Waar blijf je de eertse weken in Sydney?

Zie onze handtekening:

10-07:We gaan!!!
03-08:Contract werk
04-08:Loek IELTS: gem 7.5
04-08:VOG and VETASSES Positive
04-08:Nominatie aangevraagd
11-08:Visum aangevraagd
11-08:CO
01-09:Jacky IELTS: gem 6.0
02-09: VISUM Oké
http://www.munnichsdownunder.blogspot.com

In totaal heeft de periode dus 10 maanden geduurd. Het zijn eigenlijk twee procedures (nominatie door de werkgever) en je eigen visum aanvraag. Beide kan je gelijktijdig indienen (moet in Brisbane gebeuren) zodat het niet langer dan 6 maanden hoeft te duren. Nu is DIMIA in Brisbae uitgebereid met een aantal Case Officers zodat het ook snel zou moeten kunnen.
Je kan ook veel over dit visum nalezen in booklet 5 of de site van de emigratiedienst. Het is een ENS (employer nomination scheme) subclass 121 visum.
http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/ens/

Loek
 
thnxx

ben inmiddels ook weer iets wijzer, je kunt met een offshore 457 binnenkomen en meteen 568 onshore aanvragen , duurt 6 maanden.

ook netjes he.
 
of was het nou 586,  :thinking: :blond: :blond: :blond:856!!!!!, lijd vast aan dyscalculie.

jij bent wel een pestkoppie he :clap2: :bye:

en je kent hem vast wel
 
Hi there Loeky  en Lizzyhas,
Wij hebben twee meiden van 4 en half en anderhalf jaar en een vers mannetje van bijna 10 weken. Hebben eerst een tijdje in Thornleigh (Hornsby) gehuurd, toen in Nederland huis verkocht en gekocht in Dural. The real estate hier in Dural is aardig aan de prijs, aangezien de meeste properties hier 5 acres zijn. Heb zelf niet gekeken wat huren hier kost, maar er zijn veel 5 acre-properties die granny-flats of iets dergelijks op hun land verhuren. Lizzy, voor jouw dochtertje is het echt paarden walhalla hier. Er zit bij ons om de hoek een rijschool waar ik voor mezelf ook al eens wilde informeren, dus ik zal daar deze week effe aanwippen en vertel je de prijzen dan wel. Het is hier heerlijk rustig en vooral groen met veel parken. Voor jullie met de kids ook leuk om naar Fagan Park te gaan hier in de buurt.  Ik zal even aan hubby vragen vanavond hoe lang je er over doet wanneer je in de spits naar Atarmon moet, want ikzelf rij nooit in de spits. Je hoort het Loeck! Ergens heen fietsen met mijn kleintjes doe ik hier niet graag. Helaas geen fietspaden, snik... Maar er zijn wel mensen die op hun fietsje over de snelweg naar hun werk gaan. En met een fietsrek zijn er hier wel plaatsen waar je lekker kan fietsen. Maar naar wat ik begreep zijn jullie wel wat gewend hier op de fiets in Australie...

Groetjes Panky
 
misschien een idee om met de trein te gaan als je naar Atarmon moet ?
Is vanaf Hornsby goed te doen en je hebt geen problemen met parkeren etc.

Ik reis elke dag vanaf Woy Woy met de trein naar Wynyard, je zit er in 5 kwartier.
Hangt er natuurlijk wel vanaf of je een auto nodig hebt voor je werk. Al mijn klanten zitten in de CBD dus is makkelijk zo.

Gr,
Johan
 
Back
Top