Voorstellen - the Tiny Tribe met plannen

Ik ben op een Regional Sponsored binnengekomen in 2009 en voldeed ruim voor het verlopen van dat visum aan de eisen voor PR. Dat laatste was binnen 6 weken geregeld. 'Regional' kan in sommige gevallen ruim opgevat worden. Heel SA bijv. wordt gezien als 'regional' en ik vermoed dat datzelfde ook nog geldt voor NT en TAS. Dat houdt in dat je bijv gewoon in Adelaide zou kunnen wonen/werken.
 
Hi! Welkom!

Een plan en gelijk stappen gezet, daar hou ik wel van :) Goed en duidelijk verhaal. Er vielen me een paar (kleine) dingen op.

- Subclass 489 - Skilled Regional (Provisional) visa waarbij het beroep van G nu op Regional lijsten staat, dus dan is het zaak om door 1 van die States of Territory gesponsord te worden

Subclass 489 bestaat niet meer. Alleen voor lopende aanvragen die in het verleden tijdens het nog bestaan ervan, zijn ingediend. In 2019 is de 489 door de 491 vervangen. Komt ongeveer op hetzelfde neer, paar details waar in ze verschillen.
.
Momenteel wordt het beroep enkel aangeboden op lijsten voor een ‘Regional’ visum. Het Skilled Work Regional visum geeft jullie recht op een verblijf in Australië, van in de eerste instantie vijf jaren. Jullie krijgen daarbij een voorlopige status, welke je definitief permanent kunt maken wanneer jullie de eerste drie jaar van het verblijf hebben gewoond én gewerkt in de staat die nominatie heeft aangeboden.
Misschien zinnig om toe te voegen dat aan deze 3 jaar ook een inkomenseis hangt. Pin me er niet op vast, volgens mij ligt deze momenteel op zo'n 54.000 dollar (per jaar) uit het inkomen van 1 persoon. Het maakt dan niet uit of dat van de hoofdaanvrager of medeaanvrager is, maar het mag niet gecombineerd worden uit jullie beider salarissen. Wèl mag die ene persoon meerdere banen hebben om aan die 54.000 te komen. Volgens mij hoeven het trouwens ook niet per se de eerste drie jaar te zijn, maar meer 3 jaar binnen die 5 jaar. Maar goed, misschien kun je dit beter navragen bij V4Y, want ik ben geen visumagent. Ik aas wel op een 491 dus ik ben wel redelijk geïnformeerd. Maar wel iets om even duidelijk over te hebben denk ik.


Het aanvragen van een Skilled Workers visum voor Australië duurt ongeveer anderhalf jaar.

Dit is denk ik normaal gesproken, als er geen corona is en je hoge punten hebt. Wil niet partypoopen, maar ik zou dit loslaten. Met corona zitten de grenzen inderdaad potdicht, en zullen er tzt (vermoed ik persoonlijk) veel aanvragen binnenkomen wanneer het weer kan. De wachttijden zullen dan vast ook wel oplopen. Wij zijn al ruim 2 jaar bezig vanaf het begin, en 1.5—2 jaar geleden EOI ingediend, en nog geen steek verder door het hele corona verhaal haha. Ik zet zelf in op mid tot eind 2022 voor kleine kansjes voor offshore. Maar goed je kunt een hoop voorbereiding treffen in de tussentijd!

Wat zijn de anzsco codes van jullie beroepen, weet je dat?

Succes! En fijne vakantie!
 
Last edited:
Back
Top