VOG en Medicals op aanvraag of meesturen met visumaanvraag?

Jacob en Marije

New Member
Ik las op Xpdite.net dat iemand vroeg of iemand anders de medicals zelf had geregeld of op verzoek van DIMIA'; wordt het proces verspoedigd als je het al van tevoren doet en meestuurt met de visumaanvraag?
Datzelfde voor VOG: op aanvraag of alvast meesturen?

Merci, Marije
 
Marije,

Medicals kan alleen gedaan worden als DIMIA het vraagt, je kan het dus niet van tevoren doen. Wat betreft het verklaring van goedgedrag kan je eerder doen, maar dan is maar 1 jaar geldig.
Ik heb gewoon gewacht tot DIMIA beiden dokumenten vroeg, want het gaat redelijk snel (ongeveer 2 weken).

Gr

Citavm
 
Ook je medicals kun je eerder doen, gewoon een van de panel dokters bellen en een afspraak maken.
Dit heb ik gedaan voor mijn spouse-visum.

Maar let wel op: je medical is slechts 1 jaar geldig, net zoals de VOG. Bij je visum zit een uiterste validatie datum en deze is 1 jaar na je medical of VOG, afh. van welke het eerst gedaan is. Voor die tijd moet je een keer in Aus. geweest zijn om je visum te valideren.

Voor een aanvraag van een spouse-visum is dit niet zo'n probleem, die duren op zijn meest iets van 4 maanden, dus dan heb je nog ongeveer 8 maanden om je visum te valideren.
Maar voor de skilled-visums is het een ander verhaal want die aanvragen kunnen nogal lang duren, zelfs langer dan een jaar heb ik begrepen. Dus in dit geval is het verstandiger om te wachten tot je het verzoek krijgt van DIMIA voor de VOG en meds. Dan heb je meer tijd om je visum te valideren.
 
Volgens mij kun je alleen maar frontloaden als je een visum aanvraagt in de "Family Class" partner categorie of de "Long Term Business" categorie.
 
Lost,


Sorry dat ik aan de late kant even inval.

Hoe werkt het validatie van een visum precies?


De Groeten
 
Van ervaringen van andere mensen kan ik iedereen aanraden pas zijn/haar medicals op te sturen pas op het moment dat het je gevraagd wordt; je krijgt ruimschoots de tijd. Als je ze meestuurt terwijl er niet om gevraagd is, kan het zijn dat je ze opnieuw moet doen. Wees geduldig met je medicals.
 
[quote author=AuZN link=topic=992.msg7718#msg7718 date=1106435524]
Hoe werkt het validatie van een visum precies?
[/quote]

Na ontvangst van je visum, moet je binnen een jaar in Australië zijn geweest. Je hoeft niet meteen te emigreren, je kan ook gewoon op vakantie gaan. Ten minste... dat heb ik er van begrepen :wink:.
 
[quote author=Lost link=topic=992.msg7783#msg7783 date=1106601715]
[quote author=AuZN link=topic=992.msg7718#msg7718 date=1106435524]
Hoe werkt het validatie van een visum precies?
[/quote]

Na ontvangst van je visum, moet je binnen een jaar in Australië zijn geweest. Je hoeft niet meteen te emigreren, je kan ook gewoon op vakantie gaan. Ten minste... dat heb ik er van begrepen :wink:.
[/quote]

Ik ook  :cool:
 
Ik heb er aan zitten denken om de VOGs en medicals alvast op te sturen, maar we hebben besloten om te wachten. Als we nl. het verzoek krijgen, dan weet ik zeker dat alles goed is gegaan.  We zitten nu een beetje aan het einde, en het verzoek kan nu eigenlijk ieder moment komen. Ik zie het als een extra check, zeg maar  :wink:
Isis
 
Wij hebben 28 januari het verzoek gekregen om de medische test en VOG te gaan regelen. Van anderen heb ik begrepen dat het nu snel kan gaan, maar dat mag ook wel. Wij zijn al vanf augustus 2003 bezig.
 
Back
Top