Waar begin je?

dankje voor het meedenken ik ga vanmid alles met hem delen en samen hopen we een weg te vinden, ... het openen van een rekening is ms wel een idee jah! ik geloof persoonlijk niet zo in de 189 daar ik al tien jaar niet meer actief in social work ben en al naar mn punten heb gekeken en die zijn ronduit niet veelbelovend

we gaan in ieder geval bewuster info bewaren waarmee we kunnen bewijzen dat er een relatie is
dankje en iedere tip welkom!

Al het bovenstaande wat er beschreven is over een 309 visa is waar. En is ook een relatief makkelijk visa om te verkrijgen. Mits je aan alle bovengenoemde voorwaarden voldoet, en dat is niet iets waar je het met te weinig of onvoldoende bewijs mee af kunt. Op dit moment zoals de situatie nu is denk ik dat je weinig kans maakt om voor dit visa in aanmerking te komen. Je kunt het altijd proberen maar het kost 7000 dollar en dit is non refundable. Dus ik zou de gok zelf niet nemen.

Wat je wel kunt doen is het stilaan gaan verzamelen van goed bewijs. Wat voorbeelden van wat je bijvoorbeeld kunt doen naast het proberen te openen van een gezamelijke bankrekening, is bijvoorbeeld dat wat rekeningen voor hem betaald en hij voor jou. Deze facturen moet je dan uiteraard bewaren om later als bewijslast in te kunnen dienen. Je moet een duurzame relatie hebben, maar je moet ook foto bewijs aanleveren van samenzijn. en foto's van jullie samen in een sociale setting, en niet van 1 week, maar minimaal van een jaar. Onderbouwd door een complete Facebook tijdlijn bijvoorbeeld, EN chatverslagen van whatsapp, FB chat enz enz. Je begrijpt dat je hiervoor toch echt voor samen moet leven.

Kortom, niet makkelijk. En ze bekijken de aanvragen ook steeds strenger door de vele scammers.

Ik heb het hele traject net doorlopen, en ben sinds maart Permanent Resident hier in OZ, maar wij zijn sinds juni 2016 samen, en hebben hiervan ruim 1.5 jaar samen gewoond in NL en nu al 2 jaar hier in Oz. Ik begrijp dat dit niet voor iedereen mogelijk is (mijn partner heeft een 2e EU paspoort) dus wat je zegt klopt: je hebt een lange adem nodig, veel planning en het verzamelen van heel goed bewijs.

hier staat er een duidelijke beschrijving incl checklist met wat er allemaal gevraagd wordt.
 
Last edited:
Persoonlijk vind ik het helemaal geen slecht idee om op een werk visum binnen te komen, als je denkt dat je daar voor in aanmerking komt. Dan ben je namelijk niet afhankelijk van elkaar. Ik kan me voorstellen dat het best even zoeken zal zijn in het begin. Als je zeven jaar een online relatie hebt gehad is samen zijn wel heel fijn, maar ook echt anders. Je komt natuurlijk naar Oz voor hem, maar je moet er ook rekening mee houden dat er best dingen zijn die je samen uit moet vogelen tegen die tijd. Als jouw visum afhankelijk is van de relatie, legt dat extra druk op dat uitvogelen. Als je zelf kunt werken maakt dat het makkelijker. Lijkt mij.
Edit: sorry had het niet goed gelezen, je zei later dat je twijfelt of die 189 wel kan lukken. Misschien is dan dat toeristenvisum toch een goed idee - al heb je dan een jaar lang geen eigen inkomen. Lastig hoor :-(
 
Last edited:
Ik vraag me af of het misschien toch mogelijk is om op een 600 Tourist te werken zolang het maar niet voor een Australische werkgever binnen of buiten Oz is, want dat mag niet. Maar als je een online bedrijfje of baan hebt voor een Nederlandse werkgever, dat lijkt me wel mogelijk. Ik neem niet aan dat alle toeristen die Oz op een toeristenvisum bezoeken, allemaal eerst hun baan in NL moeten opzeggen. Maar ik heb dit zelf niet aan de hand gehad, ik heb tijdens mijn 600 alleen maar vrijwilligerswerk gedaan. Ik zou het eens uitzoeken als je de 600 wil gaan doen.
 
Al het bovenstaande wat er beschreven is over een 309 visa is waar. En is ook een relatief makkelijk visa om te verkrijgen. Mits je aan alle bovengenoemde voorwaarden voldoet, en dat is niet iets waar je het met te weinig of onvoldoende bewijs mee af kunt. Op dit moment zoals de situatie nu is denk ik dat je weinig kans maakt om voor dit visa in aanmerking te komen. Je kunt het altijd proberen maar het kost 7000 dollar en dit is non refundable. Dus ik zou de gok zelf niet nemen.

Wat je wel kunt doen is het stilaan gaan verzamelen van goed bewijs. Wat voorbeelden van wat je bijvoorbeeld kunt doen naast het proberen te openen van een gezamelijke bankrekening, is bijvoorbeeld dat wat rekeningen voor hem betaald en hij voor jou. Deze facturen moet je dan uiteraard bewaren om later als bewijslast in te kunnen dienen. Je moet een duurzame relatie hebben, maar je moet ook foto bewijs aanleveren van samenzijn. en foto's van jullie samen in een sociale setting, en niet van 1 week, maar minimaal van een jaar. Onderbouwd door een complete Facebook tijdlijn bijvoorbeeld, EN chatverslagen van whatsapp, FB chat enz enz. Je begrijpt dat je hiervoor toch echt voor samen moet leven.

Kortom, niet makkelijk. En ze bekijken de aanvragen ook steeds strenger door de vele scammers.

Ik heb het hele traject net doorlopen, en ben sinds maart Permanent Resident hier in OZ, maar wij zijn sinds juni 2016 samen, en hebben hiervan ruim 1.5 jaar samen gewoond in NL en nu al 2 jaar hier in Oz. Ik begrijp dat dit niet voor iedereen mogelijk is (mijn partner heeft een 2e EU paspoort) dus wat je zegt klopt: je hebt een lange adem nodig, veel planning en het verzamelen van heel goed bewijs.

hier staat er een duidelijke beschrijving incl checklist met wat er allemaal gevraagd wordt.
Hi Tim,
wij zijn het met je eens, we slaan emotioneel ook een stap over als we met partnervisa beginnen.. we willen ook nog gaan kijken of we in een ander land gemakkelijker kunnen meeten...
fijnn dat jullie samen zijn! wij gaan langzama bouwen aan bewijs en hopen szm te kunnen reizen om samen te zijn alleen het virus doet daarbij geen goed..

volle kop dr van dus ik ga het voor vandaag even loslaten
grt en bedankt! Ruth
 
Persoonlijk vind ik het helemaal geen slecht idee om op een werk visum binnen te komen, als je denkt dat je daar voor in aanmerking komt. Dan ben je namelijk niet afhankelijk van elkaar. Ik kan me voorstellen dat het best even zoeken zal zijn in het begin. Als je zeven jaar een online relatie hebt gehad is samen zijn wel heel fijn, maar ook echt anders. Je komt natuurlijk naar Oz voor hem, maar je moet er ook rekening mee houden dat er best dingen zijn die je samen uit moet vogelen tegen die tijd. Als jouw visum afhankelijk is van de relatie, legt dat extra druk op dat uitvogelen. Als je zelf kunt werken maakt dat het makkelijker. Lijkt mij.
Edit: sorry had het niet goed gelezen, je zei later dat je twijfelt of die 189 wel kan lukken. Misschien is dan dat toeristenvisum toch een goed idee - al heb je dan een jaar lang geen eigen inkomen. Lastig hoor :-(
Hi Lamarck mijn vriend gaat zijn zwager, die immigratieagent is nu wat vragen stellen die wij hebben om te kijken of hij iets kan betekenen voor ons en of ik voldoe aan iets waardoor ik via werk binnen kan komen. zonder dat corona ophoudt geeft. al lijkt dat onmogelijk. hij is wel de juiste man op de juiste plaats.
wn ja joh.. je hebt gelijk hoor..samen zijn gaat zo anders worden dat al dat online gedoe..dat beseffen we echt wel... en partnervia is toch nog stap te ver, niet haalbaar ook maar willen we ook, nog, niet.

maar toeristenvisum is nu niet haalbaar met et corona en we leven ook in gekke tijden met aankomend vaccine dat ms wel verplicht gata worden voor vliegen.. wij zijn beiden niet dol op zo'n onbekende cocktail die zo kort getest is... allemaal beetje kwetsbaar in de gekke tijden waarin we leven. in nederland is het meer tastbaar dan in australie, WA South West waar mijn vriend woont

ik ga et voor vandaag even loslaten... longdistance nooit aan beginnen want liefhebben waar je niet echt bij kan, dat kan best zwaar zijn ergens.. :p
 
Ik vraag me af of het misschien toch mogelijk is om op een 600 Tourist te werken zolang het maar niet voor een Australische werkgever binnen of buiten Oz is, want dat mag niet. Maar als je een online bedrijfje of baan hebt voor een Nederlandse werkgever, dat lijkt me wel mogelijk. Ik neem niet aan dat alle toeristen die Oz op een toeristenvisum bezoeken, allemaal eerst hun baan in NL moeten opzeggen. Maar ik heb dit zelf niet aan de hand gehad, ik heb tijdens mijn 600 alleen maar vrijwilligerswerk gedaan. Ik zou het eens uitzoeken als je de 600 wil gaan doen.
Hi EMulate,
ik zou het niet specifiek erg vinden om vrijwilligerswerk te doen al is het ook fijn onafhankelijk daar te zijn, in zo'n pril begin van samen zijn.. al is het zeven jaar online een mega goede vriendschap, relatie... dat is niet te vergelijken met reallife... werk meenemen uit nederland, onlinen oid heb ik helaas niet... dat zou zeker super zijn!
 
Welkom op het forum Ruth! Ik snap dat het allemaal wat overweldigend is. Puur het vooruitzicht van naar de andere kant van de wereld verhuizen, plus het feit dat jullie nog niet lange tijd samen zijn geweest is al genoeg stress en dan komt al het visumgedoe er nog bij ook!

longdistance nooit aan beginnen want liefhebben waar je niet echt bij kan, dat kan best zwaar zijn ergens.. :p

Ben het hier helemaal mee eens. Heb het in een ver verleden gedaan en dat was Londen / Amsterdam, wat al erg moeilijk was. Kan me niet voorstellen hoe moeilijk het is om NL / Aus te doen.

Voor de rest kan ik niet veel toevoegen aan de informatie die er al is gegeven. Heel goed om het nu even los te laten. Klinkt alsof het een langetermijnproject wordt. En daar is niks mis mee! Als het mogelijk is, is mijn suggestie om ergens op de wereld een tijdje echt samen in een relatie te zitten, kijken hoe dat werkt, en ondertussen je dossier opbouwen voor als je daarna een partnervisumaanvraag in wil dienen. Het is inmiddels $7.715, dus niet goedkoop, maar een prachtig visum om te hebben kan ik je vertellen ;)

Succes en fijn weekend!
 
Nieuws voor @Ruth:

Latest News for aspiring migrants to Australia:
The Department of Home Affairs advises that on 27 November 2020, the Priority Migration Skilled Occupation List (PMSOL) was updated to include the occupation of Social Worker (272511), based on advice from the National Skills Commission.

ETA, het was me ontgaan dat je 42 bent. Met een 189 of elk ander skilled visa moet je dus wel haast maken, want met 45 gaat de deur voor beroepsvisa onherroepelijk dicht. Dit geldt niet voor partnervisa, daar zit geen leeftijdsgrens aan.
 
Last edited:
Dit is net zo lastig en misschien nog wel moeilijker voor een Australier die geen 2e Europees paspoort heeft. Denk niet dat je NL zomaar even binnen wandelt ;) Maar ik lees graag je uitleg want misschien zie ik iets over het hoofd.

Nee je hebt gelijk. Ik dacht puur in de vorm van, je moet ergens een jaar aantoonbaar samenwonen voordat je hier op een partnervisum heen kunt. Ik zei dat zonder erbij stil te staan dat naar het koude kikkerlandje gaan ook niet zo vanzelfsprekend is.
 
Nieuws voor @Ruth:

Latest News for aspiring migrants to Australia:
The Department of Home Affairs advises that on 27 November 2020, the Priority Migration Skilled Occupation List (PMSOL) was updated to include the occupation of Social Worker (272511), based on advice from the National Skills Commission.

ETA, het was me ontgaan dat je 42 bent. Met een 189 of elk ander skilled visa moet je dus wel haast maken, want met 45 gaat de deur voor beroepsvisa onherroepelijk dicht. Dit geldt niet voor partnervisa, daar zit geen leeftijdsgrens aan.
Dankje!!! Ik ben hiervan op de hoogte! Fijn dat je het deelt.
 


OFX
Back
Top