Waar nou juist net te wonen in Sydney?

Jemig, wat een onzin!! als dat ding ontploft gaat heel sydney de lucht in! En Menai is een heel leuk plaatsje waar je prima dag en nacht over straat kan, waar nog ruimte is en waar je heerlijke winkels hebt. Via de 6 ben je in een half uurtje in Sydney en ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom je hier niet zou kunnen gaan wonen!
 
Wij wonen in de Innerwest, Prima. Af en toe een vliegtuigje, maar verder lekker rustig, op een goeie afstand van alles in alle richtingen. Juist hier gaan wonen omdat we dan tegen de files in reizen. werken dus niet in de CBD. Als je dan wel een de CBD in gaat, waar je toch niet met je auto in wilt dan pak je lekker de bus, ferry of de tram.
En daarnaast maakt het volgens mij verder ook niet uit waar je gaat wonen voor wat betreft reistijden, het is allemaal ver weg en het duurt toch altijd langer dan je wilt.
Ik denk dat het verstandig is om eerst maar eens voor een korte periode te gaan huren en dan de boel te verkennen, zeker als je hier permanent gaat wonen en iets wilt kopen.

Sander
 
ok, dan snap ik je!!! ik dacht al ...menai...is juist hartstikke leuk plekje! :up:
 
[quote author=robijntje link=topic=7101.msg117640#msg117640 date=1210506688]
Jemig, wat een onzin!! als dat ding ontploft gaat heel sydney de lucht in! En Menai is een heel leuk plaatsje waar je prima dag en nacht over straat kan, waar nog ruimte is en waar je heerlijke winkels hebt. Via de 6 ben je in een half uurtje in Sydney en ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom je hier niet zou kunnen gaan wonen!
[/quote]

Dat een kerncentrale ontploft is the least of your worries lijkt me, daar zul je 'weinig' van merken. De problemen die je niet ziet en niet direct merkt, daar krijg je groene bultjes van, maar die zul je in de rest van Sydney dan ook wel krijgen... Onzin??? Doe er je voordeel mee zou ik zeggen....
 
[quote author=SV#1 link=topic=7101.msg117502#msg117502 date=1210222786]
Ja hoor vermijden
[/quote]

zijn hier helemaal thuis  :grin:
 
Hoe zit het met wijken als Brighton-Le-Sands, Ramsgate en Sandringham?

Zelf lijken me het mooie plekken om te wonen, zeker qua locatie, alles lekker dichtbij!

Wat is jullie mening hierover? Wat zijn de voor en nadelen?

Gr, Tim
 
Heeft iemand ervaring met Hornsby, Sydney of The Hills District?

Scholen, voorzieningen, verkeersdrukte, openbaar vervoer, huurprijzen e.d.

Cheers,
The Munnichs Family
 
[quote author=loecky link=topic=7101.msg130213#msg130213 date=1231500310]
Heeft iemand ervaring met Hornsby, Sydney of The Hills District?

Scholen, voorzieningen, verkeersdrukte, openbaar vervoer, huurprijzen e.d.

Cheers,
The Munnichs Family
[/quote]
Hey Loecky,

Ik woon momenteel bijan 3 maanden in Hornsby en moet zeggen dat het mij zeer bevalt. Aangezien ik nog geen kinderen heb, kan ik niet veel zeggen over de scholen, maar ik zie wel veel schoolies in de trein van en naar Hornsby reizen. Geen idee waarom ze allemaal zo ver weg naar school gaan eerlijk gezegd. Qua voorzieningen, in het centrum naast het treinstation is een groot schopping centre (Westfield) met de noodzakelijke huishoudelijke winkels (supermarkten en speciaalzaken), foodcourt en cinema. Alles is daar wel zo'n beetje geconcentreerd inclusief bibliotheek (middelgroot) en postkantoortje. En natuurlijk flinke parking. Voor andere zaken kun je binnen 10-15 km meestal wel een winkel vinden (bv Bunnings, Harvey Norman etc). Hornsby heeft een frequente trein rechtstreeks naar Sydney (ongeveer 45 minuten) en naar het noorden. In februari gaat de nieuwe dienstregeling in werking en krijgt Hornsby nog meer treinen en later mogelijk ook wat sneller met de nieuwe treinverbinding tussen Epping en Chatswood (is al 9 jaar overdue!!!). Het verkeer in Hornsby is niet zo slecht, stroomt goed door. Je zit van hier ook snel op de F3 naar het Noorden of op de 1 naar Sydney. De 1 is wel vrij druk in de spits heb ik begrepen, maar dat maak ik zelf niet mee omdat ik altijd de trein naar N-Syndey neem. Huurprijzen ken ik alleen ongeveer voor 2 kamerappartementen. Je kunt het goedskoopste huren voor zo'n 370 per week, maar daar is veel interesse voor natuurlijk. Boven de 400 is meer beschikbaar. Overigens is Waitara ook aantrekkelijk om een apartement te huren, zit meteen tegen Hornsby aan en ook niet zo ver van het winkelcentrum.

Als je een huis wilt kopen (geen apartement) dan heb je voor Hornsby wel een kapitaaltje nodig. Ik ga mijzelf binnenkort orienteren op de hills district, aangezien daar nog veel nieuwe contructie plaatsvindt en de prijzen nog behapbaar zijn. Ik vind dat op zichzelf wel jammer, want rondom Hornsby is veel natuurschoon te vinden met onder andere het Kuring-Gai Chase National Park haast in de achtertuin. Zodra ik mijn racefiets uit de container heb zul je mij niet meer in huis vinden, geweldig...

Als je nog meer wilt weten over Hornsby, kun je mij gerust meer vragen stellen.

Groet,
Rene
 
Hi Rene,

Bedankt voor je antwoorden.

M'n zus komt volgende week terug van een reis doro Australie en ze heeft een filmpje gemaakt van Hornsby, ik ben benieuwd.

Als ik nog vragen heb dan stel ik ze wel.

Cheers,
Loek
 
Ik sluit me bij Rene aan voor wat betreft Hornsby. Ik zelf heb 2 jaar in Mt Colah gewoond net ten noorden van Hornsby.
In Hornsby zijn de huizen over het algemeen al wel wat gedateerd en vaak niet al te comfortabel en er is vaak ook het nodige (achterstallig) onderhoud. Er zijn uiteraard altijd wel nieuwere huizen te vinden maar daar betaal je echt een "premium" voor.
Vier maanden geleden zijn wij naar nieuwbouw in de "Hills" verhuisd, maar als je daarin geinteresseerd bent moet je toch iets specifieker zijn want het beslaat een enorm gebied.
Van Castle Hill - wel bussen, geen treinen, via Seven Hills -wel treinen en Baulkham Hills - wel bussen, geen treinen tot "The Ponds" waar wij nu wonen.
The Ponds is een compleet nieuwe suburb met alle gemakken EN ongemakken van dien. Alles is nieuw, ruimtelijk veel parken maar voorlopig wordt er de komende jaren overal rondom ons nog wel gebouwd. Gelukkig weet de post ons inmiddels te vinden, dat was eerst ook nog een probleem. Rouse Hill Town centre is anderhalve kilometer bij ons vandaan en er zijn diverse kleinere shoppingcentra in de buurt. Scholen zijn er ook, primary school draait als, secondary wordt binnenkort gebouwd. Ik pak de trein van Schofields naar North Sydney. Schofields is 3 km, 5 min met de auto en volop parkeer gelegenheid. Dan duurt het wel ongeveer een uur tot de city, afhankelijk van waar je precies moet zijn. Voordeel is echter in Schofields heb je altijd een zitplaats, dus als je iets te lezen of werk meeneemt valt het wel mee. Twee stations verder zit de trein vaak al vol.
The Ponds is echt zowat de verste uithoek van het Hills district en Sydney dus je bent niet 1-2-3 aan het strand, maar wel in de Blue Mountains voor de liefhebbers.
Waar wij wonen is veruit het meeste owner-occupied maar af en toe staat er wel eens een gloednieuw huis te huur, prijzen weet ik echter niet. Gewoon ff de gebruikelijk sites raadplegen, realestatedotcomdotau en domaindotcomdotau bv.
Andere nieuwbouw suburbs in the Hills zijn: Beaumont Hills, Kellyville, Kellyville Ridge, Stanhope Gardens, Acacia Gardens, Glenwood, Rouse Hill etc. Rouse Hill heeft overigens well een hoog "Redneck" gehalte. De meeste van deze suburbs hebben wel primary en secondary scholen, childcare etc maar ervaring heb ik daar niet mee.
Veel van deze suburbs grenzen aan "Old Windsor Road" en die kan dan ook knap druk zijn in het spitsuur. Verder is er een snelbus die een eigen super snelle busbaan heeft maar die rijdt maar tot Parramatta dus als je in het centrum moet zijn, dan moet je daar toch nog op de trein stappen.
 
:cry:wat bedoel je met redneck gehalte??? aziatische mensen?????

Niet lullig bedoeld hoor, ik weet het gewoon echt niet en ik zou daar niet tussen kunnen wonen ivm het contact wat er dan niet zal zijn

fill me in please :roll:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=7101.msg130794#msg130794 date=1232350123]
:cry:wat bedoel je met redneck gehalte??? aziatische mensen?????

Niet lullig bedoeld hoor, ik weet het gewoon echt niet en ik zou daar niet tussen kunnen wonen ivm het contact wat er dan niet zal zijn

fill me in please :roll:
[/quote]

De term redneck komt volgens mij oorspronkelijk uit de VS, waar het verwijst naar de "echte' Amerikaan; je weet wel, Joe sixpack, pickup truck, shotgun. Dergelijke lui heb je dus ook in Australie, ik weet alleen nog niet hoe ze vergelijken want ik heb ze zelf nog niet gezien (denk ik).

Ik kan je zorg rondom communicatie op zich wel voorstellen, maar "aziatisch" kan een ruim begrip zijn. Er zijn hier vele mensen van Aziatische afkomst die beter Engels praten dan de gemiddelde Australier. Je zult dus wel voorzichtig moeten zijn met je woorden.
 
Ik bedoelde ook geen mondelinge communicatie , maar meer maatschappelijke sociale communicatie, aziatische mensen heb ik helemaal niks tegen, maar ze komen niet zo snel op je af om je uit te nodigen voor een gezellig bakkie.

Ze zijn over t algemeen heel erg op zichzelf.

En ik ben nogal van de gezellige die graag eens bij elkaar over de vloer mag komen.

dat verschil ligt er nou eenmaal wel, niks negatiefs .

Ik zou niet in een wijk willen wonen met 80 % van dit soort mentaliteit, dan heb ik het niet gezellig.

Zij wel en das ook prima.

Volgens mij zeg ik daar niks verkeerd mee, niks meer verkeerd dan redneck dus.

ik begrijp wat je bedoelt, igg.
ik hoop jij mij ook.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=7101.msg130805#msg130805 date=1232360022]
En ik ben nogal van de gezellige die graag eens bij elkaar over de vloer mag komen.
[/quote]

Dag Lizzy,
Als je in de buurt bent ben je welkom bij ons :up:
Cheers,
fam Munnichs (medio maart 2009 in Sydney, Hornsby/Hills District)
 
leuk!!!!!!!!!!!!

Geld vica versa ook!!!!

Jullie willen echt ten noorden van sydney he?


Wij willen ten zuiden gaan kijken, ik hoor leuke dingen erover, maar de hills zie ik wel erg aantrekkelijke huizen, vrees dat op de plaats van bestemming pas echt duidelijk wordt hoe en wat.

en anders kies ik eerst voor huis en dan rustig rond kijken in t zuiden voor iets dergelijks.

spannend he, heb je al werk daar??
en gaan jullie definitief?

Zijn jullie ook zo ongeduldig, vind het zo moeilijk om het nog leuk te vinden hier, heel stom voor mezelf, want dat maakt het moeilijk.

maar vooralsnog hopen we er toch wel vd zomer wel te komen, ben jij al lekker ingeburgerd.
mooi! kun je me veel vertellen tijdens een  :coffee: in de  :sunny:

want die  :depressed: daar heb ik het nu wel mee gehad.

:lol:
 
Rene (slatsr) slaat de spijker op de kop met redneck, in het huidige Rouse Hill wonen nogal wat "echte" Aussies met een grote V8 voor de deur met een sticker "Australia, love it or leave it". Niet echt mijn slag mensen, maar last heb ik er ook niet van. Aan de andere kant van Rouse Hill Town Centre (shopping centre) wordt nu een hele nieuwe wijk uit de grond gestampt.

@ Loecky, als je vanuit de Hills met het openbaar vervoer naar Artarmon wilt dan ga je vrees ik wel even onderweg zijn, het minst ver is waarschijnlijk vanuit Castle Hill, maar daar geldt hetzelfde dan voor Hornsby, vaak oudere huizen voor meer geld.
 
wel een verhelderend topic  :up:

moest wel lachen om de tekst Australie, love it or leave it, ik denk idd dat ze zo denken, het heeft wel iets rieels.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=7101.msg130805#msg130805 date=1232360022]
Ik bedoelde ook geen mondelinge communicatie , maar meer maatschappelijke sociale communicatie, aziatische mensen heb ik helemaal niks tegen, maar ze komen niet zo snel op je af om je uit te nodigen voor een gezellig bakkie.

Ze zijn over t algemeen heel erg op zichzelf.

En ik ben nogal van de gezellige die graag eens bij elkaar over de vloer mag komen.

dat verschil ligt er nou eenmaal wel, niks negatiefs .

Ik zou niet in een wijk willen wonen met 80 % van dit soort mentaliteit, dan heb ik het niet gezellig.

Zij wel en das ook prima.

Volgens mij zeg ik daar niks verkeerd mee, niks meer verkeerd dan redneck dus.

ik begrijp wat je bedoelt, igg.
ik hoop jij mij ook.
[/quote]

okay, ik begrijp je... maar ik denk wel dat die beoordeling van de aziaten erg afhangt van je eigen ervaringen en niet zo zondermeer direkt aan alle aziaten is toe te schrijven. Ik heb in Nederland ook nog nooit iemand ontmoet die mij spontaan op de koffie uitnodigde. Dus ik zou het ook gemakkelijk voor de Nederlanders kunnen zeggen...
 
Back
Top