Waarom 'verliefd' op Australië

bedankt voor jullia reacties allemaal.
Miranda, ik denk dat we aardig op een lijn zitten. Ook wij, door de verkoop van ons huis,
zouden een leuk start kapitaal hebben. De huizen zijn nu eenmaal goedkoper (en mooier)
dan hier en met onze dure Euro zouden wij dan een huis kunnen kopen,auto's etc. Werk heb ik(wij) al want mijn broer heeft daar eigen zaken en daar kan ik zo terecht dus al in al is het een "no worries" situatie war geld betreft. Ons enig verschil is de leeftijd van onze kinderen. Met 3 1/2 heeft  jou zoontje geen probleem met omschakelen, gelijk doen zou ik zeggen! Maar ik maak me alleen zorgen over hoe de overgang met school zou verlopen van onze kinderen. Alhoewel er geen problemen qua taal zijn, is het vakken pakket totaal anders als hier, wel leuker en veel meer uitgebreid, maar zouden zij die wissel kunnen maken? Ik wil niet de bederver van hun toekomst zijn maar veel langer wachten..... wij worden ook niet jonger.
Miel
 
Bij mij is het geen verliefdheid, want ik ben er nog nooit geweest. Heb alleen maar foto's en tv programma's als referentie... En natuurlijk de verhalen van Mark en wat ik hier lees.
Australie heeft me wel altijd geboeid. Het was voor mij altijd dat onberijkbare land waar ik zo graag eens heen wilde. Na mijn middelbare school een jaar daarheen was niets voor mij, want dat durfde ik niet. Heb er ook nooit geld voor gehad. Nu ga ik er eindelijk heen en dat is erg leuk. Wat ik tot nu toe heb gezien, gelezen en gehoord bevalt me enorm! De ruimte, het klimaat, de mentaliteit... Hoe het er echt is moet ik nog zien, maar ik weet nu al dat ik ga aftellen als het eenmaal vaststaan wanneer we gaan.......

Miel... neem eens contact op met Rob Breumelhof. Hij is met vrouw en 2 kinderen in 2000 naar Adelaide verhuist. Zijn kinderen zijn nu rond de 16,17 en 19 denk ik. Misschien kunnen zij vertellen hoe de overgang voor hun is geweest wat school betreft. Als je hier op die naam zoekt, kom je vast een topic tegen van ze en dan heb je wel een mailadres ofzo.
 
Hi Miel

Goed idee van Jeroen om met het hele gezin HET gesprek aan te gaan. Pro's & con's op tafel gooien. Waarom wil jij, waarom wil hij niet. Is er een mogelijkheid om het een paar jaar aan te zien? Dus niet gelijk compleet huis en haard op te geven?

Groetjes
Syl
 
Ik sluit me bij Syl aan, zeker omdat je inderdaad zei dat de leeftijd van je kinderen tegenover die van mij een groot verschil is. Je kinderen mee laten praten en (denk ook wel tot op zekere hoogte mee beslissen) is een goed idee.

Succes hè. :)
 
mission failed- "ik ga niet verhuizen".. was het antwoord.Ik stelde voor dit gesprek met z'n vijven te doen maar dat heeft geen nut want het antwoord blijft toch nee.
op dit moment ben ikalleen maar verdrietig- maar ik zal nooit opgeven, ik hoor hier niet thuis.

miel
 
Jeetje Miel, wat een moeilijke situatie :-( . Maar helaas heeft niet iedereen (in dit geval jouw hubbie) die aandrang. Sommig mensen zitten lnou eenmaal ekker op hun plekkie en willen dat gewoon zo houden. Helaas liggen jullie wensen (op woongebied) kilometers uit elkaar. Hopelijk kunnen jullie toch nog een happy medium vinden?

Syl
 
Wat vind ik dit vervelend voor je. Sterkte ermee en probeer je in ieder geval (toch) op positieve dingen te richten (heel cliché, maar: leuke kids, die het 'goed' doen). Sterkte.

Groetjes Miranda
 
Dat is inderdaad vervelend. De opleiding van je man maakt het voor hem denk ik erg moeilijk om een vergelijkende baan in Australië te vinden. Ik hoop voor je dat hij uiteindelijk overstag gaat.
 
thanks everyone.....
ik geef het ook nog niet op....
ooit zal hij het licht wel zien..... :wall:  toch??????

Miel
 
Ik vermoed- nadat ik een quote van jou las op een ander rubriek "eerst mensen ..dan de regels" dat jij net zo als mijn man in de zelfde branche ,misschien wel het zelfde bedrijf werken.
Mijn vraag is dan ook wat zijn dan de mogelijkheden qua werk in Oz voor jou (en tevens
voor hem)

Miel
 
Hallo Miel,

Is je man wel eens in Aus. geweest?
want dan had hij eigenlijk al verliefd moeten zijn. :|
en hoelang is het voor jou geleden dat je er was?

Gr. Ton en Ineke :wink:
 
hi ton en Ineke,

Net een heel verhaal zitten typen maar was vergeten mezelf in te loggen dus hier ga ik weer....

Mijn man en ik zijn met z'n 2en in'83 geweest en in 99 en 2003 zijn we met z'n 5en geweest.Hij vind het ook wel een geweldig land maar ik denk door al het gepush van mij en het afkraken van Nederland dat wat stekeltjes overeind zijn gaan staan. Zijn grootste zorg, vandaar mijn vraag aan Tum,is dat bang is dat hij zich zou gaan vervelen.
Zoals ik al eerder heb vermeld is werk geen probleem want bij broer heeft een antal video zaken en is momenteel bezig een franchaise op te richten in Frozen custard in Oz en Nieuw Zeeland (sort mcdonalds maar dan op gebied van Frozen custard).De 1e gaat in Canberra binnenkort open. Nou zou ik graag willen werken met m'n broer maar mijn man wil het liefst op eigen benen staan- dit is een principe kwestie en dat begrijp ik heel goed-Hij wil gewoon zijn gezin zelf onderhouden. Hij werkt in verzekering als manager en houd zich veel bezig met project management, dus wat kan je hier mee in Oz en dat als je bijna 50 ben. Enfin-ik wacht dus nog steeds op een wonder.....want die bestaan toch????????
Ik ben zelf nog van 11/10 tm 6/11/04 op vakantie geweest als verrassing voor mijn moeder die 80 werd. Was heel apart en emotieneel. Maar elke keer als ik de achtergrond geluiden van de video band terug hoor (de birds in the bush) breekt mijn hart in 2.
miel
 
Hoi Miel,

Eerst regels......dan mensen! Ik moet je helaas teleurstellen, ik werk niet in de verzekeringsbranche, maar bij de overheid (yes een rasechte ambtenaar/geintje!), mijn werk is beleid en uitvoering omtrent subsidiëring van het maatschappelijk veld en andere welzijnsaspecten (ouderenwerk/maatschappelijk werk/verenigingsleven). Maar mijn man is degene die de visumaanvraag doet en hij is werkzaam in de metaalindustrie, dus iets heel anders. Als alles doorgaat en wij gaan emigreren dan ga ik overigens  de eerste 2 jaar niet werken (ga wel een cursus of zoiets doen/vrijwilligerswerk) wat ik overigens na 16 jaar werken niet erg vind. Daarna zien we wel weer verder. Dit is ook met ons zoontje (3 1/2) wat makkelijker vinden wij.

Succes en sorry dat ik je niet verder kan helpen.

Groetjes Miranda :)
 
[quote author=miel link=topic=1435.msg15808#msg15808 date=1116841890]
Hij werkt in verzekering als manager en houd zich veel bezig met project management, dus wat kan je hier mee in Oz en dat als je bijna 50 ben. Enfin-ik wacht dus nog steeds op een wonder.....want die bestaan toch????????
Ik ben zelf nog van 11/10 tm 6/11/04 op vakantie geweest als verrassing voor mijn moeder die 80 werd. Was heel apart en emotieneel. Maar elke keer als ik de achtergrond geluiden van de video band terug hoor (de birds in the bush) breekt mijn hart in 2.
miel
[/quote]
Hallo Miel

Ik voel met je mee,

Wij zijn beiden 57 en gelukkig een beetje avontuurlijk van aard,
Ineke heeft 2 kinderen en 6 kleinkinderen, in 2001 heeft zij haar huis leeggemaakt en verhuurd
en is naar NL gekomen, dat was heel dapper.
Als de papieren in orde zijn gaan wij eind dit jaar samen terug.
Ik denk dat je man bang is voor de onzekerheid, hij moet maar zo denken,
Hier dom, daar ook dom, je wordt niet slimmer of dommer van emigreren.
Als je je hier kunt redden kan je het daar ook.
Hak niet op NL maar ga het prijzen, ook de slechte dingen, gaat hij je misschien wel tegenspreken. :roll:

Succes Ton en Ineke
 
bedankt voor de advies- ik denk dat het nog werkt ook- Hij is super eigenwijs want als ik zeg dat een hyacinth paars is zegt hij blauw etc.... niet alleen tegen mij hoor , tegen iedereen. Ik ben natuurlijk blond vandaar dat ik hier niet zelf opgekomen ben......kan natuurlijk ook Oz af gaan "zeiken" maar dat gaat me toch echt te ver dus begin ik maar gewoon over het heerlijk weer hier, dat Balkenende een lieverd is en oh zo slim en poets ik enthousiast mijn BBQ maar weer op die we nog steeds niet hebben kunnen gebruiken omdat het weer hier zoooooo heeeeeerlijk is :wink:

Mijn lieve schat zat overigens wel te kwijlen toen afgelopen zaterdag een Ozzie BBQ werd gebouwd in een tuin bij "huis en Tuin". Kijk dat noem ik nou vorderingen maken :dance:
miel
 
Hi,
Misschien niet echt "blond" je leerd snel. :evil:
De belasting en bekeuringen zijn echt niet zo hoog, de overheid heeft ook geld nodig. :x
File's zijn niet zo erg lang, iedereen wil naar zijn werk. :roll:
Regen en kou valt best mee, zomers met zeker 20 warme dagen zijn echt fijn, etc etc.

voorpret is echt leuk.  :-D

Suc6 T en I
 
Net mijn schoonzusje uit Sydney aan de lijn gehad, ze zei dat ik misschien maar eens moest realiseren dat "this is like flogging a dead horse".
Misschien moet ik maar eens gas terug nemen (niet helemaal natuurlijk :up:), maar dat ik me maar eens meer moest verplaatsen in zijn situatie. Dat snap ik, en ze heeft nog gelijk ook, ach wie weet hoe de toekmost er nog uit zal gaan zien.
miel
 
[quote author=Lost link=topic=1435.msg15981#msg15981 date=1116958951]
Miel,

Wie bedoel je precies?.
[/quote]

Volgens mij bedoelt Miel haar man, van wie het niet allemaal zo nodig hoeft om te emigreren.....tja, het is en blijft een lastige situatie als 1 van de 2 er niet (echt) achter staat. De een voelt zich hier niet helemaal thuis en bij de ander bestaat de kans dat hij/zij zich daar niet thuis gaan voelen....
 
Miel, er is nog hoop voor j hoor. Ik wilde eerst ook niet, maar Mark heeft me binnen het jaar zo ver gekregen ;)
Als het regende "Gatverdamme... Het regent al weer. Ik wil naar Australie, want daar is het veel mooier weer!"
files "Potverdorie! Waarom moeten al die mensen zou precies hier rijden als wij hier ook rijden! Ik wil naar Australie! Daar heb je veeeel minder files!"
kou "Brrrrr.... Wat is het brrrr koud! Ik wil naar brrrr Australie, want daar is het niet zo brrrrr koud!"

En dan kun je na een jaar wel eens genoeg daarvan krijgen en zeggen...  What the f*ck! Dan gaan we toch gewoon!
In het begin dacht ik echt "Oh mijn hemel... Wat heb ik gezegd! Waar ben ik aan begonnen!" Maar een dag op dit forum veranderde al zooo veel. Door alle verhalen van de mensen hier en die ervaringen en noem maar op ben ik zo enthousiast geworden! Ik ben eigenlijk via via verliefd geworden op Australie ;)
 
Back
Top