Waar zijn we mee bezig?!?

Hoi iedereen!
Ondertussen zijn we goed aangekomen in Adelaide! Goede vluchten gehad. We hebben Brussel - Londen - Singapore - Adelaide gedaan en zijn hier vrijdagochtend om 6u30 geland. We hebben een kamertje in een klein huisje bij een kennis van mijn vriend, dus dat maakt het wel ietsje goedkoper dan op hotel gaan. Morgen begint mijn vriend al met werken dus sta ik volgende week min of meer alleen voor alle praktische zaken die nog moeten geregeld worden. Een bankrekening hebben we, tax file number ook aangevraagd, rest is voor volgende week! Ik denk dat we morgen ook maar eens Medicare in orde brengen!

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Een hele reis zo met 3 overstappen lijkt me.
Zit je dichtbij het CBD van Adelaide?

Mooi zo! De eerste wankele stapjes gezet. Nog even voorzichtig voetje voor voetje met de hand vast voor het evenwicht. Voor je het weet sta je vast op eigen benen, zelfverzekerd in je nieuwe leefwereld!

Bedankt!!
Ik heb trouwens het gevoel dat we vanalles aan het vergeten zijn van regeldingen! Staat hier ergens een to-do lijst voor bij aankomst??
Wat is het hier trouwens waaaaaaaaaarm!!!

Bedankt!!
Staat hier ergens een to-do lijst voor bij aankomst??

mmm als ik het me goed herinner was het bij ons:
- bankrekening regelen
- huurauto regelen
- tfn regelen
- medicare regelen
- rijbewijs regelen
- werk zoeken
- auto kopen
- woning zoeken
- school zoeken
- verhuizen
- wachten op de container

zoiets, meen ik

Afterbang en Tommy K zijn enorm met lijstjes bezig geweest. Als je wat in hun StaVaZa rond gaat neuzen kom je ze wel tegen.

Succes!

Het was hier dinsdag overigens ook prachtig weer, maar geniet er daar maar van!

Ondertussen hebben we een huisje gevonden!! Het is echt heel mooi, 6 april gaan we erin. En dan is het kamperen tot onze container toekomt met onze spulletjes!
Dat wil dus ook zeggen dat we nu een provider moeten gaan zoeken voor elektriciteit/gas/internet/... iemand handige tips hiervoor? Voor elektriciteit hadden we al gekeken naar "Momentum smile power", heeft iemand daar ervaring mee?

Aaahhh... onze spulletjes zijn zo dichtbij... Alleen hebben ze nog ergens een dromenvanger gevonden in de container... Komt er van als je niet alles zelf inpakt, zucht! Nog maar eens betalen dus, 88$ destruction fee + 44$ admin cost. Bureaucratie is duur hier!

:confused: balen! Die fee is irritant, maar als ik denk dat ik zelf de vertraging nog het ergste zou vinden! :( hoop dat ze snel opschieten.

En die staan op de 'verboden lijst'? How about kussens dan? Mogen die ook niet als er dons in zit?

Aan veel dromenvangers zitten ook kralen gemaakt van zaden...denk eerder dat het daardoor niet door de quarantine komt! Wij kregen een kleine dromenvanger opgestuurd die daardoor niet is aangekomen!

Back