waar moeten we heen

freddammer

New Member
Beetje vreemd maar wij zullen in februari naar queensland in de buurt van brisbane verhuizen maar aangezien wij nog nooit in australië zijn geweest zouden we graag een paar suggesties willen hebben voor woonplaatsen ivm huizenprijzen, scholen etc, wij hebben 2 kinderen 14 en 17 jaar dus scholen zijn belangrijk en we willen in een niet al te drukke plaats wonen, de eerste weken gemeubileerd huren (misschien ook tips) en het liefste wonen we tussen jonge moderne mensen in.
We hebben 2 kleine hondjes die meereizen.
Heb je tips laat ze komen please.

Fred+Diana+Sander+Nathalie
 
Beetje standaard antwoord hier maar met de search button kom je al een heel eind!
En voor huurhuizen kun je op www.realestate.com.au terecht.
 
Aan wat voor huis denk je? 3 of 4 slaapkamers? Budget? Eventueel, aantal kilometers buiten de stad. Zoals je misschien wel weet is hoe groter de afstand van de stad hoe goedkoper het huis / hoe lager de huurprijs in de meeste gevallen.
 
huis 3 tot 4 slaapkamers, we hebben al eens gekeken en beenleigh en caboolture heeft goede prijzen van huizen, zoeken iets voor te huren eerste jaar rond de 250 dollar per week, daarna iets van rond de 300.000 dollar om te kopen.
We weten echter niets van buurten veiligheid, gangs, drugs etc, onze kinderen zijn tot nu toe van elke soort rotzooi bewaard gebleven maar het is zwaar, we wonen aan de duitse grens en de koffieshops komen steeds dichterbij ook wordt er al op school al een hoop troep uitgehaald.
We zijn niet extreem degelijk maar willen niet dat onze kinderen met drugs in contact komen (althans liever niet)
Ook zit ik met mijn beroep (huisschilder) daar moet uiteraard ook vraag naar zijn. We kijken dagelijks op internet maar persoonlijke suggesties zijn me liever omdat je op internet niet kan zien waar je terechtkomt.
 
[quote author=freddammer link=topic=5384.msg68348#msg68348 date=1155906208]
huis 3 tot 4 slaapkamers, we hebben al eens gekeken en beenleigh en caboolture heeft goede prijzen van huizen, zoeken iets voor te huren eerste jaar rond de 250 dollar per week, daarna iets van rond de 300.000 dollar om te kopen.[/quote]

Beide buurten hebben goede gedeelten, en slechte, maar met 300,000 dollar kan je zeker een leuk huis  in goeie buurt krijgen. Denk ook aan Cleveland (lekker rustig, niet te duur en naast Moreton Bay, Wynnum - ook aan de kust maar dichter bij de stad, Redland, en, als je een groot stuk land wil hebben, Belmont.)

We weten echter niets van buurten veiligheid, gangs, drugs etc, onze kinderen zijn tot nu toe van elke soort rotzooi bewaard gebleven maar het is zwaar, we wonen aan de duitse grens en de koffieshops komen steeds dichterbij ook wordt er al op school al een hoop troep uitgehaald.

Tsja - qua drugs is Australie niet een paradijs - netzoals overal hebben sommige buurten problemen met hard drugs (en drug-gang geweld), en in de armere buurten krijg je mensen die benzine dampen inademen, en lijm, natuurlijk. pot krijg je overal, en alcohol is natuurlijk ook erg populair.

We zijn niet extreem degelijk maar willen niet dat onze kinderen met drugs in contact komen (althans liever niet)
Ook zit ik met mijn beroep (huisschilder) daar moet uiteraard ook vraag naar zijn. We kijken dagelijks op internet maar persoonlijke suggesties zijn me liever omdat je op internet niet kan zien waar je terechtkomt.

Toevallig heb ik een huisschilder nodig. Laat me weten wanneer je in Brisbane aankom!
 
Qua wonen niet! Je nebt natuurlijk wel Fraser Island om de hoek liggen(erg mooi) en Hervey Bay zelf is behoorlijk in ontwikkeling.
Nadeel vind ik dat het toch wel redelijk geisoleerd ligt en een behoorlijk eind van Brisbane (tel maar op een uurtje of 3).
Het is maar wat je zoekt?

Groetjes Wilbert
 
:)

Brisbane  -  Hervey Bay...er zit wel een stukje rijden tussen :-D Misschien kun je eerst halverwege gaan zitten en een hoop rond toeren de eerste weken (indien mogelijk)??  Er zijn zoveel factoren die mee spelen bij een dergelijke beslissing .....je beroep / kun je werk vinden, wil je dicht bij zee, in de stad of boven op een berg. Het is toch echt een gevoels kwestie. Deze vraag komt regelmatig boven dwarrelen hier op het forum maar ik ben bang dat alleen jullie zelf het antwoord kunnen geven.

Misschien een map van Brisbane & Hervey Bay en een dart pijl?? als je het echt niet meer weet?

Sterkte met de beslissing in ieder geval!

Syl

Ok dan .....Burleigh Heads is leuk :up: Maar dat is weer de andere kant op... :-D  en Currumbin...en....
 
Kijk eens op de kaart naar de "Sunshine Coast", een uurtje ten noorden van Brisbane.
Altijd in de buurt van de zee. Ik vind het de prachtigste omgeving voor kinderen om op te groeien.
Vorig jaar heeft er een artikel hier in de krant gestaan over het feit dat er hier weinig criminaliteit is.
De jongeren geven zelf aan dat het komt omdat de meeste zich hier vooral bezighouden met sporten, zoals surfen etc. Daar besteden ze de meeste tijd aan.
Veel jongeren staan al rond 5.30 op om nog een uurtje te kunnen surfen voordat ze naar school of naar hun werk gaan.
Ze hebben daardoor geen, of in ieder geval veel minder, behoefte aan drugs.   

Ik ben makelaar en werk voor Raine & Horne in Caloundra. www.rhq.com/au/caloundra
Als ik jullie ergens mee kan helpen dmv beantwoorden van vragen of het meehelpen met zoeken naar een koop en/of huurhuis, dan doe ik het graag.
Overigens adviseer ik emigranten altijd om te beginnen met huren.
Wij zijn zelf zo ook hier begonnen en hebben er absoluut geen spijt van gehad.
Er staan hier in Australië genoeg huizen te huur, voor korte en/of langere tijd.
Het is nl. vanuit Nederland erg moeilijk om te kiezen voor een wijk waar je je prettig voelt.
Dat blijkt pas als je hier een tijdje woont.
Je kunt dan later van hieruit op je gemakje rondkijken en beslissen of je een huis wilt kopen of zelf wilt gaan bouwen.

Tip: let op, zodra je hier contact opneemt met een makelaar en je vertelt dat je rechtstreeks uit Nederland komt, zullen ze proberen om je zsm een huis te verkopen. Omdat ze weten dat de meeste mensen die uit het buitenland komen wel wat te besteden hebben.
Neem geen overhaaste beslissing. Er is genoeg te koop!

Succes met de zoektocht.
Gabriëlle
 
Hoi,

Wij vertrekken eind november naar Caloundra. Dit is in het onderste puntje van de sunshine coast. Niet zo groot als een 'echte stad', maar groter dan een 'dorp'. Huizen prijzen zijn best te doen en ook genoeg scholen in de buurt om uit te kiezen. Het is ongeveer een uur boven Brisbane - in ieder geval zeker de moeite waard om 's ff rond te neuzen!

Hgr, Jeanine
 
:eek:fftopic: Inderdaad lekkere stranden in de buurt, al heeft het mijn voorkeur om ff een goed halfuur noordwaards te rijden om naar het strand van Perigian Beach te gaan  :up:  :eek:fftopic:
 
beste Gabriëlle,
misschien komen we op je terug ivm huren of kopen zo gauw als we ons visum hebben eind febr. 2007

wel allemaal alvast bedankt voor de positieve reacties we gaan op alle suggesties in
 
Hiya Gabrielle!

De link werkt niet.......ben ook (zo als altijd) op zoek naar een ander huis, andere buurt :) :) en was dus even nieuwsgierig. Heb je nog een andere link?

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=5384.msg71129#msg71129 date=1158311097]
Hiya Gabrielle!

De link werkt niet.......ben ook (zo als altijd) op zoek naar een ander huis, andere buurt :) :) en was dus even nieuwsgierig. Heb je nog een andere link?

Groetjes
Syl
[/quote]

Een beetje manipuleren met de URL doet al veel:
Het was: http://www.rhq.com/au/caloundra

Maar vaak eindigt een domeinnaam in Oz. met .com.au

Maak je er dus dit van: www.rhq.com.au/caloundra dan leidt dat wel ergens naartoe. Naar een site op agents.realestate.com.au

Oh oh oh, wat is het internet toch leuk :)
 
Hiya Maluka!

:-D thank you, thank you!!!! ...kan ik toch weer even "huisjes kijken". Wie weet zit er wat bij! :)

Groetjes
Syl
 
No worries, no worries at all :)

Pfff...tis weer vroeg hier....3.00 's nachts....kan de slaap niet vatten...(of beter: ben alweer wakker)
 
[quote author=Jeanine link=topic=5384.msg70999#msg70999 date=1158167479]
Hoi,

Wij vertrekken eind november naar Caloundra. Dit is in het onderste puntje van de sunshine coast. Niet zo groot als een 'echte stad', maar groter dan een 'dorp'. Huizen prijzen zijn best te doen en ook genoeg scholen in de buurt om uit te kiezen. Het is ongeveer een uur boven Brisbane - in ieder geval zeker de moeite waard om 's ff rond te neuzen!

Hgr, Jeanine
[/quote]

He Jeanine,

wel lid worden van ons NL cluppie als je in Caloundra zit, he? We komen 1 keer in de 2 a 3 maanden bijeen voor een BBQ, en groeien gestaag!

Vraag maar aan Gabrielle; die is er ook al bijgeweest, en vond het ook leuk. Toch?  :?

Marc
 
Back
Top