vraag rond duur geldigheid van paspoort

[quote author=Alie Bosma link=topic=9744.msg132414#msg132414 date=1234878489]
Ik vond overigens het volgende op: http://www.australie.nl/id/1/6444/reisdocumenten_/_visa.html
"Australië kom je niet zomaar in. Je hebt sowieso een paspoort nodig dat tot minimaal zes maanden na vertrek geldig is en een visum. Er zijn verschillende soorten visa."
[/quote]

Wellicht niet helemaal on-topic (gaat tenslotte niet over emigratie maar over bezoek) maar dat is niet meer waar. Van
http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/evisitor/how-to-apply.htm
"We strongly recommend that clients hold a passport valid for at least six (6) months at the time of application."
Dus niet verplicht maar wel aangeraden.
 
Inderdaad niet van toepassing op visum aanvraag.
Daarnaast staat in het eerste bericht van dit topic
het paspoort van mijn man en kinderen geldig is tot 02/06/2011
dus dat van die 6 maanden gaat ze zeker redden. Die twee jaar niet, maar dat is dus gewoon een kwestie van een nieuwe aanvragen tegen die tijd en 929 invullen.

Als je het nu gaat doen dan ga je de NL staat sponsoren en je wilt toch niet voor niks weg ut NL  :grin:

Groeten,
Johan
 
Maakt het uit als je je IELTS doet op een paspoort en enige tijd later een nieuw paspoort aan moet vragen? Moet je dan ook formulieren aanpassen of is het geen probleem en staat het gekoppeld aan je naam?
Groetjes
 
@ CJ, heb je uiteindelijk een nieuw paspoort aangevraagd voor je trip in april?
Heb ook al op allerlei sites gezocht, maar kan eigenlijk ook nergens vinden of je
pasprrt 6 maanden geldig moet zijn bij een vakantie voor een paar weken in nederland?
Iemand een link waaruit meer duidelijk wordt?
bedankt,
groetjes Ang
 
Hoi,
Ik weet het ook niet precies. Onze aanvraag duurde heel lang ( bijna 2 jaar) en we kregen onze granted in Maart en mijn paspoort was toen nog maar geldig tot januari, maar ik heb het toen niet meteen om laten zetten aangezien ik bang was dat er dan weer een kink in de kabel zou komen.

In april hebben we onze intrede gedaan, en zijn na 3 weken weer naar NL gegaan.
Nu gaan we 15 september definitief, en morgen ga ik een nieuw paspoort aanvragen bij de gemeente hier.
De ambassade zei dat ik deze invalid moest laten verklaren, en beide paspoorten dan moet opsturen naar Berlijn.

Maar wat bedoelen jullie dan met een 929 formulier? En waarom heb je dat dan (weer) nodig?

Zucht zeg,  :| emigreren is niet makkelijk :cool:
 
[quote author=amity link=topic=9744.msg143316#msg143316 date=1247777137]
Maar wat bedoelen jullie dan met een 929 formulier? En waarom heb je dat dan (weer) nodig?
[/quote]

Als je de aanvraag nog hebt lopen en je gaat tussentijds een nieuw paspoort aanvragen. Dit stuur je dan op met je nieuwe paspoortnummer en wordt dan bij de aanvraag gevoegd. Omdat ook op je IELTS e.d. je oude nummer dan nog staat vermeld.

Toch?:unsure:
 
[quote author=Marika link=topic=9744.msg143459#msg143459 date=1247928327]
[quote author=amity link=topic=9744.msg143316#msg143316 date=1247777137]
Maar wat bedoelen jullie dan met een 929 formulier? En waarom heb je dat dan (weer) nodig?
[/quote]

Als je de aanvraag nog hebt lopen en je gaat tussentijds een nieuw paspoort aanvragen. Dit stuur je dan op met je nieuwe paspoortnummer en wordt dan bij de aanvraag gevoegd. Omdat ook op je IELTS e.d. je oude nummer dan nog staat vermeld.

Toch?:unsure:

[/quote]

oeeeh, gelukkig! Ik dacht al, WEER een ding  :lol:
 
Back
Top