Voor student visa ook naar Berlijn?

jassian

New Member
Heyo,

Ik ben weer een beetje vroeg, maar als het goed gaat en ik
kan mijn student visum aanvragen dan wil mijn vriend natuurlijk
ook me. Moeten wij dan ook met de tween naar Berlijn om te
bewijzen dat we partners zijn?

:)
Annemarie
 
Martijn heeft alles elektronisch aangevraagd (anders kan niet eens meer geloof ik  :-o). Dwz dat je een elektronische bevestiging krijgt van je visum. En niet naar Berlijn hoeft. Je springt gewoon op het vliegtuig (met die uitgeprinte brief van DIMIA. En hup naar Australie. Daar aangekomen krijg je een stempeltje. En dan moet je binnen... zoveel dagen even bij DIMIA langs voor je officiele sticker. Appeltje eitje!
 
Heyo Rebekka!

Klinkt lekker makkelijk.
Dus je spouse meenemen is helemaal geen probleem?
Dat geloven ze je gewoon?

Oh, weet je toevallig hoe lang de student visa aanvraag kan duren?
(Is zeker al ergens gevragt, maar ik vind het niet  :-D )
 
Martijn heeft voor ons allerlei informatie ingescand: huurcontract (vertaald) maar ook de paspoorten enzo. Ze hoefden niet het origineel te zien (maar kunnen er natuurlijk wel altijd om vragen ;)). Wij zijn dus niet naar Berlijn geweest. Was niet nodig. En een studenten visum is zo lang al bij jou het van toepassing is. Onze is vier jaar.... Ik heb dus hetzelfde visum als Martijn omdat ik zijn De Facto Spouse ben  :up:.
 
Thanks again :up:

OK, is dus te doen, bij ons wordt het gewoon het contract voor het huis,
en we betalen allebij de helft sinds vier jaar of zo, dus ik denk dat dat goed komt.
Dan moeten misschien wat bank-uittreksels erbij.
(in zijn paspoort staat nog het adres van zijn ouders)

:)

Hoe lang heeft jullie aanvraag geduurt, zo vanaf het OK van de universiteit tot
het OK van DIMIA?
 
Vanaf Ok universiteit tot OK Dimia was ongeveer een maandje (vijf weken geloof ik. Zat wel kerst en oud en nieuw tussen). Van aanvraag Dimia tot OK Dimia duurde ongeveer anderhalve tot twee weken (weet het niet meer precies).
 
Kerst en oud en nieuw zal bij ons ook gebeuren voordat we gaan vertrekken, denk ik.

Alrighty.
Nu kan ik weer een beetje verder plannen.

Thanks!
:up:
 
Back
Top