Waar te wonen??

Zeker, maar niet zulke lange stukken als jullie hoor! Ben benieuwd naar jullie verhalen na het bezoek.
 
Zeker, maar niet zulke lange stukken als jullie hoor! Ben benieuwd naar jullie verhalen na het bezoek.
De USA tour was een droom tour die al lang op de verlanglijst stond. Geen wedstrijd. Het was zeer bijzonder zoiets te doen. Maar ik rij ook geen honderden km per week hoor. Haha. Dus daar komen wij wel uit. Keep in touch. Goed weekend allemaal.
 
Zoals?????

Lamarck heeft gelijk.......er valt niet veel aan toe te voegen, behalve mijn eigen indruk als "niet Adelaide bewoner":
de omliggende natuur (de Hills bv), de kustlijn en de stranden, het centrum voelt veel minder opgesloten voor mij dan bv Melbourne, niet mega-veel hoge flatgebouwen, leuke wijken, leuke mensen (die we daar toevallig kennen :)), temperatuur, leuke plaatsen goed te bereiken, wildlife (niet overal natuurlijk).
De paar weken die wij er mochten wonen toen we backpackers waren, heeft blijvende indruk op ons gemaakt en waarschijnlijk hebben wij oa daardoor een zwak voor Adelaide. En omdat wij in de kleine versie Bendigo mogen wonen ;).
 
En wij zijn fietsers. MTB en race. En hebben al veel MTB tracks ontdekt. Vorig jaar hebben wij Coast to Coast USA gedaan (San Francisco naar Boston), dus wellicht een keer CTC oz? Haha. Wij zullen jullie tips zeker meenemen in onze verkenningtocht over drie weken. En dat bakkie mag wat ons betreft gebeuren als daar tijd voor is. Ik zal in die week melden dat wij er zijn op dit forum. Dus wellicht. Groet en fijn weekend.


Als je dan toch aan het fietsen bent.....in Bendigo staat ook de koffie klaar (of iets kouds, afhankelijk van de tijd van het jaar!)
 
@Lamarck : ik zie dat jullie in/rond Aldinga Beach wonen, en die streek ziet er aantrekkelijk uit, zeker met jouw toelichtingen!
Ik zocht wat foto's op, en zag dat er gewoon auto's (veel!) op de stranden staan, met partytenten daar tussen?! Is dat de Australië-manier van 'dagje naar het strand', of gebeurt dat alleen daar?
 
@Lamarck : ik zie dat jullie in/rond Aldinga Beach wonen, en die streek ziet er aantrekkelijk uit, zeker met jouw toelichtingen!
Ik zocht wat foto's op, en zag dat er gewoon auto's (veel!) op de stranden staan, met partytenten daar tussen?! Is dat de Australië-manier van 'dagje naar het strand', of gebeurt dat alleen daar?
Alleen waar het is toegestaan om je auto het strand op te rijden. Dat is maar een klein gedeelte van alle stranden.
 
Nope is zeker niet standaard, in WA meer (maar daar is dan ook niemand in de omtrek) in NSW en Vic is het echt zeldzaam volgens mij.
 
Nope is zeker niet standaard, in WA meer (maar daar is dan ook niemand in de omtrek) in NSW en Vic is het echt zeldzaam volgens mij.
In SA zijn wel grote delen waar je over het strand kunt rijden, net als in Queensland, zie de drama's rond Rainbow Beach en andere stukken waar onwetenden door de vloed worden overvallen. Nee, dan beter Fraser Island. Is er in elk geval altijd iemand in de buurt.
 
In SA zijn wel grote delen waar je over het strand kunt rijden, net als in Queensland, zie de drama's rond Rainbow Beach en andere stukken waar onwetenden door de vloed worden overvallen. Nee, dan beter Fraser Island. Is er in elk geval altijd iemand in de buurt.

Mijn indruk van offroad rijden op Fraser eiland is dat er een hoop onervaren off road rijders zijn. Toeristen die een 4WD huren en om de haverklap vast komen te zitten. En denken van, o er zijn genoeg andere 4wd rijders dus die helpen mij er wel weer uit.
Voor mij persoonlijk dus een nadeel. Al vond ik het wel tof om daar over het strand te rijden.
 
Mijn indruk van offroad rijden op Fraser eiland is dat er een hoop onervaren off road rijders zijn. Toeristen die een 4WD huren en om de haverklap vast komen te zitten. En denken van, o er zijn genoeg andere 4wd rijders dus die helpen mij er wel weer uit.
Voor mij persoonlijk dus een nadeel. Al vond ik het wel tof om daar over het strand te rijden.

Volgens mij denken ze niet dat anderen ze wel redden. Ze hebben gewoon geen idee en denken dat als er 4wd of allwheel op een auto staat, ze er zo het losse zand of de miodder in kunnen duiken. Net als de toeristen die denken dat ze een 4wd moeten huren omdat het ze stoer lijkt en verder geen idee hebben. Niet over bandenspanning verlagen, niet hoe je je redt met een lier (die ze meestal niet hebben, net zo min als tree straps) Voor onze laatste 6 maanden trip in een bijna 7 ton zware alleskunner heb ik in Nederland eerst een cursus gedaan.
 
Back
Top