date=1143817122]
vog??????????????????[/quote]


En als de lezers dan een antwoord willen geven is dit fijn zo niet.... het is niet verplicht.
Maar jij denkt dat ze antwoord moeten geven[quote author=Henk J link=topic=1730.msg54050#msg54050 date=1143837193]
Laat ik eerst maar eens antwoord krijgen op mijn eerste vraag.[/quote]
Dan moet je naar www.justitie.nl daar zitten mensen van de ministerie van justitie die betaald worden om antwoord te geven

snap'em,  :up:

Jack :evil:
 
Back
Top