VOG, eerst naar ambassade Den Haag of direct naar gemeente?

[quote author=wiepie poortman link=topic=1730.msg54047#msg54047 date=1143835152]
Ik moest ook een VOG hebben voor mijn weerk en die kostte €30,-- precies.

Wat voor VOG zal toch niet zo veel uitmaken, VOG blijft VOG

Groetjes Wiepie
[/quote]

Dag Wiepie,

Bij mij laatste woongemeente vroegen ze €51.30 , als dit voor twee is "onwaarschijnlijk" dan zal ik niet roepen ik heb deze vraag met de gegevens van deze gemeente doorgestuurd naar ministerie van justitie , deze persoon vond dit niet kunnen en heeft het onmiddelijk doorgestuurd naar COVOG voor nader onderzoek, zoals fraude.

keep in touch,

Jack :evil:
 
Nou,

Vette pech! Kreeg mooi niets mee. :x
Ze wilden of een brief van de Ambassade of uit Australie. Gaan we dat maar weer proberen.
Utrecht werkt dus wel volgens de regeltjes.

Als je uiteindelijk je VOG hebt moet je dan het origineel opsturen of een gewaarmerkte kopie?

Mariette
 
Kunt altijd een kopietje bewaren voor jezelf.

Zij willen een originele.
kosten zijn €30 per persoon.

Tenminste in Maart.

Cheers,

Jack :evil:
 
ik moest online een visa aanvragen. Ik heb de originelen ingescand en zo gemaild.

Word dat geaccepteerd?!

Henk J
 
Hallo mensen,

Dit is even een vraagje voor degene die de v.o.g via de post naar adelaide hebben gestuurd?

Hebben jullie er een soort briefje bij gedaan met het case number, naam, etc.
Of hebben jullie ze gewoon in een envelope gedaan en opgestuurd, zonder iets erbij?

Alvast bedankt marcel :up:
 
Hai Marcel, alvast graag gedaan :-D

Ik ga hem meesturen met de visumaanvraag, zit die er gelijk bij, ik wil ook een briefje van de panelarts erbij doen als bewijs van de undergoing medicals.

Mariette
 
Hoi Marcel,

In ons oproep staat erbij dat VOG teruggestuurd moet worden met de meegeleveerde cover sheet.  Op de cover sheet staat:

ICSE Request ID:
File number:
Case officer:

Ook staat er bij dat bij alle correspondentie met DIMA een coversheet met de bovenstaande informatie vast moet zitten aan het document en dat de bovenstaande informatie ook op de voorkant van de envelope moet staan.  Dit om zeker te zijn dat je documenten niet zoekraken.

Hoop dit helpt.

Groetjes,
Susan
 
Ik heb via mijn werk bij de kinderopvang ook een VOG moeten aanvragen, deze is ook al int engels. Weet iemand of ik deze op kan sturen voor de visumaanvraag? (ik lift mee op Liam's skilled independant) ? Ik kan het origineel nl terug krijgen van mijn werkgever. Heb ik t goed begrepen dat je ook pas een VOG kunt aanvragen als je een werkgeversverklaring hebt van je werkgever? Of kun je bijv ook een VOG aanvragen zonder een werkgeversverklaring? Alvast bedankt! Grts, Mariekske
 
Dat kan waarschijnlijk wel Marieke, maar let op de datum van de VOG!
Je moet nl je visum valideren voordat de VOG 1 jaar oud is, is die ouder dan 1 jaar dan gaat het zowiezo niet.
 
Dat betekent dat je dus voordat de VOG 1 jaar oud is, ik in Oz moet zitten met mn visum? Oeps... Tis ok altijd wat...
Maar kep begrepen dat je dus ook zelf voordat je visum in behandeling is je de papieren van DIMIA of Justitie kunt downloaden en ermee naar de gemeente kunt. Hmmm. MN hersenpan begint alweer te kraken... Ben niet zo goed in deze dingen...
 
Ja,

Wij hebben de VOG's meegestuurd met de visumaanvraag. Hadden dus nog geen case file number etc. Verwachtewn toch wel dat zij binnen een jaar een visum afgeven.
En als wij hem hebben willen wij zo snel mogelijk weg!
Moeten nog alles hier doen, hor zoals verkoop huis, spullen, bedrijf stopzetten.
Wij zien wel hoe het loopt. Als we maar wegkunnen.
(Lijkt wel of wij op de vlucht zijn  :-D)

Mariette
 
Tja, mijn VOg is van feb 06, en aangezien we de aanvraag nog de deur uit moeten doen voor skilled independant verwacht ik niet dat ie voor feb 07 is toegekend. We hebben wel een bietje haast aangezien ik mn IELTS ook al in okt 05 had gedaan, en wil voor die tijd de hele papierhandel opsturen...
 
Dan zul je inderdaad een nieuwe VOG moeten aanvragen vrees ik.
En zorgen dat je voor oktober alle papieren de duer uithebt vanwege je IELTS.
Medicals heb je nog niet gedaan?
 
Wil je hem ook mee sturen met de visumaanvraag?
Als je hem net daarvoor aanvraagt heb je voorlopig ff de tijd!

Mariette
 
Hoihoi! De medical heb ik nog niet gedaan nee, hebben pas afgelopen maandag te horen gekregen dat de sponsorship niet doorgaat, dus nu hard aan de slag met Liam's skilled independant, waar ik op mee wil liften. Had begrepen dat je zowiezo een X-ray  moet doen, maar veel mensen weten niet zeker of ik als meelifter ook medical moet doen...  Maar als mn VOG die ik in Feb 2006 heb aangevraagd wel al mee is met de AANVRAAG dan zou dat toch geen probleem zijn? Net als dat je IELTS een jaar geldig is maar als de aanvraag maar voor t jaar binnen is toch? Hoop dat ik t goed  heb!!!
Pffft, maar weer verder met de hele papierhandel... Doeiiiii :roll:
 
NEE, zo werkt het helaas niet!!
Wat de IELTS betreft klopt dit, maar dit geldt niet voor je VOG, vandaar dat het altijd een risico is om je VOG al mee te sturen voordat DIMA hierom vraagt.
Als je bv 1 jan je aanvraag op de bus doet en ZEKER weet dat deze binnen een paar maanden goed wordt gekeurd en je vervolgens toch direct naar Oz vertrekt zou ik zeggen ok, in jou geval zou ik wachten tot er om gevraagd wordt.
 
ok wilbert, bedankt voor je antwoord! We willen de papierhandel voor okt op de bus doen dus kan voor de zekerheid een gecertificeerde kopie van mn VOG meesturen, wie weet wordt alles wel goedgekend voor februari. Dan willen we ook zsm weg! Kan anders idd nog altijd wachten op oproep van OZ voor VOG, maar weet jij of je die altijd via je werkgever moet bemachtigen, of staat dat er los van? Alvast weer bedankt!!!
 
De VOG hoef je niet via je werkgever te doen, dat kan gewoon via de gemeente, neem dan wel je bewijs van visumaanvraag of het verzoek van DIMA om de VOG mee!
 
als 'bewijs' kun je ook je VOG-aanvraag door de ambassade van Den haag laten ondertekenen indien je wilt frontloaden.

Mariette
 
Back
Top