Waarom 'verliefd' op Australië

hallo allemaal,

1. Ik bedoelde inderdaad mijn man , de zogenaamde "dead horse"

2. Ik ben inmiddels al 16 jaar bezig om die lieverd om te praten maar ik ben tot de conclusie gekomen dat hij toch echt de woorden "eigenwijs","poot stijf houden" en "stubborn"  zelf heeft uitgevonden. Maar het goeie nieuws is dat ik het een en ander van hem heb geleerd (niet alleen nederlands want dit kon ik niet spreken of schrijven toen ik hier op mijn 18e kwam) dus hou ik ook gewoon mijn poot stijf en blijf ik ook lekker "STUBBORN"

3. Ook al ziet het er erg zwart uit voor mij- ik geef de hoop ook niet op- op een dag zal hij toch het licht zien????? :-o

miel
 
[quote author=miel link=topic=1435.msg16022#msg16022 date=1117009630]
hallo allemaal,

de woorden "eigenwijs","poot stijf houden" en "stubborn"  zelf heeft uitgevonden.

miel
[/quote]


Hoi Miel
Als ik dit zo lees. Zijn de kenmerken van je man, precies de kenmerken van een echte vent :-o :evil: een echte bikkel zoals ze dat zeggen. Daar hoort dan meestal nog 1 eigenschap bij; het niet zonder je vrouwtje en kinderen kunnen zeker niet na zoveel jaar :) Dus oplossing is simpel. Goed gesprek met je kinderen. Als die dan accord gaan. Spullen pakken en weg wezen. Moet je is kijken hoe snel meneer de bikkel met hangende pootjes in australie staat. Dan zijn de rollen een keer omgedraait.... :cool: :cool: :lol: :-D
en anders info@doctor-phil.us :p



Ik hoopt niet dat je dit op een verkeerde manier opvat. Het is goed bedoelt hoor.  :up: :up: 
groetjes Barry
 
[quote author=Bear link=topic=1435.msg16044#msg16044 date=1117016989]
en anders info@doctor-phil.us :p
[/quote]

Dat is toch niet die achterlijke doctor Phil van TV?
Die vreselijke fake doctor die alleen maar zinloze abc-wijsheidjes verkondigt?
Ik krijg echt braakneigingen van die man.
Zo dat lucht op.

:cool:
 
[quote author=AJ link=topic=1435.msg16045#msg16045 date=1117017289]
[quote author=Bear link=topic=1435.msg16044#msg16044 date=1117016989]
en anders info@doctor-phil.us :p
[/quote]

Dat is toch niet die achterlijke doctor Phil van TV?
Die vreselijke fake doctor die alleen maar zinloze abc-wijsheidjes verkondigt?
Ik krijg echt braakneigingen van die man.
Zo dat lucht op.

:cool:
[/quote]

Kijk het elke dag op Yorin, leuk toch al die gekke Yanks :lol: Ik weet trouwens niet of de link werkt heb die zojuist verzonnen :-D
 
Ga er dan maar van uit dat het e-mail adres niet werkt. Voor zover ik weet is het .us top-level domain (nog steeds) niet in gebruik. De amerikanen gebruiken allemaal de .com extensie :p
 
hoi allen.

Je maakt mij niet wijs dat er GEEN "[glow=red,2,300]OZZI PHIL[/glow]" onstaat. Die zal in ieder geval wat nuchterder zijn dat dat Amerikaanse psycho gedoe.

Barry ik begrijp je helemaal, heb er zelfs wel eens (heel kort) over na gedacht maar stel je voor dat hij nou echt zo eigenwijs is dat hij niet komt. Hij is eigenlijk veels te lief en een goeie vader en zou hem dat niet kunnen aandoen.

MAAR........ we gaan gewoon weer vrolijk verder met andere oplossingen bedenken.

groetjes miel
 
[quote author=Maluka link=topic=1435.msg16005#msg16005 date=1117002558]
[quote author=Lost link=topic=1435.msg15981#msg15981 date=1116958951]
Miel,

Wie bedoel je precies?.
[/quote]

Volgens mij bedoelt Miel haar man, van wie het niet allemaal zo nodig hoeft om te emigreren.....tja, het is en blijft een lastige situatie als 1 van de 2 er niet (echt) achter staat. De een voelt zich hier niet helemaal thuis en bij de ander bestaat de kans dat hij/zij zich daar niet thuis gaan voelen....
[/quote]

Ik wat totaal vergeten waarom ik aan Miel vroeg wie ze precies bedoelde. Ik weet wel dat mijn vraag niet sloeg op het bericht ervoor. Toen ik wat verder terug las in het draadje, vond ik het berichtje waar mijn vraag op gebaseerd was:

[quote author=miel link=topic=1435.msg15803#msg15803 date=1116838847]
Ik vermoed- nadat ik een quote van jou las op een ander rubriek "eerst mensen ..dan de regels" dat jij net zo als mijn man in de zelfde branche ,misschien wel het zelfde bedrijf werken.
Mijn vraag is dan ook wat zijn dan de mogelijkheden qua werk in Oz voor jou (en tevens
voor hem)
[/quote]

Dat was hem, dus nog een keertje :wink:...

Miel,

Wie bedoel je precies?
 
Hoi Lost,

Dat was hem, dus nog een keertje wink...

Miel,

Wie bedoel je precies?

Ze bedoelde mij, dat heb ik tegen Jan H. gezegd, ik geloof bij het onderwerp 'vakantiedagen'. En mijn opmerking was dat ik een baas heb die zegt: 'eerst regels en dan mensen'  waar ik wel mee om kan gaan, maar een beetje van baal..

Groetjes Miranda
 
Sorry, die begreep ik ook even niet....het was inderdaad Miranda.....en die vraag heeft zij ook beantwoord..
bedankt miel
 
Misschien verromantiseer ik het wat teveel hoor. Maar wat mij ontzettend boeit aan Australie is de enorme ruimte die je hebt. Ook qua wonen lijkt Australie mij veel boeiender als Nederland.
Verder heb je zo'n enorme variatie aan natuur. Of je nou in het noorden bent (Kakadu NP, Katherine Gorge etc), in het oosten (Blue Mountains), in het zuiden (Kangeroo Island) etc) of in het westen (Monkey Mia etc).
Australie is gewoon veel leuker als Nederland.
 
[quote author=iseldar link=topic=1435.msg20195#msg20195 date=1120818119]
Australie is gewoon veel leuker als Nederland.
[/quote]

Ik denk dat iedereen zich wel in die uitspraak kan vinden.

Verder zullen, klimaat, ruimte en nog wat aanvullende zaken de hoofdzaak zijn voor de meeste mensen om te kiezen voor Australië. In sommige gevallen speelt een liefde op locatie ook een grote rol.
 
[quote author=iseldar link=topic=1435.msg20195#msg20195 date=1120818119]
Misschien verromantiseer ik het wat teveel hoor. Maar wat mij ontzettend boeit aan Australie is de enorme ruimte die je hebt. Ook qua wonen lijkt Australie mij veel boeiender als Nederland.
Verder heb je zo'n enorme variatie aan natuur. Of je nou in het noorden bent (Kakadu NP, Katherine Gorge etc), in het oosten (Blue Mountains), in het zuiden (Kangeroo Island) etc) of in het westen (Monkey Mia etc).
Australie is gewoon veel leuker als Nederland.
[/quote]

Als je Australie over Europa legt, dan kan je van je huidige situatie in Nederland ook zeggen:

- Poolcirkel in het Noorden (Noorwegen)
- Schotse hooglanden in het westen
- Woestijnklimaat in het zuiden (Centraal Spanje)
- Loofwouden/moerassen in het oosten (Roemenie)
enz.

m.a.w. op reisafstand van Nederland zit ook veel, als je dat vergelijk met de reisafstanden in Australie.

GRoeten Sander
 
[quote author=Bacchus link=topic=1435.msg20348#msg20348 date=1121092275]
[quote author=iseldar link=topic=1435.msg20195#msg20195 date=1120818119]
Australie is gewoon veel leuker als Nederland.
[/quote]

Ik denk dat iedereen zich wel in die uitspraak kan vinden.

Verder zullen, klimaat, ruimte en nog wat aanvullende zaken de hoofdzaak zijn voor de meeste mensen om te kiezen voor Australië. In sommige gevallen speelt een liefde op locatie ook een grote rol.
[/quote]

Nou ik niet per definitie, ik vind dat allebei de landen voor en tegens hebben. In Australie woont mijn familie niet (maar is dat een voor of een tegen  :roll:  :-D )... en in Nederland zouden we minder ruimte hebben, en minder groen. En zo zijn er zoveel verschillen waardoor Australie voor mij niet automatisch leuker is als ( :wink:) Nederland....
 
[quote author=jufrebekka link=topic=1435.msg20385#msg20385 date=1121146872]
En zo zijn er zoveel verschillen waardoor Australie voor mij niet automatisch leuker is als ( :wink: ) Nederland....
[/quote]

Euhm...moet ik reageren of niet :-D
 
[quote author=Maluka link=topic=1435.msg20391#msg20391 date=1121148705]
[quote author=jufrebekka link=topic=1435.msg20385#msg20385 date=1121146872]
En zo zijn er zoveel verschillen waardoor Australie voor mij niet automatisch leuker is als ( :wink: ) Nederland....
[/quote]

Euhm...moet ik reageren of niet :-D
[/quote]
Niks moet, alles mag  :cool:
 
[quote author=Maluka link=topic=1435.msg20393#msg20393 date=1121154652]
Helaas is er een ding wat moet, maar dat wil ik nog lange niet, nog lange niet....
[/quote]

Sorry, het zijn er twee hoor.

1. belasting betalen
2. hetgeen iedereen hier nog lang niet wil !
 
Volgens mij zijn er genoeg mensen die niet aan punt 1. doen...

Er schijnt nl. ergens bij Maastricht een wijkje te zijn met mensen die in wagens wonen die nooit belasting betalen...

En punt 2. ben ik nog veels te jong voor... :)
 
Back
Top