Waar blijf je de eertse weken in Sydney?

loecky

XPdite Sponsor
Voor onze eerste paar weken in Sydney zijn we opzoek naar een tijdelijk gemeubileerd onderkomen. Niet te duur en geschikt voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen.

'n cabin op de Big4 camping in Narrabeen kost meer dat $230/per nacht en dat is toch echt wat te veel :-(.

Bij voorkeur ten noorden van de Harbour Bridge.

Alle voorstellen zijn welkom.
 
Hey Loecky,

Wij (mijn vriendin en ik) hebben de eerste 3 weken verbleven in een bungalow park aan de Central Coast, in Avoca Beach. Dat is op een uurtje rijden van Sydney. Wij vonden de campings in de vlakke nabijheid van Sydney ook té duur en daarom hebben we iets verderop gekeken. Wij waren hier heel tevreden over. Alles is tiptop en ze zijn er heel vriendelijk en behulpzaam. Toen wij daar verbleven hebben we alles kunnen regelen qua appartement en auto. Je zit er heel rustig, vlakbij het strand en Sydney is niet zo heel ver weg. Wij vonden het althans goed te doen.

URL: www.palmsavoca.com.au

Groetjes!
 
[quote author=Brecht G link=topic=9334.msg127050#msg127050 date=1224324415]
Hey Loecky,

Wij (mijn vriendin en ik) hebben de eerste 3 weken verbleven in een bungalow park aan de Central Coast, in Avoca Beach. Dat is op een uurtje rijden van Sydney. Wij vonden de campings in de vlakke nabijheid van Sydney ook té duur en daarom hebben we iets verderop gekeken. Wij waren hier heel tevreden over. Alles is tiptop en ze zijn er heel vriendelijk en behulpzaam. Toen wij daar verbleven hebben we alles kunnen regelen qua appartement en auto. Je zit er heel rustig, vlakbij het strand en Sydney is niet zo heel ver weg. Wij vonden het althans goed te doen.

URL: www.palmsavoca.com.au

Groetjes!
[/quote]

In de buurt van Lane Cove is er een park met cabins vanaf ca $850 per week, geschikt voor gezinnen.
 
Boffen wij toch maar dat mijn moeder nog ergens een achternicht heeft wonen in de buurt van Sydney, waar we bij in
huis kunnen als we begin jan. aankomen.
En Loecky heb je al wat gevonden voor de 1e tijd met 2 kinderen??
 
wij hebben nog niks gevonden, zijn ook nog niet echt op zoek gegaan want we weten de aankomstdatum nog niet precies.
jammergenoeg hebben wij geen verre familie wonen in de buurt. :cry: :cry:

gr,
loek
 
Hoi Loek,

Wij hebben een kleine Granny Flat (klein extra huisje) op onze 2.5 acre property in Cranebrook die we kunnen verhuren , maar misschien is dit voor jullie te ver weg van de stad (50 km). 5 minuten van het station van Penrith. Als je interesse hebt stuur me maar een pb of email tmdiepen@hotmail.com

Groetjes
Maxx
 
Da´s een mooi aanbod Maxx.  :up: Marga (die met die roze ster) bij jullie in de buurt heeft ons ook al zoiets aangeboden.
We nemen het in ogenschouw. Alleen de afstand is erg ver weg.
Ik kom hier nog op terug.
Cheers,
Loek
 
Hey, Loeky,

Ik ben ook druk aan het kijken en surfen en wij gaan pas in april voor het registreren en dan pas half augustus voor vast.
maar ik zag in freshwater, een short term lease ( dus voor ongeveer 3 maanden) van 6 of 700 per week.
3 slaapkamers in elk geval. Is dat niet iets?
Wij vonden het wel prettig, maar ja, dan is het er dus niet meer..

Kijk even op www.domain.com/au en typ in freshwater in NSW dan he.

Hopelijk lukt het.

Waar willen jullie je gaan vestigen?
 
Hi Amity,

Wij willen ergens in de buurt van Hornsby / Berowra gaan wonen. Ook WoyWoy heeft onze aandacht. Uiteindelijk zullen we pas een beslissing nemen als we er ook daadwerkelijk zijn (17 maart a.s.) en de verschillende buurten hebben onderzocht.

Voor de tijdelijke woonruimte, voor de eerste paar weken zal het wel een cabin worden. Bij voorkeur zo kort mogelijk bij Hornsby e.o.
Deze week wil ik de beslissing gaan nemen.

Waar gaan jullie naar toe?
 
Na veel speurwerk hebben we uiteindelijk toch gekozen voor een cabin op http://www.duralvillage.com.au/. Hier huren we een cabin (Family En Suite Cabin) voor ons 4-en voor $580 per week. En dat is nog wel goed te doen.
Verder is dit ook wel leuk voor de kinderen. Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het ons is bevallen op deze camping. De indruk die we per e-mail krijgen is in ieder geval wel goed.
 
hey hallo loecky,

Ben al tijden niet meer op deze site geweest. Was aan het lezen en wilde je mailen over het caravan park hier in Dural. Maar jullie hebben al geboekt zie ik. Wij (hubby, drie jonge kids en ik) wonen nu een jaar hier in Dural. Prachtige ongeving!!! Misschien vind je het leuk een bakkie te doen, zodra jullie er zijn!

Groetjes Panky
 
Panky, ik wil het wel weten!!! Over dat bungalow park, :roll:

ik heb nav jouw berichtje in een ander topic over Dural gelezen en eens gegoogled etc, lijkt me leuk daar, iig genoeg huizen te huur!!

Weet jij ook toevallig wat een paardrijles kost in groepsles en of er genoeg mogelijkkheden daar zijn.

Ik kwam een hele decadente site tegen van een of andere amazone bekendheid daar en dat was geloof ik heel pittig allemaal.

dochtertje is paarden gek en heeft nu les voor 12 euro per les.

groetjes!!
 
Hoi panky,

Als we in Dural zijn zullen we zeker eens een bakkie komen doen. Thanks for de uitnodiging. Hoe oud zijn de kids?

Enig idee wat de reisafstand met auto is in de spits tot in Artarmon of anders met de fiets en de trein?

Cheers,
TMF (The Munnichs Family)
 
Lizzy,

Ja hoor, zie elders op dit forum  :wink:
We vertrekken op 15 maart vanuit Dusseldorf-London_Singapore (1 dag tussenstop, bezoekje aan de Zoo) en dan Sydney.

Wanneer gaan jullie?

Gr,
Jacky en Loek
 
spannend joh!! dat is al snel, lekkerrrrrr!!

Nou manlief heeft nu contact over een plek in Sydney, dat is bij zijn eigen werkgever waar ie nu hier ook werkt.

even zien of ze tot elkaar kunnen komen.

een 457 duurt niet lang
maar we hebben ons huis nog niet verkocht, dus ik begin hem nu iig wel te knijpen, want het kan snel gaan, maar ja, de overwaarde in ons huis is wel nodig,
kosten genoeg.

weet niet wat werkgever zal meehelpen in de kosten, maar alsnog kom je een hoop tegen toch.

dus bij verkoop van huis, denk ik rond eind mei ,begin juni.

we hebben wel een koper en die heeft ook een koper, maar die heeft elke keer een koper die geen hypotheek krijgt en dan zijn de anderen elke keer ook de klos, tot dat er een ander koper voor ons komt natuurlijk, maar hee, ze staan niet in de rij, zuur he.

wij zitten met een hele vervelende ketting reactie dus.

blahhhhhhhhhhh

leuker onderwerp.

ik heb nog op jouw site gekeken van die cabins, maar ik kwam op een hogere prijs uit per week, hoe lief heb jij gelachen??? :wink:
 
p.s Loecky

hebben jullie ook iets kunnen regelen voor die schoolfees?????

(kom ik weer hoor, die zitten me zo dwars hahahah)

of hebben jullie een permanent visum, dan heb je er geen last van namelijk.
 
hoi lizzie,

ik heb hun een mail gestuurd dat we voor minimaal 4 weken iets zochten en gevraagd voor een prijs. Ze kwamen toen met 580 per week voor de family en suite cabin. Overigens heb ik naar meerdere caravanparken (circa 10) een mail gestuurd en de meeste geven je dan wel een korting op hetgeen op hun website staat.

Hopelijk verkopen jullie het huis erg snel. het is een rot tijd. dat van ons was net twee weken voor de crisis verkocht. Maar als je het niet verkocht krijgt en je gaan op een 457 dan kan je het misschien ook verhuren.

Met de schoolfees kan ik je niet echt helpen. Wij hebben een permanent visum. Mijn werkgever wilde eerst ook voor een 457 gaan en ik heb hem toen verteld van dat schoolgeld en dat je geen recht op medicare hebt enzo en toen hebben we voor een 121 gekozen.
Op een 457 heb je wel recht op een LAFHA. Ik heb op het forum ergen gelezen dat dat wel eens kan oplopen tot $40000 per jaar waarover je geen belasting (30%) betaald. Dan kom je ook uit op $12000 en dat ben je kwijt aan schoolgeld. Maar ik heb ook ergens op het forum gelezen dat er scholen in NSW/Sydney zijn die geen schoolfees berekenen. Ik denk dat het ook een beetje van de school afhangt waar je je aanmeld.

Succes verder met de voorbereidingen. :up:
Loek
 
Nou heb ik je en blijf ik vragen , arme loeck

hoe lang duurde het om een 121 te krijgen??????

Ik heb nog iets ontdekt: katholieke scholen worden gesponsored en vragen niet van die extreem hoge fees , ook niet voor 457.(sinds mijn vorige bericht en nu in al die tijd naar gezocht op google)

dan ben je met krap 3000k  klaar voor een jaar, das onderhandelbaar voor een werkgever lijkt mij, of gewoon zelf dokken.

tis wel een item iig, pfff.

want ja er zijn scholen die het niet vragen, maar daar heb je geen zekerheid over.

maar wil graag weten hoelang die 121 duurde,  :humble:
 
Back
Top