waar moeten we heen

kweet niet of deze link al gepost is: http://www.ourbrisbane.com/living/realestate/
 
Wij zijn 22-7-06 aangekomen in Brisbane en als eerste op zoek gegaan naar een goede highschool voor onze oudste zoon (12jr).
Veel scholen bezocht en uitgekomen bij Mountain Creek State High School in (of is het 'aan') de Sunshine Coast. Zij zijn een van de weinige scholen in Australie die een IB-programma hebben: ze bieden dan vanaf het derde jaar een aantal vakken op internationaal nivo aan. De school straalt kwaliteit uit en heeft een goede sfeer. Ze bieden ook allerlei ondersteuning aan voor 'overseas' studenten.
Misschien een tip?

Sterkte met zoeken,

Corine

PS. Toevallig hier terecht gekomen voor de school, maar het wonen is hier ook fantastisch!!
Dus twee vliegen in 1 klap...
 
Beste Corine,

wij hebben eens gekeken bij real estate en daar zijn de huizen inderdaad betaalbaar, hoe is het met de vraag naar werk daar, ik denk dat ik daar als huisschilder ga werken (heb ik 12 jaar gedaan maar zit nu al 6 jaar in de IT)

Fred Dammer
 
Hallo Fred,

Huisschilders zijn hier zeker welkom; de bouwvakkers in onze omgeving vertelden ons dat er een tekort aan vaklieden is op elk terrein in de bouw. IT werk gaat waarschijnlijk wat harder in het CBD van Brisbane maar hoe dat in de Sunshine Coast is zijn we zelf ook nog aan het onderzoeken; mijn man is ook IT-er n.l. We zitten hier nog maar drie maanden dus nog niet veel ervaring. Over een paar maanden kunnen we daar wellicht meer over vertellen :)

Corine
 
Hallo Brisbane/Caloundra ingezetenen

Wij Ellen en Wim and kids verblijven nu 6 weken in dit prachtige land. Twee weken Adelaide, Kangerooisland, Broken hill, Melbourne en nu Sidney. Hopen over een week rond Brisbane te bivakeren. Ellen heeft aldaar gesprek in Prins Charles hospital.

We hebben Caloundra bekeken van website en het lijkt ons wel wat om ons te vestigen.

Weet iemand hoever het ziekenhuis rijden is vanuit Caloundra??

Tevens gelezen dat er soccer en judo is dit balangrijke factoren voor de kids.

Indien iemand nog goed idee heeft mbt buurt in Caloundra houden wij ons aanbevolen.

Groeten allemaal van mogelijk toekomstige BBQers Ellen, Wim, Jim en Renee
 
Hi,

Wij zitten in een gelijke situatie. Het visum is binnen. Maar nu? Wij vertrekken met ons zoontje van 9 jaar. En zijn ook benieuwd naar een goede buurt om te gaan wonen en een goede school voor ons zoontje.
Lastig om dat op zo'n afstand te proberen in te schatten.
Klinkt logisch om eerst te huren en dan te kopen. Maar ja, je moet in feite al snel een buurt kiezen. Onze voorkeur gaat ernaar uit dat je niet meteen na een paar maanden van school hoeft te wisselen.
Wij willen naar Brisbane ivm mogelijkheden om werk te vinden.
Wij lezen mee met alle nuttige tips!

gr. Ellen, Marcel + Rick
 
Wij zijn er uit, we gaan naar burpengary omdat we daan nog een stel kennen.
We hadden nog geen enkel vooroordeel dus gaan we het gewoon proberen aangezien we er nog nooit geweest zijn.

Fred
 
Back
Top