Waar moet het heen hier in Nederland?!!!

[quote author=victoria link=topic=3716.msg46289#msg46289 date=1138939075]
[quote author=Lost link=topic=3716.msg44138#msg44138 date=1137766843]
De rijstijl hier in Australië is dan ook een GOEDE reden om naar Australië te emigreren.
[/quote]

Meen je dit nou of is dit sarcastisch bedoelt??
[/quote]

Het ligt er aan waar je op doelt.

Ja, ik vind dat ze hier echt heel slecht autorijden. Ze rijden hier zoals al eerder is gezegd als bejaarden.
En nee, ik ga niet in discussie over wat goede en slechte redenen zijn om naar Australië te emigreren :wink:.
 
Ja, het autorijden is voor iedereen natuurlijk een ander verhaal. De één rijd in Nederland graag hard (te hard) en ergert zich aan mensen die op de linkerbaan van de snelweg 120 (de maximumsnelheid) in Nederland rijden en aan mensen die 50 binnen de bebouwde kom rijden. De ander ergert zich aan mensen die als een gek over de weg heen denderen.
Maar het spreekt natuurlijk voor zich dat het irriteert als je iemand achter je hebt die gaat bumperkleven, geen richtingaanwijzer aan doet of niet in zijn / haar dode hoek kijkt en zo naar links of rechts gaat.
Ik denk dat ik nu een probleem ga kweken met mijn persoonlijke ongelukken in het verkeer maar ik schrijf ze toch op:

Ongeluk 1) Ik rijd van een kleine helling af en ga +/- 25 km per uur op mijn fiets. Toen kwam er een auto aan (een bronzen kever, kenteken 31-AS-12 héhé) van rechts maar ik reed op een voorrangsweg. De auto stopte niet voor de haaietanden en reed door :angry1: , ik kon niet op tijd remmen en knalde tegen de zijkant van de kever op. De kever gaf daarna nog even wat extra gas en reed weg. Ikzelf mankeerde gelukkig niks maar mijn frame was gescheurd, mijn voorwiel stond in een soort S vorm. Bij de politie zeiden ze dat ze er niks aan konden doen maar ik was gelukkig wel verzekerd. De schade werd gedekt. De bestuurster, een mevrouw met donkerrood haar.

Ongeluk 2) Nou, het was bijna hetzelfde. Weer reed ik op een fietspad. Er stond een auto keurig netjes te wachten voor een voorrangsweg, ik kwam eraan en de bestuurster van de auto was vergeten om op het fietspad te kijken naar links en rechts en reed op mij in. Gelukkig was deze bestuurster wel beleefd en stopte, nam mij mee naar haar huis. Haar man had de verzekeringspapieren klaar en alles werd keurig netjes ingevuld en de mensen brachten mij, met fiets en al keurig netjes naar huis.
De schade, die was ongeveer hetzelfde. En weer was ik gelukkig goed verzekerd.

Maar jullie begrijpen het denk ik wel. 2 ongelukken, 2 keer een vrouw achter het stuur.... I am getting into trouble with is.... :eek:ops!:  I know it..... :eek:ops!:
 
[quote author=hawk link=topic=3716.msg46484#msg46484 date=1139069991]
Bij de politie zeiden ze dat ze er niks aan konden doen [/quote]

Hoezo dat? Je had toch en kentekenplaat gezien? Begrijp niets van de politie!! :x

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=3716.msg46582#msg46582 date=1139155826]
[quote author=hawk link=topic=3716.msg46484#msg46484 date=1139069991]
Bij de politie zeiden ze dat ze er niks aan konden doen [/quote]

Hoezo dat? Je had toch en kentekenplaat gezien? Begrijp niets van de politie!! :x

Rene
[/quote]
Wel een kenteken... Maar geen getuige...

Maar jullie begrijpen het denk ik wel. 2 ongelukken, 2 keer een vrouw achter het stuur.... I am getting into trouble with is....   I know it.....
[quote author=linda link=topic=3716.msg46498#msg46498 date=1139093083]
ja hawk, als het een kerel was geweest was de kans groot dat je het er erger vanaf had afgebracht :p :lol: :evil: :roll: :wink:
[/quote]
En jawel, de bevestiging.  :-D
Tsja, ik ben nog niet door een kerel aangereden dus ik kan er niet over oordelen.
 
[quote author=hawk link=topic=3716.msg45993#msg45993 date=1138784832]
En wat betreft de natuur en de hoeveelheid mensen? Ja, in de randstad is dat het ergste. En daarbuiten? Nou hoef ik denk ik niet op de waddeneilanden, de veluwe en andere grote natuurgebieden te komen in de zomervakantie. Dan barst het er echt van de Nederlandse en duitse toeristen. En daarbuiten? Ja, ik zie het echt als een soort zoeken naar rust en ruimte.
[/quote]

Echt; over de Randstad gesproken...... moet je hier maar eens in de stad Groningen komen. Mooi centrum hoor, maar als je in een willekeurige buurt bent die eromheen ligt waan je je ook echt in de Randstad....pffff. Maar goed; vond het wel grappig op de meeting in Utrecht; daar maakte iemand een grapje over als wanneer je de stad Groningen uit ging, je dan tot je knieën in de klei stond  :lol: . Maar ik kan je wel vertellen dat als ik in de lente en/of zomer ga fietsen en dan de stad Groningen uitfiets, ik echt in de meest prachtige streken en dorpen kom. Of ik nu richting Drenthe (Noordenveld) of richting Noord-Groningen (Hogeland) ga; dan voel ik echt de vrijheid en ruimte die ik in de stad Groningen gewoon wel mis. Hoewel de stad zelf prachtig is en ik er graag mag vertoeven; dat mag ook weleens gezegd worden  :) .


[quote author=Lin link=topic=3716.msg46008#msg46008 date=1138791565]
Hawk,

Ik kom ook uit de Zaanstreek, en ben blij die streek voor het mooie Australie te hebben mogen ruilen.
De Zaanstreek is een onoverzichtelijke ratjetoe aan industrie, dorp, stad, oude kernen, nieuwe woonwijken, water en weilanden. Het is eigenlijk een chaos met een rode draad De Zaan. Enerzijds lelijk, saai. Maar daardoor toch ook weer verrassend en op dagen toch ook echt gezellig.

Ondanks alles ben ik heel blij hier te zijn. Maar ik kan de Zaanstreek toch zeker wel waarderen en zal het zeker op tijden wel missen. Ik kom er vandaan, daar zitten nog steeds mijn vrienden en kennissen. Zal altijd met een glimlach aan mijn oude thuis terugdenken!


[/quote]

Kijk; hetzelfde heb ik nou ook met Groningen dus. Prachtig centrum, maar ook weer heel veel lelijkheid eromheen (maar goed; geldt voor Amsterdam en Utrecht ook; hoewel ik er zeer graag mag zijn). En natuurlijk mijn familie, vrienden en kennissen die daar veelal zitten. En ik zou het zeker ook gaan missen, mocht ik ooit de grote 'oversteek' gaan maken. Dat is iets wat toch wel enigzins onvermijdelijk is.
 
Van deze link www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C10&DocumentId=20815 heb ik even een stukje tekst hieronder geplaatst;

Een groot park
Mijns inziens moet het roer stevig om. Wat is er op tegen om Nederland meer in de breedte dan in de hoogte te bebouwen. Met volop ruimte voor de mens, waardoor hij thuis beter zijn ei kwijt kan, waardoor hij beter functioneert. Het schijnt dat thans slechts 10% van het grondoppervlak van Nederland is bebouwd. Waarom niet verdubbelen? Iedereen kan dan in een parkachtige omgeving wonen. Niet alleen in het weekend door de natuur lopen of rijden. Nee, er dagelijks van genieten. Geen geconcentreerde bebouwing maar juist verspreid.
Op dit moment wordt er in gemeentes niet uitgebreid maar ingebreid. De laatste vierkante meters in de stad moeten volgebouwd worden met appartementen. Nog minder ruimte voor kinderen. Problemen met verkeer, milieu en tussen burgers onderling. Geen hoogbouw, maar juist veel ruimte voor veel meer betaalbare vrijstaande woningen. In ieder geval woningen (tweekappers of rijtjeshuizen of wat dan ook, met veel grond en privacy). Veel ruimte voor eigen identiteit, een meer soepele toepassing van de bouwregels. Royale gronduitgifte waardoor grondprijzen fors omlaag kunnen. Het totale landschap wordt fraaier. Uiteraard moeten de echte natuurgebieden beschermd worden. Maar toch niet alle, vanwege de ruilverkaveling en bebouwing met eentonige varkensstallen soms uiterst saaie, weilanden. Dorpen kunnen weer groeien waardoor jongeren niet naar Vinex-locaties hoeven trekken. Vergrijzing en versobering (geen bakker, slager, kapper e.d.) wordt daardoor een halt toegeroepen.

Geen "vinex-lokaties"! Geen massawijken, die niet altijd evenwichtig in haar samenstelling zijn. Vaak veel bebouwing op weinig vierkante meters. Vaak mooie themaparken, maar weinig ruimte voor eigen invulling, eigen identiteit. Ook weinig speelruimte voor kinderen. Vaak slechts speeltoestellen die weinig aan de verbeelding van kinderen overlaten en dan ook vaak niet gebruikt worden. Met onbeschofte vierkante meterprijzen, zeker in vergelijking tot het buitenland. Woningen worden daardoor onbetaalbaar. Het is niet goed voor een maatschappij indien de jeugd, waarvan het heet dat zij de toekomst heeft, nauwelijks zonder steun van ouders een woning kan kopen.

Kortom, maak van Nederland een groot park waarbij iedereen ieder dag kan genieten van natuur, ruimte en privacy.
 
:oops:....nou die intentie heb ik nou ook weer niet  :roll: . Maar kan de ideeën van bijvoorbeeld SP en GroenLinks wel erg waarderen op het gebied van milieu en natuur. Qua standpunten en ideeën kan ik er veel in herkennen.
 
Dank je Annemiek,

maar met alle respect , dat wisten we toch al.
Engeland is altijd al duur geweest met de prijzen van de huizen, Nederland kan dit ook en Belgie huppelt langzaam mee.
De lonen blijven te laag in vergelijking met huizenprijzen, benzineprijzen, en boodschappenprijzen.

En wij als slaaf van de maatschappij, werkpaarden van het land kunnen er gewoon niks aan doen.
What gonna YOU do about it......Nothing

Wie niet steelt of erft mag werken tot hij sterft.
Klagen helpt niet, als je voet niet verzet kom je geen stap verder.
Hoge bomen vangen veel wind ??????
Dit slaat als een tang op een varken
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert

Ik sla op tilt ik kan er niks aan doen ook als je dat niet wilt.

Live on

Jack :evil:
 
Dat weet iedereen al ja. Precies dat iedereen ook al weet hoe het zit in NL en dan doel ik op het stuk wat Jean76 heeft gepost (waar ik op reageerde)
Wat niet iedereen weet is hoe het er bij veel gemeentes aan toe gaat ;) Heel veel mensen hebben sprookjesachtige ideeen over grotere kavels uitgeven en meer grond voor minder geld....

en dan zeg ik ... live on ;)
 
[quote author=Jack link=topic=3716.msg47434#msg47434 date=1139595122]
De lonen blijven te laag in vergelijking met huizenprijzen, benzineprijzen, en boodschappenprijzen.
[/quote]

Het is triest, maar de waarheid is hard...


[quote author=Jack link=topic=3716.msg47434#msg47434 date=1139595122]
En wij als slaaf van de maatschappij, werkpaarden van het land kunnen er gewoon niks aan doen.
[/quote]

Wij onderdanen  :-(  :x


[quote author=Jack link=topic=3716.msg47434#msg47434 date=1139595122]

Wie niet steelt of erft mag werken tot hij sterft.
Klagen helpt niet, als je voet niet verzet kom je geen stap verder.
Hoge bomen vangen veel wind ??????
Dit slaat als een tang op een varken
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert

Ik sla op tilt ik kan er niks aan doen ook als je dat niet wilt.
[/quote]

Prachtig gesproken, Jack  :wink:  :p
 
[quote author=Jack link=topic=3716.msg47434#msg47434 date=1139595122]
De lonen blijven te laag in vergelijking met huizenprijzen, benzineprijzen, en boodschappenprijzen.
[/quote]
Dat moet je eens tegen een werkgever / VVD of VNO/NCW man zeggen. Die verklaren je dan helemaal voor gek. Loonmatiging hier, het moet makkerlijker worden om mensen te ontslaan.....

Even een paar berichten uit het nieuws:

Maandag: Goed nieuws! Philips draait met 10 miljard winst
Vrijdag: Philips ontslaat 350 man.  :oops:

Volkswagen onstlaat 200 man terwijl het 20 miljard winst heeft gedraaid. "Ja, dat is nodig voor de toekomst" zeggen ze dan.

En dan durven ze nog te zeggen dat het zo moeilijk is om mensen te ontslaan. Te bespottelijk voor woorden.
 
[quote author=hawk link=topic=3716.msg47497#msg47497 date=1139661069]
Maandag: Goed nieuws! Philips draait met 10 miljard winst
Vrijdag: Philips ontslaat 350 man.  :oops:
[/quote]
Volgens mij had Philips over 2005 minder winst.
Volgens Philips zelf: 2,868 miljard euro (http://www.philips.nl/about/news/press/article-15573.html).
Is nog veel, maar een stuk minder dan 10 miljard.

En die mensen zijn niet ontslaan bij Philips, maar bij LG Philips.
 
[quote author=Jean76 link=topic=3716.msg47353#msg47353 date=1139567997]

Kortom, maak van Nederland een groot park waarbij iedereen ieder dag kan genieten van natuur, ruimte en privacy.
[/quote]

Als mensen een beetje geld bij elkaar krijgen worden ze meestal iets minder links.

[quote author=Jack link=topic=3716.msg47434#msg47434 date=1139595122]
Dank je Annemiek,

maar met alle respect , dat wisten we toch al.
Engeland is altijd al duur geweest met de prijzen van de huizen, Nederland kan dit ook en Belgie huppelt langzaam mee.
De lonen blijven te laag in vergelijking met huizenprijzen, benzineprijzen, en boodschappenprijzen.

En wij als slaaf van de maatschappij, werkpaarden van het land kunnen er gewoon niks aan doen.
What gonna YOU do about it......Nothing

Wie niet steelt of erft mag werken tot hij sterft.
Klagen helpt niet, als je voet niet verzet kom je geen stap verder.
Hoge bomen vangen veel wind ??????
Dit slaat als een tang op een varken
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert

Ik sla op tilt ik kan er niks aan doen ook als je dat niet wilt.

Live on

Jack :evil:
[/quote]

Ik ben bang dat als jullie emigreren je nog heel bedrogen zult uitkomen.  :-D
Met alle respect denk ik dat Annemiek wel jonger maar veel realistischer is dan
jullie samen  :lol1:

Gr. Ton  :up:
 
De huizenprijzen zijn hier de afgelopen 4 jaar meer dan verdubbelt, dus ook hier moet je goed verdienen als je een leuk huis wilt kopen. En bovendien worden alle nieuw bouw huizen steeds dichter op elkaar gezet op steeds minder grond. En de benzine prijzen zijn momenteel rond de $1,20 wat voor Australische begrippen behoorlijk aan de prijzige kant is, en de boodschappen zijn ook hier behoorlijk prijzig geworden. Als je nagaat dat het gemiddelde salaris van een Australier rond de $35.000 ligt is het leven ook niet even goedkoop voor de gemiddelde Australier.

Dus met andere woorden; de prijsstijgingen die plaatsvinden in Europa, vinden ook hier plaats.
 
:up: Je hebt helemaal gelijk Sander. Ik heb het gevoel dat wij ongeveer hetzelfde af zijn als in Nederland. Alleen hebben we een wat minder groot huis, en een wat kleinere auto, maar ook minder salaris. En Brisbane schijnt nog echt goedkoop te zijn. Ik wil niet weten hoe het in andere steden is.  :?
 
Hiya

Maar.......als je eenmaal gesettled bent hier, je hebt je huisje, boompje & beestje (optional :)) dan is het leven op zich wel goedkoper. Je kunt hier gewoon nog voor vrij weinig centen een lekkere dag hebben. In een hoop gevallen zit je niet tegen parkeergeld aan te hikken als je ergens heen gaat, je hoeft je niet druk te maken dat je hutje op mutje zit in een park. Je kunt je eski vol gooien en achterin je auto slingeren en je bent zo goed als verzekerd van een relaxed uitje.  :up:

Maar om nog even terug te komen op de eerdere berichten, ook hier worden mensen left, right & centre ontslagen hoor. Bovendien wordt er ontzettend veel gestoeid met casual & korte termijn contracten waardoor het weer moeilijk is om een lening voor een huis los te peuteren, etc.. Zonder werk wordt het huisje, boompje, beestje verhaal best lastig zowel hier als in Nederland.

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=3716.msg47535#msg47535 date=1139708450]
Maar.......als je eenmaal gesettled bent hier[/quote]

Maar ja voor de meeste van het forum is dat is nu het probleem, want als je nu met je visumaanvraag bezig bent moet je je nog gaan settelen. Net als in Nederland heb je mazzel als je een aantal jaren geleden een huis hebt gekocht, maar voor de mensen die nu een huis moeten kopen is het hier in Australie het zelfde verhaal als in Nederland, erg veel geld betalen voor een woning. Het feit dat je hier de mooiste plekjes op kan zoeken voor weinig geld dat is idd waar, rij een stukje en je vind de mooiste plekjes. Moet ik wel zeggen dat de entree voor bv Seaworld $62 per persoon is, dus hier in Ozzie ben je ook een hoop geld kwijt als je met je gezin een dagje pretpark doet :|
 
Back
Top