[quote author=freddammer link=topic=5384.msg68348#msg68348 date=1155906208]
huis 3 tot 4 slaapkamers, we hebben al eens gekeken en beenleigh en caboolture heeft goede prijzen van huizen, zoeken iets voor te huren eerste jaar rond de 250 dollar per week, daarna iets van rond de 300.000 dollar om te kopen.[/quote]
Beide buurten hebben goede gedeelten, en slechte, maar met 300,000 dollar kan je zeker een leuk huis in goeie buurt krijgen. Denk ook aan Cleveland (lekker rustig, niet te duur en naast Moreton Bay, Wynnum - ook aan de kust maar dichter bij de stad, Redland, en, als je een groot stuk land wil hebben, Belmont.)
We weten echter niets van buurten veiligheid, gangs, drugs etc, onze kinderen zijn tot nu toe van elke soort rotzooi bewaard gebleven maar het is zwaar, we wonen aan de duitse grens en de koffieshops komen steeds dichterbij ook wordt er al op school al een hoop troep uitgehaald.
Tsja - qua drugs is Australie niet een paradijs - netzoals overal hebben sommige buurten problemen met hard drugs (en drug-gang geweld), en in de armere buurten krijg je mensen die benzine dampen inademen, en lijm, natuurlijk. pot krijg je overal, en alcohol is natuurlijk ook erg populair.
We zijn niet extreem degelijk maar willen niet dat onze kinderen met drugs in contact komen (althans liever niet)
Ook zit ik met mijn beroep (huisschilder) daar moet uiteraard ook vraag naar zijn. We kijken dagelijks op internet maar persoonlijke suggesties zijn me liever omdat je op internet niet kan zien waar je terechtkomt.
Toevallig heb ik een huisschilder nodig. Laat me weten wanneer je in Brisbane aankom!