Vraag over checklist 175 visa.

jeroen en mirjam

New Member
Hallo ik heb een vraag. Wij hebben online 175 aangevraagd. De medicals zijn al finalised. Alleen als ik naar mijn checklist kijk staat er nog steeds required bij alles terwijl ze alles al hebben. Weet iemand hoe dat zit? wanneer dat in recieved verandert. Vriendelijke groet Jeroen en Mirjam. :smile:
 
Hoi Jeroen en Mirjam,

Is dit niet gewoon een checklist? Op de eerste pagina die je opent (de Application Status pagina) staat wat er nog outstanding is. Klopt niet helemaal in mijn geval want alleen de medicals en x-ray zijn outstanding terwijl ik ook nog geen VOG/clearance certificate heb geattached

Cheers,
Jan
 
Bij mijn aanvraag staat ook nog steeds alles op required, alleen de medicals die zijn finalised. Denk dat het laatste door LCU in Sydney wordt aangepast.

Wat ik heb begrepen veranderd required in met op het moment dat je een CO hebt wie er naar heeft gekeken. Echter er zijn ook mensen waarbij de status met nooit wordt aangeduid maar die gelijk naar een grand letter krijgen (tenminste volgens het engelse forum). Tampet heeft hier ook al meedere malen over gepost, zij had al enige tijd de status met maar kreeg weer veel later haar grand letter aangezien er nu nog iemand aangesteld is die je CO weer checkt. Kortom het is leuk die status pagina maar volgens mij heb  je er geen drol aan en kan je maar beter je e-mail blijven controleren, let hierbij ook op je spam box aangezien het wel eens voorkomt (met name bij yahoo en gmail) dat de berichtjes in je spam box belanden.

Succes Chantal
 
Ja ik kan beter iedere dag mijn email checken. Daar word je ook gek van maar ja geduld dat is het beste. Hopen dat iedereen snel bericht krijgt. Groetjes Jeroen. :smile:
 
Weer een antwoord op een vraag gevonden. Ook bij ons staat alls nu op "required" met uitzondering van de medicals. Alles is echter al binnen, zelfs de VoG. Ga mijzelf een limiet opleggen: mag maar 1x per maand kijken naar de status, denk dat ik anders gek zal worden, wil zo graag terug naar huis!!!!!

Sacha
 
[quote author=Sacha link=topic=8500.msg121089#msg121089 date=1215686608]
Ga mijzelf een limiet opleggen: mag maar 1x per maand kijken naar de status, denk dat ik anders gek zal worden, wil zo graag terug naar huis!!!!!
[/quote]

Oh had ik dat ook maar gedaan......Ik ben zo langzamerhand behoorlijk  :doofywave:
Vooral nu de aanvragen van december in behandeling worden genomen kan ik het niet laten om dagelijks mijn status te checken (nog steeds required  :-()

Chantal
 
Ik kijk ook iedere dag  :cry:. Is niet gezond, maar kan het niet laten. Het is frustrerend dat sommige mensen die in Nov en December hun visa gelogd hebben, hun visa al hebben. We hopen toch echt snel wat te horen want onze kinderen moeten begin Augustus weer naar school. We willen eigenlijk voor die tijd naar Australie maar dat gaat niet lukken ben ik bang voor. Jeroen & Mirjam.
 
Oeps jullie hebben dus ook nog niets......dat maakt de kans dat ik mijn visum voor 5 augustus krijg bijna nul  :-(
Ach aan de andere kant kan ik dan mooi even op vakantie naar Nieuw Zeeland  :up:

Chantal
 
Weet iemand of er inderdaad een goed gemiddelde is? Ik heb zelf een beetje zitten rekenen en hoop met een visum online ingediend op 9 juni toch echt wel in januari te kunnen vertrekken. Ik wil de kinderen nl. met de start van het nieuwe schooljaar in Australie laten beginnen.

Maar misschien moet ik die droom maar een beetje bijstellen als ik hoor hoelang sommigen al wachten. In het tijdschema dat Buysse voor ons had opgemaakt kwamen we uit op een wachttijd van 6 maanden. Alles is in een keer ingediend en de Medicals direct geregeld, je zou dan toch denken dat het snel zou gaan en dat December naar Berlijn realistisch is?

Hoor graag wat jullie denken/vinden!

Sacha
 
Goh, lastig ja. Jullie beroep is zelfs een MODL-lijst-beroep toch? Ik dacht dat je daarmee ook sneller aan de beurt zou komen dan een niet-MODL beroep... Heeft Buysse dar misschien een antwoord op? Mijn 'kennis' is ook maar van een jaar of 3 geleden... EN dan is jullie aanvraag ook nog een online geloof ik ...
 
Volgens Buysse duurt het 6 maanden, maar die hadden het ook over het schrijven van een RPL van even een paar weekenden goed ervoor gaan zitten...... Dus weet niet hoe betrouwbaar dat dan is!
 
Ik denk dat je op het moment uit kunt gaan van 8-9 maanden (onder voorbehoud in die zin dat online aanvragen in 1e instantie sneller gingen, maar inmiddels volgens mij niet meer). in ons geval aug 2007 aanvraag ingediend bij ASPC en mei 2008 visum goedgekeurd zonder verder oponthoud!
 
Dit;
General Skilled Migration visas: Class VE and VF,
Subclasses: 175, 176, 475, and 476,
      E-lodged: 12 November 2007
      Paper lodged: 19 September 2007
Stond in de reply van ASPC van afgelopen week.
Dit is nagenoeg hetzelfde als in de reply van half Mei.
Toen was het dus inderdaad een maand of 6 voorl E-lodged en een maand of 8 voor Paper lodged.
Er zit/zat dus wel zo'n 2 maanden tussen paper en electronic.
Ik ben benieuwd of ze vanaf 1 Juli de opgelopen achterstand weer snel in gaan lopen?

Bart
 
Hoi Jeroen en Mirjam,

Wij zitten ongeveer in dezelfde situatie als jullie: :|
MODL profession
online aanvraag 175 visa op 11 november 2007
medicals received eind februari, de rest van de medicals blijft op 'referred' staan
VOG van januari 2008

Ik heb reeds enkele malen gebeld. Dat is ook al even frustrerend:

We hadden een mail van de communication dienst dat we 'early june' wel aan de beurt zouden zijn.

16 juni bellen: :evil:  Weet u hoe het nou zit, mevrouw van de communication, want volgens mij is early june nu wel voorbij??! Ja, ik kan zien dat jullie dossier verwerkt wordt, belt u over 4 weken maar eens terug.  :think:Maar euh, kan u me dan zeggen hoe lang een online 175 duurt, want dat kan ik nergens vinden op jullie site? We wachten ondertussen al meer dan 6 maanden. Ja, wel, euh, (papieren ritselen op de achtergrond), momenteel is daar geen exacte tijdsframe voor gekend. Belt u anders nog maar eens terug over 2 weken als u dan nog niets weet. :x
30 juni terugbellen: Ja, ik kan zien dat jullie dossier verwerkt wordt. Jullie hebben een nieuwe CO (???? Waarom? Worden we daar niet van op de hoogte gesteld?) en er is een decission maker aangesteld. Als jullie binnen 4 weken nog niets gehoord hebben, bellen jullie nog maar eens terug. :x

Dus eind juli bellen we nog eens terug!

Ik heb in België op mijn werk ook nog eens een opzegtermijn van 3 maanden die pas ingaat op het einde van de maand!

Steeds als we iets van jullie zien staan denken we: JAAA, zij hebben hun visa, nu moet het aan ons zijn. :up:

Veel sterkte dus!

Groetjes,
Teekay
 
Op dit moment ben ik bang dat zes maanden iets te optimistisch gezien is... :|
Maar misschien verandert dat door het nieuwe computersysteem?
Bij ons is het over twee weken zes maanden geleden dat we de aanvraag
online hebben verzonden, en we hebben tot op vandaag nog niets gehoord.
Ook geen CO.
Dus ik tel er voorzichtig nog drie maandjes bij op, het is niet anders!

Ik hou Tweety altijd een beetje in de gaten  :wink:eek:mdat zij bijna twee maanden
voor ons de aanvraag heeft gedaan, maar ook nog niets heeft gehoord.

Maar we blijven moed houden, toch?

groetjes!

ps Ik hoop van harte dat de reply van het ASPC niet recentlijk is bijgewerkt....maanden terug
waren ze ook al bij de aanvragen van november! :cry:
 
Wat ik vermoed (en hoop :p) is;

De visa voor het afgelopen fiscale jaar waren half mei al bijna op.
Men heeft daarna dus bijna geen visa meer uitgegeven.
Nu mogen we toch hopen dat er in die 2 maanden wel doorgewerkt is.
Dan zouden er dus hele stapels aanvragen moeten liggen, die er nu even snel doorheen gejast kunnen worden :up:
Dan wordt de doorlooptijd ook weer korter, misschien nog wel korter als voorheen, met het nieuwe centre in Brisbane.

Bart
 
Wat betreft de mail van aspc:
Ik heb het ongeveer 9 maanden bijgehouden en steeds de tijdslijn van de aspc mail vergeleken met de daadwerkelijke visatoekenningen die ik op het forum tegenkwam en mij is opgevallen dat deze mail van het aspc absoluut niet betrouwbaar is(gelukkig wel in het voordeel van iedereen die zit te wachten)
 
Back
Top