Voorstellen: vrouw / 34 jaar / visumaanvraag 190/489

Succes met de IELTS, als 4x 8 op General moet halen is dat niet onmogelijk. Op de Academic bijna niet te doen als non-native speaker. Mijn vriendin had regelmatig 9-9-9-7. En die laatste, voor Writing, is bijna niet te kraken (ze had een 9 voor writing op haar General)

Ze doet 1x PTE en binnen!

Toch wel, ik had 4x 9 (niet om op te scheppen maar t kan dus wel) en dacht eigenlijk dat ik het niet gehaald had... ahum...
 
Welkom op het forum! Veel succes met alles!

Wij gaan bijna die kant op maar dan naar NSW op een 190 visum.

Ook wij hadden de maximale punten voor engels nodig om eerder een uitnodiging voor visa aanvraag te ontvangen.
Met de Ielts lukte het ons ook niet. Mijn partner heeft ook de PTE gedaan en had daar de maximale score die je kunt halen voor de PTE.
 
Welkom op het forum! Veel succes met alles!

Wij gaan bijna die kant op maar dan naar NSW op een 190 visum.

Ook wij hadden de maximale punten voor engels nodig om eerder een uitnodiging voor visa aanvraag te ontvangen.
Met de Ielts lukte het ons ook niet. Mijn partner heeft ook de PTE gedaan en had daar de maximale score die je kunt halen voor de PTE.


Gefeliciteerd, wat leuk al bijna die kant op!! Ik zal zeker alle adviezen wat betreft die PTE meenemen, het is toch wel bijzonder dat veel mensen het via die weg dan wel lukt he... Iets om over na te denken zolang ik de eerste uitslagen toch nog niet heb ;)


Met hoeveel punten heb je deze 190 binnengehengeld? En hoe lang heb je moeten wachten? Hebben jullie een draadje ergens hier op het forum?

Vind het erg leuk om alle verhalen te lezen! :)
 
Met hoeveel punten heb je deze 190 binnengehengeld? En hoe lang heb je moeten wachten? Hebben jullie een draadje ergens hier op het forum?

Vind het erg leuk om alle verhalen te lezen! :)

Wij hadden uiteindelijk 80 punten voor het 190 visum en 75 puntrn voor 189.
Hierbij ons draadje
https://xpdite.net/forum/threads/lastavaza-jp2017.14607

Uiteindelijk hebben wij in september 2018 ook een uitnodiging gekregen voor het indienen van het visum voor 189. Hiermee hebben wij niets meer gedaan omdat wij het visum voor 190 al hadden ingediend.

Als er vragen zijn stel ze maar.
 
😭😭

Ik heb mijn cijfers van mijn eerste poging IELTS terug

Lezen: 9
Luisteren: 9
Schrijven: 7.5
Spreken: 7.5
Overall score: 8.5

Prima score maar ik moet voor mijn aanvraag en acht halen per onderdeel.

Twee halve punten!!!

Ik vraag me af wat een rescore zou uithalen voor twee cijfers...
 
😭😭

Ik heb mijn cijfers van mijn eerste poging IELTS terug

Lezen: 9
Luisteren: 9
Schrijven: 7.5
Spreken: 7.5
Overall score: 8.5

Prima score maar ik moet voor mijn aanvraag en acht halen per onderdeel.

Twee halve punten!!!

Ik vraag me af wat een rescore zou uithalen voor twee cijfers...

Balen zeg!!! Maar volgens mij ziet het er naar uit dat het met minimale inspanning ook de goede kant op kan vallen.

Succes!
 
Balen! Maar een remark kan zeker succesfull zijn, he fix vaker gebeurd dat je bij een remark een halve of sommigen zelfs een hele punt meer krijgen. En juist schrijven en luisteren zijn de 2 onderdelen die handmatig worden beoordeeld.

Niet geschoten altijd mis
 
Balen! Maar een remark kan zeker succesfull zijn, he fix vaker gebeurd dat je bij een remark een halve of sommigen zelfs een hele punt meer krijgen. En juist schrijven en luisteren zijn de 2 onderdelen die handmatig worden beoordeeld.

Niet geschoten altijd mis


Hm ja klopt, maar ook twee onderdelen? Zou het wel echt zonde vinden als er dan eentje bijvoorbeeld naar een 8 gaat en de ander blijft steken op 7.5. Maar krijg je je geld terug als je een ander cijfer krijgt na een remark, heb ik dat goed begrepen?

Ik ga het in elk geval op 11 mei nog een keer proberen ondertussen, had me daar alweer voor ingeschreven omdat ik eigenlijk wat lagere cijfers had verwacht. Gewoon blijven oefenen :)
 
Hm ja klopt, maar ook twee onderdelen? Zou het wel echt zonde vinden als er dan eentje bijvoorbeeld naar een 8 gaat en de ander blijft steken op 7.5. Maar krijg je je geld terug als je een ander cijfer krijgt na een remark, heb ik dat goed begrepen?

Wij hebben inderdaad ons geld terug gekregen nadat mijn vriend zijn score was aangepast!
 
Hoi! Even over PTE: toen mijn man die ging doen, werd die inderdaad last minute geannuleerd in Brussel (kregen geld terug) en hij is dan verkast naar Parijs om 'm daar te gaan doen, omdat niet duidelijk was of en wanneer de test terug in Brussel zou beschikbaar zijn. Nu zag ik dat Brussel weer als testcentrum beschikbaar staat, dus ik zou voor de zekerheid wel eens inloggen en kijken of je een test kan boeken. Mijn man heeft er toch ook zijn extra punten mee binnen gehaald, dus dan is dat extra tripje snel vergeten ;).

@afterbang Ik ben nog altijd geen native speaker hoor ;), maar IELTS is inderdaad niet makkelijk voor writing. Ik vond wel dat het heel erg over hun regels gaat, nog veel meer dan over je taal zelf. Ik begin nog altijd spontaan een besluit met 'To conclude' :). Het tempo ligt bij PTE dan weer hoger, en de mensen die rondom je praten kan voor sommigen misschien ook een struikelblok zijn.

In elk geval, als je er bijna bent met een IELTS maar vastloopt, zeker niet twijfelen om over te schakelen naar PTE! Wij kregen dat advies ook, en het heeft ons goed geholpen ;). En misschien is het allemaal niet meer nodig als je je punten krijgt en je zit goed! (positive thinking)
 
Goede score voor een eerste keer!
@afterbang Ik ben nog altijd geen native speaker hoor ;), maar IELTS is inderdaad niet makkelijk voor writing. Ik vond wel dat het heel erg over hun regels gaat, nog veel meer dan over je taal zelf. Ik begin nog altijd spontaan een besluit met 'To conclude' :). Het tempo ligt bij PTE dan weer hoger, en de mensen die rondom je praten kan voor sommigen misschien ook een struikelblok zijn.
)

Een 8 voor writing op Academic? Applaus ;)
 


OFX
Back
Top