Waar zijn we mee bezig?!?

Nuttieke

Member
Hoi iedereen!

Bovenstaande vraag heb ik me al vaker gesteld!
Waar zijn we toch mee bezig :)

Omdat alles heel erg snel moet gaan (job gekregen in december, beginnen in Adelaide in maart) durven af en toe wel eens enkele frustraties naar boven te komen.

Ons visum (457) wordt gesponsord door de universiteit van Adelaide en wij dachten dat ze daar zo snel mogelijk mee gingen beginnen. Verkeerd gedacht, blijkt dat de personeelsdienst ginder even efficiënt werkt als in België! Morgen zullen ze dan eindelijk beginnen eraan! Nu maar duimen dat alles nog op tijd in orde komt..

Omdat de universiteit ons visum sponsort hebben we ook een bedrag gekregen om onze spullen te verhuizen naar Adelaide. Daarvoor zouden 3 verhuisfirma's langskomen om een offerte op te maken. Er zijn al 2 firma's langsgeweest, Interdean en Team Allied. De 3e laat niets meer van zich horen! Van Interdean kregen we een offerte om van achterover te vallen. Dat wordt dus nog plezant...

Later meer info!

• Like
Reactions: Jor
Idd, snel naar Belgische/Nederlandse normen komt niet echt overeen met de Australische normen :)
Onze eerste lead-time was oktober 2012 en we zullen blij zijn als we tegen de juli/augustus 2013 kunnen gaan.....

Het heeft ook veel te maken met de werkgever van mijn partner die supertraag handelt, extra assessments die niet vanaf het begin meegedeeld werden, enz.....

Hoi iedereen!
Ons visum (457) wordt gesponsord door de universiteit van Adelaide en wij dachten dat ze daar zo snel mogelijk mee gingen beginnen. Verkeerd gedacht, blijkt dat de personeelsdienst ginder even efficiënt werkt als in België! Morgen zullen ze dan eindelijk beginnen eraan! Nu maar duimen dat alles nog op tijd in orde komt..

En ondanks alle vertraging zijn we ergens ook wel een beetje blij dat die er is, want het heeft ons extra tijd gegeven om alles te overdenken en het gevoel dat we dit halsoverkop doen is natuurlijk helemaal weg omdat onze procedure nu ipv 4 maanden al minstens 13 maanden zal duren...

Ja, het geeft natuurlijk wel meer bedenktijd. Maar ik vind het nu wel een vervelende tussenperiode. Ons appartementje staat helemaal overhoop. Je durft niets meer kopen omdat het dan ook mee moet/niet mee kan..

Ja, het geeft natuurlijk wel meer bedenktijd. Maar ik vind het nu wel een vervelende tussenperiode. Ons appartementje staat helemaal overhoop. Je durft niets meer kopen omdat het dan ook mee moet/niet mee kan..

Het is echt vervelend, daar heb je ook gelijk in hoor, wij hebben 1 auto al verkocht in augustus 2012, ik ben toen ook gestopt met werken om alles voor te bereiden, ons huis verkocht in september en moeten verhuizen naar een kleine studio eind november....
Een hele hoop dingen al ingepakt en naar verhuisfirma gebracht (Gosselin in Deurne/Antwerpen kwam er bij ons het goedkoopst uit, die doen kisten vanaf 6m³ tot volle containers)...

Maar ja, we houden steeds de big picture voor ogen en moeten even door de zure appel bijten om dan onze droom te verwezenlijken....

Oh wauw! Voor jullie nog een stuk vervelender dan. Ik bewonder jullie!

Ik hoop dat er in ons geval niet teveel extra zaken bijkomen!

Veel succes en moed voor jullie ook!

• Like
Reactions: Jor
Lastig die tussentijd. Maar wel handig om veel dingen te regelen zodat niet alles op het laatste moment aan zal komen.

Succes ermee!

Hoi iedereen!

Bovenstaande vraag heb ik me al vaker gesteld!
Waar zijn we toch mee bezig :)

Omdat alles heel erg snel moet gaan (job gekregen in december, beginnen in Adelaide in maart) durven af en toe wel eens enkele frustraties naar boven te komen.

Omdat de universiteit ons visum sponsort hebben we ook een bedrag gekregen om onze spullen te verhuizen naar Adelaide. Daarvoor zouden 3 verhuisfirma's langskomen om een offerte op te maken. Er zijn al 2 firma's langsgeweest, Interdean en Team Allied. De 3e laat niets meer van zich horen! Van Interdean kregen we een offerte om van achterover te vallen. Dat wordt dus nog plezant...

Later meer info!
Tsjonge jonge ....waar zijn jullie mee bezig ?...

Back