Waar moet het heen hier in Nederland?!!!

[quote author=Syl link=topic=3716.msg47664#msg47664 date=1139776025]
Jean

Heb best wel wat moeite met deze opmerkingen. Maar laat ik het hierbij maar houden, want wil verder geen escalerende situaties (meer) in deze topic.

Sorry hoor, wil toch even reageren :)......je hebt moeite met iemands persoonlijke mening? :| Reageer dan of niet of gewoon met een volledige reactie (niet een met "in-between-the-lines-stuff: "wil verder geen escalerende...etc.etc.). Dit is een forum je kan hier dus een scala van meningen en reacties verwachten.
[/quote]

Je zou eens moeten weten wat ik allemaal van hem naar me toe kreeg gestuurd via de PM.
Ik sta er boven en reageer er verder ook maar niet op.

********
En weer on topic:

Inderdaad Mel, een heel mooi stukje proza, je slaat de spijker op zijn kop.

En uh, Nederland rules!
Maar ik wil toch liever naar Oz...

:up:
 
Ja sluit me aan bij Syl, je moet je mening wel kunnen uiten hier op het forum en dat gebeurt naar mijn mening op een goede manier, en actie geeft reactie,lijkt me logisch dat als je een post doet dat je daar dus een reactie op kunt verwachten. Kan je hier niet tegen moet je van het forum weg blijven, maar geen pm tjes naar iedereen gaan sturen waar je het niet mee eens bent. En Jean het stukje wat AJ heeft geschreven is naar mijn mening netjes geschreven en er staat niets in wat niet klopt. Dit is ook het laatste wat ik binnen dit topic schrijf.
 
Moderators...

Zou er dan nu aub een slotje op dit topic mogen?

Ben de gefrustreerde opmerkingen van sommigen wel zat eigenlijk.....
 
Dit is zo'n zelfde soort discussie als wat je zou krijgen wanneer je over aanslagen en cartoons begint... Je komt er niet uit. Het slaat gewoon nergens meer op naar mijn mening. De een vindt dit en blijft daar bij en de ander heeft een andere mening. Je schiet er niets mee op om te reageren op iets als iemand anders die mening niet ziet zitten, want dan krijg je gezeik...
Ik sluit me aan bij Syl. Je moet er rekening mee houden dat mensen anders kunnen reageren op iets je zelf vindt. Als je daar problemen mee hebt moet je niet eens een topic starten waarin je je mening uit.

Ik hou er nu zelf over op, want volgens mij is het gewoon zinloos zo.....
 
Modbreak:
Op een forum als dit weet je dat je tegengas krijgt als je je (ongezouten) mening geeft. Kun je hier niet tegen, post dan niet. Daarnaast hoef je dit topic niet te lezen, als je dit "gezeur" zat bent. Het sturen van PM's om je mening toch aan anderen op te dringen wordt niet gewaardeerd en mag niet worden gebruikt om persoonlijke vetes te starten. Discussiëren doe je gewoon in het openbaar!
Verder gaat het nog redelijk on-topic, dus blijft deze nog open, al betwijfel ik (persoonlijk) of we er veel verder mee komen (zoals Annemiek ook schrijft).  Dit topic wordt wel in de gaten gehouden en escaleert de zaak, dan gaat deze alsnog dicht.
 
Mel! Heerlijk! Lekker fris, good on ya!  :) You're counting your blessings, very wise  :)

Cheers,

Ireen.
 
Mel, zo is het maar net. Nederland heeft ook zeker goede kanten! Ik heb dat ook al eerder hier geschreven. Je hebt het heel goed onder woorden gebracht :up:

Tsja ik vindt dat toch ook hoor. Waarom een discussie starten als je de meningen van anderen niet goed kunt handelen. Niemand is voor zover ik heb gezien te ver gegaan in het verkondigen daarvan.
Het versturen van PM naar mensen vind ik dan ook absoluut niet kunnen! Ik zou het zeker niet op prijs stellen! Discussieren doe je in alle openheid... of helemaal niet...

Lin
 
Even on-topic:
Zelfs al mocht het in Nederland helemaal de verkeerde kant op gaan (of al aan het gaan zijn, dat laat ik in het midden), dan zal Nederland toch altijd mijn vaderland blijven en blijf ik er toch nog aan verknocht. En al mijn familie woont er ook nog eens, als dat geen goede kant van Nederland is.
 
Klopt! Ik heb ook heel veel goede herinneringen aan Nederland en draag het een warm hart toe. Ik wil er niet meer wonen maar dat is een ander verhaal :) dat is gewoon mijn (onze) persoonlijke keuze.

How lucky are we dat we de kans krijgen om een nieuw leven elders op te bouwen? Als je het een beetje relativeert kun je best of both worlds hebben :up:.  Het is absoluut niet nodig om Nederland volledig te rug toe te keren of je nieuwe thuisland op een soort van voetstuk te plaatsen. Het is prima te combineren.
Er zijn in onze vrienden en familie kring nog genoeg mensen die Nederland wel een fijn land vinden. En happy zijn om er te blijven wonen en een toekomst op te bouwen. 

It takes all sorts......

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=3716.msg47707#msg47707 date=1139787415]
How lucky are we dat we de kans krijgen om een nieuw leven elders op te bouwen? Als je het een beetje relativeert kun je best of both worlds hebben :up:.
[/quote]

Ja, ben ik helemaal mee eens. Ik heb er niets meer aan toe te voegen.

[quote author=tinusv link=topic=3716.msg47702#msg47702 date=1139786492]
Zelfs al mocht het in Nederland helemaal de verkeerde kant op gaan (of al aan het gaan zijn, dat laat ik in het midden), dan zal Nederland toch altijd mijn vaderland blijven en blijf ik er toch nog aan verknocht. En al mijn familie woont er ook nog eens, als dat geen goede kant van Nederland is.
[/quote]

Even ter vergelijking:
In mijn puberjaren was ik het ook niet altijd eens met o.a. mijn ouders. Lekker overal tegenaan schoppen, maar uiteraard niet de rug naar hen toe keren. Ze hebben me gevormd tot wie ik ben, net als NL me gevormd heb tot wie ik ben. Hier heb ik de mogelijkheid gekregen om dingen te uit te vinden, een opleiding te volgen, etc.

Als je bijv. in een derde-wereldland wordt geboren, heb je niet zo makkelijk de keuze om er weg te gaan, laat staan studeren of even naar de supermarkt om eten en drinken te kopen. En toch zijn deze mensen, ondanks alles, over het algemeen ook gelukkig met wie ze zijn. (voel me nu net een prediker,  :-D)

En nu stop ik met deze discussie, want we zullen er toch nooit uitkomen :|.
Ieder heeft er zo z'n mening over. Dat is prima, dat maakt ons uniek.
Maar dat betekent nog niet dat we " onze eigen mening" aan elkaar moeten opdringen!

Eén ding vind ik wel heel belangrijk en dat is dat je zeker je eigen afkomst niet moet verloochenen!

Mel
 
[quote author=tinusv link=topic=3716.msg47683#msg47683 date=1139779801]
Modbreak:
Op een forum als dit weet je dat je tegengas krijgt als je je (ongezouten) mening geeft. Kun je hier niet tegen, post dan niet. Daarnaast hoef je dit topic niet te lezen, als je dit "gezeur" zat bent. Het sturen van PM's om je mening toch aan anderen op te dringen wordt niet gewaardeerd en mag niet worden gebruikt om persoonlijke vetes te starten. Discussiëren doe je gewoon in het openbaar!
Verder gaat het nog redelijk on-topic, dus blijft deze nog open, al betwijfel ik (persoonlijk) of we er veel verder mee komen (zoals Annemiek ook schrijft).  Dit topic wordt wel in de gaten gehouden en escaleert de zaak, dan gaat deze alsnog dicht.

[/quote]Goed gesproken Tijn, bij het minste of geringste een slot erop komt op mij over als een beperking van de vrijheid van meningsuiting, en dus een kwalijke zaak. Alleen als het echt uit de hand loopt (of als bv. een topic in het verkeerde forum staat en verplaatst wordt) een slotje, maar anders niet. Zoals je al zei: Je hoeft dit topic niet te lezen, als je dit "gezeur" zat bent...

Misschien kan er bij de "message icons" een vlammetje toegevoegd worden, zodat de topics waarin het wat heter toegaat herkenbaar zijn en daardoor makkelijker vermeden kunnen worden door diegenen die dat willen.

(Sorry, dit was off-topic, I know...)

[Edit: typo]
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=3716.msg47796#msg47796 date=1139833379]
Misschien kan er bij de "message icons" een vlammetje toegevoegd worden, zodat de topics waarin het wat heter toegaat herkenbaar zijn en daardoor makkelijker vermeden kunnen worden door diegenen die dat willen.
[/quote]

Goed idee, heb het gelijk veranderd. Ik kon echter geen "vlammetje" vinden, dus is het
angry.gif
geworden.
 
Zal ik dan nog ff "on topic" reageren:

Het valt me op dat ik zelf de laatste maanden anders naar Nederland ben gaan kijken. Natuurlijk zijn er dingen die me frustreren, maar ik vraag me soms ook af hoe dat in Oz zou zijn.

Maar het grote verschil ga je natuurlijk pas merken als je hier weg bent. Joni Mitchell zei al eens: "all in all it seems to go that you don't know what you've got 'till its gone....." en dat is natuurlijk de spijker op zijn kop.

Ik weet nog dat ik na een heel jaar reizen weer in de hollandse polder aankwam, en toen erg mijn ogen uitkeek. Nederland is best een bijzonder land, vraag maar aan de japanners!! :)

Het is natuurlijk goed te weten dat je hier altijd terug kunt komen. Wat een luxe positie!

Maar goed, ik weet zeker dat ik ga, alleen nog niet precies wanneer.

Bart
 
[quote author=Bartman link=topic=3716.msg47836#msg47836 date=1139856794]

Het is natuurlijk goed te weten dat je hier altijd terug kunt komen. Wat een luxe positie!

Bart
[/quote]
Helemaal goed.
Het is een luxe die je niet hoopt nodig te hebben, maar komt de nood aan de man
is het een vluchthaven waar veel mensen jalours op zijn en veel geld voor
willen betalen om er te mogen komen.

Gr. Ton  :up:
 
Back
Top