Ben geen Sydney deskundige, je vraag is redelijk specifiek. Dus de vraag over welke wijk in Sydney is al vaker gesteld maar in combinatie met UNSW wellicht nog niet?
Ben idd nog geen UNSW-ers tegengekomen op het forum .
De uni ligt eigenlijk stuk onder het centrum, dus noorden van Sydney is wrs niet handig....
Op google maps kan je wel kijken hoelang je erover doet met de auto, maar op de een of andere manier vertrouw ik dat niet zo (de momenten dat ik kijk wordt natuurlijk ook gekeken naar de drukte van het verkeer daar op dat moment en met het tijdverschil is het daar dan net vaak rustig ) ... En klikken op ikoontje van openbaar vervoer in google maps geeft ook niet altijd de meest snelle manier aan (in Nederland tenminste niet haha).
Als je de zoekfunctie gebruikt vind je snel wat je zoekt, deze vraag is immers al vele malen eerder gesteld
Sorry, will niet in de stad wonen dus geen advies over wijken. Wij hebben bewust gekozen voor de lower Blue Mnts. Goede treinverbinding met CBD, in een uur staan we op Central. Meer groen, community feel en ook goedkoper.
1 uur reistijd, auto of openbaar vervoer? Beide vaak onbetrouwbaar...
wat wil je besteden....tis niet goedkoop hier
hoe lang wil je er blijven.....je kunt onderhandelen over de huurprijs als je voor langere tijd tekent
Hoi Katja, aangenaam kennis te maken .
We weten nog niet hoelang we willen blijven haha. Het contract van mijn man is voor onbepaalde tijd, met een proeftijd van een jaar. Dus het hangt er vanaf of hij bevalt en of het ons bevalt...
oftewel, ik zit in de inner west, dichtbij alles, duur....hoe verder weg hoe goedkoper....simpel. Misschien kun je iets meer info geven?
En zoek eens op sites voor huurwoningen, dan heb je een beetje een idee wat het kost. En dan moet je je gaan voorbereiden om er ook eentje binnen te halen....dat is weer een heel ander verhaal
In Google Maps kan je aangeven hoe laat je op een bepaald moment ergens wilt zijn. Op basis van historische gegevens kan Google Maps dan aangeven hoe lang het duurt. Dat geeft je een indruk over de reistijden.
Sydney is duur, en reken voor een huur huis met tuin in een leukere wijk minimaal $700-$800 per week. De suggesties hier gegeven, een paar weken AirBnB en dan rondneuzen is een goed idee. Zo hebben wij het ook gedaan toen wij in Sydney belandden.
Ja, voor residents en citizen, maar voor temporary visa holders is het een ander verhaal. Zie onderstaande voor de fees voor 2018 voor 457 visa (voorganger van de 482)$7000 per jaar in public school? Waar geef je dat aan uit? Een public school heeft geen verplichte fees, dus dat zijn wel hele dure uniforms en pennen...
hahaha mooi man, mis die koud geen moment. Nu heerlijk warm in huis en ja het is hartje winter. Overdag 28 graden.. Heerljik.
Sutherland, mooi hoekje wat ik er van gezien heb.
Koude huizen, ja dat is echt een drama. Nu met ons eigen huis en nieuw geïnstalleerde CV is het heerlijk! 20:30 en zit in mijn t-shirt achter mijn laptop in Canberra Maar als ik dan bij vrienden kom herinner ik me opeens wee hoe frikkin koud huizen hier zijn!