Waar te wonen??

Hi Sjar,
Wij wonen al 5 jaar met vee plezier in Cairns, er is van alles te doen hier op natuur en cultureel gebied. Dat laatste heeft mij echt positief verrast hier. Verder is het nog relatief rustig en goed betaalbaar qua huizen prijzen. Zeker als je het vergelijkt met Sydney. Het strand en de bergen zijn altijd dichtbij en doordat er altijd veel toeristen zijn zijn er enorm veel restaurantjes en vind ik het centrum van Cairns altijd gezellig. Voordat iedereen de open deur gaat intrappen; ja, het is hier warm in de zomer. Maar nog steeds goed te doen vind ik. En ja, er zijn soms dreigingen van cyclones en daar wen je aan. In elke regio is wel wat anders... Zo dat gezegd zou ik zeggen, kom lekker naar Cairns! Als je nog wat meer wilt weten over hoe het wonen hier is, stuur gerust een pm.

Groetjes
Anne
 
Bedankt voor alle tips en ideeën!

We hebben de knoop inmiddels doorgehakt: Het wordt Adelaide!! :):up::):up:

Uiteindelijk was dat de beste keuze voor ons, het kwam het meest overeen met onze individuele voorkeuren etc. Zo blij dat we nu een keuze gemaakt hebben (en ook sneller dan ik in eerste instantie had bedacht... :) en dat we nu ergens naar toe kunnen werken!!!
Ik weet nog niet precies waar in Adelaide, welke suburb, maar we hebben besloten om daar niet meteen een keuze in te hoeven maken, we kunnen altijd eerst huren.

Het plan is om sept/okt 2017 die kant op te gaan. Alhoewel dat nog ver weg klinkt, weet ik hoe snel de tijd gaat, maar moet tijd genoeg zijn om dingen hier af te ronden en om alles voor te bereiden. En in Maart staat een lang weekend Adelaide in de agenda, dus kijk er nu nog meer naar uit!! :):)

Tips over Adelaide zijn uiteraard van harte welkom!!! :up::up:
 
Hello Lamarck,....Sjar antwoord niet echt zie ik. Maar wij zijn wel benieuwd wat Adelaide zo goede maakt. Wij gaan over 4 weken een week erheen op uitnodiging van een bedrijf die mij een baan aanbied. Als wij er uit komen wordt op het al voorbereide emigratie traject een klap gegeven en go. Wij gaan die week ook de boel verkennen waar te wonen. Heb jij wat tips. Langs de kust graag. Dank
 
hoi Jan
Leuk dat jullie naar Adelaide komen!

Wij gaan die week ook de boel verkennen waar te wonen. Heb jij wat tips. Langs de kust graag.
Ik heb best wat tips maar het hangt echt vooral af van wat jullie zelf prettig vinden. Wil je graag in de buurt van de stad wonen? Vind je het leuk om in een drukker gedeelte zitten of liever in een rustige omgeving? Wil je vlak bij je werk wonen of is forensen geen probleem? Waar zou je gaan werken? Wil je met OV of met de auto reizen?

Er is behoorlijk wat kustlijn om te gaan kijken en alles heeft zo zijn eigen voor- en nadelen. Ik zal er een paar noemen maar het beste is denk ik dat je een auto huurt en de kust af rijdt. Dus dat is tip 1.

Voor de rest kun je in elke wijk denk ik leuke plekken vinden en minder leuke plekken. Ik zou zeggen: kijk naar de auto's in de straat (hoe oud/nieuw, hoeveel P-platers) en naar de voortuinen. Meer rommel en P-platers is vaak een wat onrustigere buurt. Ik zou ook kijken naar de winkels. Schrik niet: mensen lopen hier soms op blote voeten en zonder tshirt de winkel in. Niet iedereen kan daar tegen :). Dat is tip 2.

Dan is er nog de vraag van scholen. Er is best wel een verschil in kwaliteit. Ruwweg (en ook daar zijn uitzonderingen op) zie je vaak dat de duurdere wijken betere public schools hebben. Je loopt dus kans dat je, als je een goedkoper huis zoekt, daarna een hoop geld kwijt bent aan private schooling. Aan de andere kant, als de wijk die je leuk vindt toevallig goedkoper is, dan hou je genoeg over voor private schooling (als je dat nodig vindt).

Dan een rijtje wijken. Het is gebaseerd op mijn eigen nog-niet-zo-lange ervaringen dus het kan best zijn dat ik er ergens naast zit. Daarom, ga zelf kijken :).
Vind je gezellige drukte en uitgaan leuk, dan zou je kunnen kijken naar Glenelg en omgeving. Cafeetjes, strand, winkels, jachthaven, pier. Het is daar wel duurder om te wonen. Wat meer naar het noorden zitten wat meer 'woon'wijken en daarna kom je bij Semaphore. Daar komen veel families naartoe voor een dagtochtje in de zomer. Wil je wat minder in de stad maar ook niet te ver rijden dan kun je kijken naar Marino en Hallett Cove. Dat was een aantal jaren geleden razend populair bij de Britten. En terecht, de kust en het uitzicht zijn erg mooi. Ik heb wel begrepen dat er (toen) wat meer onrust was met diefstal en kleine criminaliteit, net als bij Christies Beach. Ik weet niet hoe dat nu is. Verder langs het strand is Noarlunga de volgende wat grotere 'kern', met een ziekenhuis en bioscoop enzo. Er zitten ook vrij veel Britten. Port Noarlunga is populair bij watertoeristen, dus drukker in de zomer en rustig in de winter. Er liggen verder allerlei dorpen langs de rest van de kustlijn. En als je wat verder rijden geen probleem vindt dan zou je in Victor Harbor en omgeving kunnen kijken.

Helpt dit? En anders kom je een keer een bakkie doen als je hier bent :)
 
En mocht je niet weten wat P-platers zijn: als automobilist begin je hier met L-plates waarbij je onder begeleiding rijdt. Na (ik geloof 120 uur) begeleid rijden krijg je rode P1-plates voor een jaar. Daar zijn vaak beperkingen aan verbonden qua snelheid en zero alcohol/drugs gebruik, maar die voorwaarden verschillen per staat. Daarna krijg je nog een jaartje groen en dan krijg je je officiele rijbewijs. P staat voor provisional in dit geval. Oftewel: veel P-platers is vermoedelijk veel opgeschoten jeugd. :)
 
He Edirelio, dat is lang geleden dat Je op het forum langs kwam. Tijd voor een lastavaza?

Oeps en weer een poosje geleden, Sorry! Maar je hebt gelijk....zeker tijd voor een Lastavaza. Alleen daar zal ik even voor moeten gaan zitten en ons verhaal zodanig schrijven dat het geen boekwerk wordt:D. Beloofd.....de Lastavaza komt.....soon!
 
hoi Jan
Leuk dat jullie naar Adelaide komen!


Ik heb best wat tips maar het hangt echt vooral af van wat jullie zelf prettig vinden. Wil je graag in de buurt van de stad wonen? Vind je het leuk om in een drukker gedeelte zitten of liever in een rustige omgeving? Wil je vlak bij je werk wonen of is forensen geen probleem? Waar zou je gaan werken? Wil je met OV of met de auto reizen?

Er is behoorlijk wat kustlijn om te gaan kijken en alles heeft zo zijn eigen voor- en nadelen. Ik zal er een paar noemen maar het beste is denk ik dat je een auto huurt en de kust af rijdt. Dus dat is tip 1.

Voor de rest kun je in elke wijk denk ik leuke plekken vinden en minder leuke plekken. Ik zou zeggen: kijk naar de auto's in de straat (hoe oud/nieuw, hoeveel P-platers) en naar de voortuinen. Meer rommel en P-platers is vaak een wat onrustigere buurt. Ik zou ook kijken naar de winkels. Schrik niet: mensen lopen hier soms op blote voeten en zonder tshirt de winkel in. Niet iedereen kan daar tegen :). Dat is tip 2.

Dan is er nog de vraag van scholen. Er is best wel een verschil in kwaliteit. Ruwweg (en ook daar zijn uitzonderingen op) zie je vaak dat de duurdere wijken betere public schools hebben. Je loopt dus kans dat je, als je een goedkoper huis zoekt, daarna een hoop geld kwijt bent aan private schooling. Aan de andere kant, als de wijk die je leuk vindt toevallig goedkoper is, dan hou je genoeg over voor private schooling (als je dat nodig vindt).

Dan een rijtje wijken. Het is gebaseerd op mijn eigen nog-niet-zo-lange ervaringen dus het kan best zijn dat ik er ergens naast zit. Daarom, ga zelf kijken :).
Vind je gezellige drukte en uitgaan leuk, dan zou je kunnen kijken naar Glenelg en omgeving. Cafeetjes, strand, winkels, jachthaven, pier. Het is daar wel duurder om te wonen. Wat meer naar het noorden zitten wat meer 'woon'wijken en daarna kom je bij Semaphore. Daar komen veel families naartoe voor een dagtochtje in de zomer. Wil je wat minder in de stad maar ook niet te ver rijden dan kun je kijken naar Marino en Hallett Cove. Dat was een aantal jaren geleden razend populair bij de Britten. En terecht, de kust en het uitzicht zijn erg mooi. Ik heb wel begrepen dat er (toen) wat meer onrust was met diefstal en kleine criminaliteit, net als bij Christies Beach. Ik weet niet hoe dat nu is. Verder langs het strand is Noarlunga de volgende wat grotere 'kern', met een ziekenhuis en bioscoop enzo. Er zitten ook vrij veel Britten. Port Noarlunga is populair bij watertoeristen, dus drukker in de zomer en rustig in de winter. Er liggen verder allerlei dorpen langs de rest van de kustlijn. En als je wat verder rijden geen probleem vindt dan zou je in Victor Harbor en omgeving kunnen kijken.

Helpt dit? En anders kom je een keer een bakkie doen als je hier bent :)

Lamaaaarckkk.....Nu klinkt Adelaide nog veel interessanter! Maar hé......living in Klein Adelaide.....bij ons lopen ze ook blootvoets, zonder t-shirt, soms in onesie of pyjama de winkel in.
Geheid voor commentaar bij 2 tienermeiden.:D

Maar ik sluit me bij je aan......Adelaide en omgeving is zeer aantrekkelijk op heel veel punten.
 
En mocht je niet weten wat P-platers zijn: als automobilist begin je hier met L-plates waarbij je onder begeleiding rijdt. Na (ik geloof 120 uur) begeleid rijden krijg je rode P1-plates voor een jaar. Daar zijn vaak beperkingen aan verbonden qua snelheid en zero alcohol/drugs gebruik, maar die voorwaarden verschillen per staat. Daarna krijg je nog een jaartje groen en dan krijg je je officiele rijbewijs. P staat voor provisional in dit geval. Oftewel: veel P-platers is vermoedelijk veel opgeschoten jeugd. :)
En wij maar denken dat een rijbewijs halen hier een crime is. Hahaha. Bedankt.
 
hoi Jan
Leuk dat jullie naar Adelaide komen!


Ik heb best wat tips maar het hangt echt vooral af van wat jullie zelf prettig vinden. Wil je graag in de buurt van de stad wonen? Vind je het leuk om in een drukker gedeelte zitten of liever in een rustige omgeving? Wil je vlak bij je werk wonen of is forensen geen probleem? Waar zou je gaan werken? Wil je met OV of met de auto reizen?

Er is behoorlijk wat kustlijn om te gaan kijken en alles heeft zo zijn eigen voor- en nadelen. Ik zal er een paar noemen maar het beste is denk ik dat je een auto huurt en de kust af rijdt. Dus dat is tip 1.

Voor de rest kun je in elke wijk denk ik leuke plekken vinden en minder leuke plekken. Ik zou zeggen: kijk naar de auto's in de straat (hoe oud/nieuw, hoeveel P-platers) en naar de voortuinen. Meer rommel en P-platers is vaak een wat onrustigere buurt. Ik zou ook kijken naar de winkels. Schrik niet: mensen lopen hier soms op blote voeten en zonder tshirt de winkel in. Niet iedereen kan daar tegen :). Dat is tip 2.

Dan is er nog de vraag van scholen. Er is best wel een verschil in kwaliteit. Ruwweg (en ook daar zijn uitzonderingen op) zie je vaak dat de duurdere wijken betere public schools hebben. Je loopt dus kans dat je, als je een goedkoper huis zoekt, daarna een hoop geld kwijt bent aan private schooling. Aan de andere kant, als de wijk die je leuk vindt toevallig goedkoper is, dan hou je genoeg over voor private schooling (als je dat nodig vindt).

Dan een rijtje wijken. Het is gebaseerd op mijn eigen nog-niet-zo-lange ervaringen dus het kan best zijn dat ik er ergens naast zit. Daarom, ga zelf kijken :).
Vind je gezellige drukte en uitgaan leuk, dan zou je kunnen kijken naar Glenelg en omgeving. Cafeetjes, strand, winkels, jachthaven, pier. Het is daar wel duurder om te wonen. Wat meer naar het noorden zitten wat meer 'woon'wijken en daarna kom je bij Semaphore. Daar komen veel families naartoe voor een dagtochtje in de zomer. Wil je wat minder in de stad maar ook niet te ver rijden dan kun je kijken naar Marino en Hallett Cove. Dat was een aantal jaren geleden razend populair bij de Britten. En terecht, de kust en het uitzicht zijn erg mooi. Ik heb wel begrepen dat er (toen) wat meer onrust was met diefstal en kleine criminaliteit, net als bij Christies Beach. Ik weet niet hoe dat nu is. Verder langs het strand is Noarlunga de volgende wat grotere 'kern', met een ziekenhuis en bioscoop enzo. Er zitten ook vrij veel Britten. Port Noarlunga is populair bij watertoeristen, dus drukker in de zomer en rustig in de winter. Er liggen verder allerlei dorpen langs de rest van de kustlijn. En als je wat verder rijden geen probleem vindt dan zou je in Victor Harbor en omgeving kunnen kijken.

Helpt dit? En anders kom je een keer een bakkie doen als je hier bent :)
Altijd leuk dat bakkie. Dank voor de uitgebreidde tour door Adelaide. Het bedrijf zit in Port Adelaide. Zij laten mij wel vrij maar hebben voorkeur cq tip om dan langs de kust te gaan wonen. Ook dicht bij het vliegveld. Ik zal ook moeten reizen door Australie en. Nieuw Zeeland. Dus dan wel handig. De Hills wonen leek ons ook wel wat. Wij zagen bijv. In Blackwood leuke huizen. Veel ruimte (tuinen) en iets betere prijzen gek genoeg. Maar wellicht heeft dat een reden. Mijn toekomst werkgever gaf wel aan dat het naar Port Adelaide dan nogal een eind reizen is. Er is wel veel aanbod in rental huizen. Kun je ook dealen over de wekhuur. Want de huurprijzen zijn best aan de maat. Groet en hoor het graag.
 
Lamaaaarckkk.....Nu klinkt Adelaide nog veel interessanter! Maar hé......living in Klein Adelaide.....bij ons lopen ze ook blootvoets, zonder t-shirt, soms in onesie of pyjama de winkel in.
Geheid voor commentaar bij 2 tienermeiden.:D

Maar ik sluit me bij je aan......Adelaide en omgeving is zeer aantrekkelijk op heel veel punten.
Zoals?????
 
En mocht je niet weten wat P-platers zijn: als automobilist begin je hier met L-plates waarbij je onder begeleiding rijdt. Na (ik geloof 120 uur) begeleid rijden krijg je rode P1-plates voor een jaar. Daar zijn vaak beperkingen aan verbonden qua snelheid en zero alcohol/drugs gebruik, maar die voorwaarden verschillen per staat. Daarna krijg je nog een jaartje groen en dan krijg je je officiele rijbewijs. P staat voor provisional in dit geval. Oftewel: veel P-platers is vermoedelijk veel opgeschoten jeugd. :)
Iemand zei ooit dat je ook weer een P-plate terug krijgt als je te veel demerit points hebt ofzoiets? Dus dan is veel P-platers niet alleen veel opgeschoten jeugd maar mogelijk ook chauffeurs die het niet zo nauw nemen met de verkeersregels.
 
Zoals?????
Veel stranden, mooie hills, mooie diverse omgeving (Deep Creek, Flinders Ranges, Victor Harbor, Riverland, MacLaren Vale, Grampians, York en Eyre Peninsula, Outback allemaal dichtbij of binnen een dag goed te bereiken), relaxte sfeer, minder verkeersdrukte dan in steden als Sydney en Melbourne, prettiger weer dan Tasmanie of Darwin, mooie stranden, niet te ver van alles dus je kunt evt in een dag naar Melbourne (Perth is wat dat betreft lastiger), betaalbaar, geen of minder gedoe met krokodillen en tropische stormen, en had ik de stranden al genoemd? In januari/februari/maart zijn er allerlei activiteiten in en om de stad, bv Tour Down Under, Clipsal, Festival, Fringe, Womad, en dan mis ik er denk ik nog een stel. Het heeft de voordelen van voorzieningen die horen bij een grote stad maar zonder de nadelen waar de meeste grote steden last van hebben, zoals lange files en tolwegen en hele dure huizen.

Altijd leuk dat bakkie. Dank voor de uitgebreidde tour door Adelaide. Het bedrijf zit in Port Adelaide. Zij laten mij wel vrij maar hebben voorkeur cq tip om dan langs de kust te gaan wonen. Ook dicht bij het vliegveld. (....)De Hills wonen leek ons ook wel wat. Wij zagen bijv. In Blackwood leuke huizen. Veel ruimte (tuinen) en iets betere prijzen gek genoeg. Mijn toekomst werkgever gaf wel aan dat het naar Port Adelaide dan nogal een eind reizen is. Er is wel veel aanbod in rental huizen. Kun je ook dealen over de wekhuur. Want de huurprijzen zijn best aan de maat. Groet en hoor het graag.
Als je in Port Adelaide zit en je wilt niet al te ver wonen aan de kust dan kom je denk ik uit bij Grange/Henley Beach/West Beach, misschien West Lakes of Semaphore. Dan zit je ook meteen vlak bij het vliegveld. Het zijn aardige woonwijken, ik hoor er zelf eigenlijk geen negatieve dingen over. Behalve dat het niet de goedkoopste buurten zijn (maar ook niet de duurste).
In de Hills wonen is best mooi maar idd wat verder rijden. Blackwood, Aberfoyle Park, Happy Valley zijn denk ik de populairdere wijken. Het voordeel van aan die kant van de stad wonen is dat je heel snel 'buiten' zit. Het is wel verder van het strand, maar eigenlijk is er niks echt ver van het strand (allemaal binnen een uur bereikbaar). Bij de Hills moet je wel uitkijken naar de bereikbaarheid (uitvalswegen) ivm bushfire risico. Ja, je kunt onderhandelen over de huur van woningen maar het werkt zeker niet altijd. Wonen is hier duurder dan in Nederland.
 
Lamaaaarckkk.....Nu klinkt Adelaide nog veel interessanter! Maar hé......living in Klein Adelaide.....bij ons lopen ze ook blootvoets, zonder t-shirt, soms in onesie of pyjama de winkel in.
Geheid voor commentaar bij 2 tienermeiden.:D

Maar ik sluit me bij je aan......Adelaide en omgeving is zeer aantrekkelijk op heel veel punten.
Lamaaaarckkk.....Nu klinkt Adelaide nog veel interessanter! Maar hé......living in Klein Adelaide.....bij ons lopen ze ook blootvoets, zonder t-shirt, soms in onesie of pyjama de winkel in.
Geheid voor commentaar bij 2 tienermeiden.:D

Maar ik sluit me bij je aan......Adelaide en omgeving is zeer aantrekkelijk op heel veel punten.
onze grote dank voor de goede info. Je krijgt alleen maar meer zin om te gaan. Wat sc betreft hebben wij niet
 
Prachtig om te zien dat jullie reageren en informeren. En ik zie dat en jullie namen ook overal terug op dit forum. Heel mooi. Jullie weten natuurlijk ook hoe waardevol dit is toen je er zelf nog voorstond neem ik aan. Om op verschillende stukjes te reageren. Kinderen zijn er niet dus scholen is voor ons geen belangrijk punt. Wel 2 honden. Het wordt waarschijnlijk wel langs de kust wat huizen betreft. Alhoewel wij de hills heel interesant vinden. Forensen is voor mij zeker geen punt. Buiten het ver zakelijk reizen (vliegen) is voor mij in en rondom NL buiten een straal van 200 km een reden om wellicht te overnachten tijdens een project. En projecten voor mij duren nooit langer dan een week. Ik ben dat heel mijn werkleven gewend en ook iets van de vloeren branche om veel te reizen. Alle verhalen en tips klinken goed. Er klinkt ook "trots op Adelaide" uit jullie tips. Wij hebben het geluk dat ik ben gevraagd door een bedrijf. Dat maakt veel zaken gemakkelijker denk ik. Begin december begon dit op ons af te komen en het gaat heel snel. 12 feb komen wij aan voor een week. In die week snuffelen aan het bedrijf en stad moeten wij beslissen. Maar uit alles, communicatie met het bedrijf (die spreken al in, als ik aan het werk ben) en gevoel dat wij krijgen van internet zoekrochten en jullie verhalen, zal er weinig meer in de weg Staan. Hun overleg met emigratie zal betekenen, dat als wij het doen, wij binnen enkel maanden, ca 2 a 3 overkomen. Alles is zo al voorbereid. Lieg ik, liegt de baas. Haha. Zoals Lamarc schreef kijken wij zeker uit het in en ook zeker rondom Adelaide te ontdekken. De komende jaren zijn er voldoende vakantie mogelijkheden zat. Heb ooit een grote ronde Australie gedaan. Maar binnen een grote straal om Adelaide heen kwam ik toen niet. Dus veel nieuws. En wij zijn fietsers. MTB en race. En hebben al veel MTB tracks ontdekt. Vorig jaar hebben wij Coast to Coast USA gedaan (San Francisco naar Boston), dus wellicht een keer CTC oz? Haha. Wij zullen jullie tips zeker meenemen in onze verkenningtocht over drie weken. En dat bakkie mag wat ons betreft gebeuren als daar tijd voor is. Ik zal in die week melden dat wij er zijn op dit forum. Dus wellicht. Groet en fijn weekend.
 
Prachtig om te zien dat jullie reageren en informeren. En ik zie dat en jullie namen ook overal terug op dit forum. Heel mooi. Jullie weten natuurlijk ook hoe waardevol dit is toen je er zelf nog voorstond neem ik aan. Om op verschillende stukjes te reageren. Kinderen zijn er niet dus scholen is voor ons geen belangrijk punt. Wel 2 honden. Het wordt waarschijnlijk wel langs de kust wat huizen betreft. Alhoewel wij de hills heel interesant vinden. Forensen is voor mij zeker geen punt. Buiten het ver zakelijk reizen (vliegen) is voor mij in en rondom NL buiten een straal van 200 km een reden om wellicht te overnachten tijdens een project. En projecten voor mij duren nooit langer dan een week. Ik ben dat heel mijn werkleven gewend en ook iets van de vloeren branche om veel te reizen. Alle verhalen en tips klinken goed. Er klinkt ook "trots op Adelaide" uit jullie tips. Wij hebben het geluk dat ik ben gevraagd door een bedrijf. Dat maakt veel zaken gemakkelijker denk ik. Begin december begon dit op ons af te komen en het gaat heel snel. 12 feb komen wij aan voor een week. In die week snuffelen aan het bedrijf en stad moeten wij beslissen. Maar uit alles, communicatie met het bedrijf (die spreken al in, als ik aan het werk ben) en gevoel dat wij krijgen van internet zoekrochten en jullie verhalen, zal er weinig meer in de weg Staan. Hun overleg met emigratie zal betekenen, dat als wij het doen, wij binnen enkel maanden, ca 2 a 3 overkomen. Alles is zo al voorbereid. Lieg ik, liegt de baas. Haha. Zoals Lamarc schreef kijken wij zeker uit het in en ook zeker rondom Adelaide te ontdekken. De komende jaren zijn er voldoende vakantie mogelijkheden zat. Heb ooit een grote ronde Australie gedaan. Maar binnen een grote straal om Adelaide heen kwam ik toen niet. Dus veel nieuws. En wij zijn fietsers. MTB en race. En hebben al veel MTB tracks ontdekt. Vorig jaar hebben wij Coast to Coast USA gedaan (San Francisco naar Boston), dus wellicht een keer CTC oz? Haha. Wij zullen jullie tips zeker meenemen in onze verkenningtocht over drie weken. En dat bakkie mag wat ons betreft gebeuren als daar tijd voor is. Ik zal in die week melden dat wij er zijn op dit forum. Dus wellicht. Groet en fijn weekend.

Helemaal met je eens @janthole die tips zijn echt zo waanzinnig fijn om te lezen, echt top! Wij hebben er ook erg veel aan, iedere dag weer. Wij gaan zelf in juli naar Adelaide dus wellicht kunnen we ook een keer een bakkie daar doen. Of een stukje op de racefiets ;)
 
Helemaal met je eens @janthole die tips zijn echt zo waanzinnig fijn om te lezen, echt top! Wij hebben er ook erg veel aan, iedere dag weer. Wij gaan zelf in juli naar Adelaide dus wellicht kunnen we ook een keer een bakkie daar doen. Of een stukje op de racefiets ;)
Ja, harstikke Allebei is goed. Ik zal wat verslag doen in deze passage over 3 weken. Dan moet de kogel door de kerk daar. Maar wij moeten ons wel heel erg vergissen met het beeld dat wij inmiddels van alles hebben, dat dit mis gaat. Maar ja!,...je weet het Nooit. Dus jij fietst ook neem ik aan????
 
Back
Top