Tim911
Account Inactief (eigen verzoek)
dankje voor het meedenken ik ga vanmid alles met hem delen en samen hopen we een weg te vinden, ... het openen van een rekening is ms wel een idee jah! ik geloof persoonlijk niet zo in de 189 daar ik al tien jaar niet meer actief in social work ben en al naar mn punten heb gekeken en die zijn ronduit niet veelbelovend
we gaan in ieder geval bewuster info bewaren waarmee we kunnen bewijzen dat er een relatie is
dankje en iedere tip welkom!
Al het bovenstaande wat er beschreven is over een 309 visa is waar. En is ook een relatief makkelijk visa om te verkrijgen. Mits je aan alle bovengenoemde voorwaarden voldoet, en dat is niet iets waar je het met te weinig of onvoldoende bewijs mee af kunt. Op dit moment zoals de situatie nu is denk ik dat je weinig kans maakt om voor dit visa in aanmerking te komen. Je kunt het altijd proberen maar het kost 7000 dollar en dit is non refundable. Dus ik zou de gok zelf niet nemen.
Wat je wel kunt doen is het stilaan gaan verzamelen van goed bewijs. Wat voorbeelden van wat je bijvoorbeeld kunt doen naast het proberen te openen van een gezamelijke bankrekening, is bijvoorbeeld dat wat rekeningen voor hem betaald en hij voor jou. Deze facturen moet je dan uiteraard bewaren om later als bewijslast in te kunnen dienen. Je moet een duurzame relatie hebben, maar je moet ook foto bewijs aanleveren van samenzijn. en foto's van jullie samen in een sociale setting, en niet van 1 week, maar minimaal van een jaar. Onderbouwd door een complete Facebook tijdlijn bijvoorbeeld, EN chatverslagen van whatsapp, FB chat enz enz. Je begrijpt dat je hiervoor toch echt voor samen moet leven.
Kortom, niet makkelijk. En ze bekijken de aanvragen ook steeds strenger door de vele scammers.
Ik heb het hele traject net doorlopen, en ben sinds maart Permanent Resident hier in OZ, maar wij zijn sinds juni 2016 samen, en hebben hiervan ruim 1.5 jaar samen gewoond in NL en nu al 2 jaar hier in Oz. Ik begrijp dat dit niet voor iedereen mogelijk is (mijn partner heeft een 2e EU paspoort) dus wat je zegt klopt: je hebt een lange adem nodig, veel planning en het verzamelen van heel goed bewijs.
hier staat er een duidelijke beschrijving incl checklist met wat er allemaal gevraagd wordt.
Last edited: