Waarom wil jij weg?

Bartman

XPdite Sponsor
Ik zag net een herhaling van Zembla, waarin de stijgende luchtvervuiling en verkeersdrukte werd behandeld.
Het ziet er heel slecht uit, want er moeten meer wegen komen, waardoor de vervuiling nog meer stijgt. En dit land is al zo vol.

De redenen voor mij om hier weg te gaan:

-Perspectieven in de techniek (mijn vakrichting): engineering krijgt (te) weinig waardering, en dat wordt mijns inziens steeds minder. Het salaris ook.

-Drukte in Nederland: ik krijg echt het gevoel dat we met 3 man 1 vierkante meter moeten delen. Ben van zins lid te worden van de club van 10 miljoen, maar kan natuurlijk ook gewoon zelf weggaan  :wink: Het korte lontje is ook een gevolg van te veel mensen op elkaar.

-Lucht en overige vervuiling: inherent aan het bovenstaande. Wordt in de nabije toekomst alleen maar erger.

-Na mij de zondvloed: ik krijg het idee dat er steeds meer groepen binnen nederland zich afkeren van het geheel, en zich in een subcultuurtje afzonderen. Hebben met niemand niks te maken, hoeven nergens rekening mee te houden. En als je er wat van zegt kun je een grote bek krijgen. Ik heb nu al discussies met vrienden over: ingrijpen of wegkijken. En helaas kiezen steeds meer mensen uit lijfsbehoud voor het 2e.

Bart
 
Reden voor mij om weg te gaan, is simpelweg niet in eerste instantie omdat ik zo baal van nederland, maar omdat ik toe ben aan iets nieuws in mijn leven. Gezien mijn leeftijd en persoonlijke omstandigheden is het nu of nooit. Na mijn reis in australie ben ik helemaal verliefd geworden op het land, teveel redenen om op te noemen mar hier dan de hoofdzaken:
- natuur
- klimaat
- easy way of living

en als je dan toch gaat vergelijken met nederland om een reden aan te geven dat je weggaat:
- huizen zijn duur
- hutje mutje
- slechte economie
- STRESS
- alles moet altijd meer, duurder, groter......ik vind veel nederlanders materialistisch, in ieder geval die ik ken

En ik zeg al, ik heb het niet slecht in nederland, en ik vind dat wij aan de andere kant ook onze charme hebben als klein kikkerlandje op de wereldkaart. Zeker met evenementen, die nederlanders met oranje shirts weten er altijd weer een feest van te maken...!

Mijn gevoel zegt me alleen dat ik het in australie nog leuker ga hebben........ :lol:

Gr. Sab
 
[quote author=Sabien link=topic=2482.msg26515#msg26515 date=1125747257]


Mijn gevoel zegt me alleen dat ik het in australie nog leuker ga hebben........ :lol:

Gr. Sab
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk Sabien. Nederland is zeker geen slecht land. Ik was daarnet alleen in een mineurstemming.... (niet alleen vrouwen .. :|)

We hebben hier alle mogelijkheden, kunnen overal naartoe, en klagen des te meer. Dat materialistische viel me inderdaad erg op toen ik na een wereldreis van 1 jaar terugkwam. Navelstaren... Zeuren over een kras op de auto....

Maar ook ik heb het idee dat het in Oz nog leuker is.  :up:
 
Al zou het zo zijn, maakt toch niet uit.......?! :cool:

iedereen heeft zijn eigen redenen om weg te gaan. Vrienden van mij zijn bijvoorbeeld helemaal klaar met nederland, met alle regeltjes etc etc etc. Alleen weten ze dan nog niet waar dan wel naar toe.

sommigen zijn klaar met nederland en willen om die reden hier weg, anderen zijn gewoon verliefd geworden op het land. En waarschijnlijk nog 100 andere redenen: familie, werk and so on......

Gr. SAb
 
Hai.

Reden van ons om weg te gaan was toch wel voornamelijk de wateroverlast die gaat komen.nederland waterland.Het gedeelte waar wij woonde lag vlak bij zee dus als er teveel water komt loopt het daar als eerste vol.
Nee niet echt iets om voor te blijven.

We wilden iets opbouwen voor onze kinderen en we denken niet dat dat in Nederland had gekunt.
Voor de regeltjes en ander gezeur zijn we niet weggegaan want dat heb je overal.

groetjes Sas
 
wateroverlast

Daaaaaar zal je waarschijnlijk in Australië wat minder last van hebben. Als het meezit mag je bijv. je auto niet wassen (alleen je ramen voor de veiligheid). Of je moet in het Noorden gaan wonen natuurlijk. (Geintje).

Groetjes Miranda  :lol:
 
Ik vind dit op zich een boeiend onderwerp, al geloof ik dat er hier al eens eerder een draadje over is geweest.

Toch weerhoud dit mij niet om te vertellen waarom ik weg wil uit "klein"Nederland :

Ten eerste is mijn vriendin een Ozzie en die kan hier echt niet aarden ( gelukkig voor mij  :up: )

Verder heb ik natuurlijk de geijkte redenen zoals :

- te druk, te vol
- het egoistische van de gemiddelde Nederlander.
- de regeltjes ( over een poosje gaat de regering beslissen welk ondergoed gedragen moet worden....)
- Het gebrek aan ruimte, het gebrek aan invloed op je eigen leef omstandigheden enz


Ik blijf er natuurlijk bij dat australie ook zo zijn nukken en negatieve kanten heeft (mijn schoonmoeder woont daar), echter zoals de meesten hier heb je daar het gevoel dat je zoveel meer kan dan hier.
De ruimte, de wil iets voor jezelf op te bouwen.

Ach zoals er al gezegd is ieder heeft zijn of haar iedee erover, blijft alleen grappig dat je dit niet aan mensen kan uitleggen waarom Oz zo mooi is, ik zeg altijd tegen mensen:

Australie is niet een vakantieland, australie is een ervaring, voor sommige een negatieve maar voor het gros en positieve.

Greetz,
Koen
 
Het is inderdaad al vaker besproken! Maar het kan geen kwaad om regelmatig je motivatie nog eens op papier te zetten.
De mijne: Ik ga/wil niet uit Nederland weg omdat ik hier niet tevreden ben(Nederland is echt zo slecht nog niet). Ik wil naar Australie omdat ik verwacht/hoop het daar nog beter te hebben.
Ik denk nl dat als je hier niet gelukkig kunt zijn, jeje af moet vragen waarom niet en of je niet om diezelfde redenen in Australie ongelukkig zal zijn! ( van mooier weer alleen word je niet gelukkiger! )
 
Voor mij waren er vele redenen om te besluiten om hier mijn leventje op te bouwen en het feit dat mijn vriendin Australische is en hier haar hele leven heeft gewoond heeft uiteraard een grote rol gespeeld.

Daarnaast ook zeker alle dingen die hier al eerder zijn genoemd (klimaat, natuur, way of living, enz.). MAAR iets wat ik echt enorm kan waarderen hier is het RESPECT dat mensen voor elkaar hebben. Heerlijk, zalig en ik zie er als een berg tegenop op weer terug te gaan naar Nederland waar niemand meer respect voor elkander lijkt te hebben (nogal generaliserend, ik weet het). Het waren bij mij de kleine dingetjes waar ik me in Nederland enorm kon over opwinden, die ik hier niet of nauwelijks tegenkom. Voordringen in een rij, minder aggressief rijgedrag, als je in de kroeg staat iemand die je lomp omver loopt, enz.enz.
Misschien heb ik nog steeds een roze bril op (denk het niet, want ben hier nu 1,5 jaar) en zijn deze dingen ook hier, maar vallen ze mij (nog) niet op.

Vin
 
[quote author=Koengaroo link=topic=2482.msg26708#msg26708 date=1125987859]
Ik blijf er natuurlijk bij dat australie ook zo zijn nukken en negatieve kanten heeft (mijn schoonmoeder woont daar), ...[/quote]

Haha, dat is voor mij ook een reden om naar Australië te gaan, lekker verweg van m'n ........:-D :-D :-D!!!
(Ohoh, mag dat eigenlijk alleen maar denken :-D)

Maar zonder gekheid. Als ik voor mijzelf spreek, ben ik toe aan een nieuw avontuur, een nieuw leven, een nieuwe uitdaging.
Daarnaast wil ik ruimte en een klimaat dat beter is dan het Nederlandse klimaat. Ik wil in een land wonen waar men de "westerse" cultuur heeft en ik mijzelf "goed" verstaanbaar kan maken.
Ik merk nu wel dat ik me steeds meer kan ergeren aan de "Nederlandse" mentaliteit, etc...En ik weet ook wel dat er overal wel iets is dat me niet zint, dat is toch nooit te voorkomen.

Ach, voor mij zoveel redenen eigenlijk. Te veel om op te noemen, maar de hierboven genoemde (incl schoonma,
:-D, grapje?!) zijn toch wel de belangrijkste.

Gr. Mel
 
Vinvanmil (en anderen), mag ik vragen waar je in Nederland woonde, en waar je nu in Australie woont?

Ik bedoel, als je in Nederland in Rotterdam woonde, en je woont in Australie in zeg Bendingo SA, dan zal je inderdaad voordringen in een rij, aggressief rijgedrag, etc. niet zo snel tegenkomen. Ik vraag me af of dat ook niet was gebeurt als je van Rotterdam naar zeg Makkum in Friesland was verhuist. Wat zou de ervaring zijn als je van Makkum naar Melbourne of Sydney was verhuist?



hummin
 
[quote author=hummin link=topic=2482.msg26718#msg26718 date=1125991621]

Vinvanmil (en anderen), mag ik vragen waar je in Nederland woonde, en waar je nu in Australie woont?

Ik bedoel, als je in Nederland in Rotterdam woonde, en je woont in Australie in zeg Bendingo SA, dan zal je inderdaad voordringen in een rij, aggressief rijgedrag, etc. niet zo snel tegenkomen. Ik vraag me af of dat ook niet was gebeurt als je van Rotterdam naar zeg Makkum in Friesland was verhuist. Wat zou de ervaring zijn als je van Makkum naar Melbourne of Sydney was verhuist?



hummin
[/quote]

Goed punt!
 
In het begin was het voor mij meer, omdat Mark er zo graag heen wilde. In 2000 is hij er 7 maanden geweest en steeds als hij iets op tv zag over Australie kreeg hij heimwee. Ik had vaak voor de gein gezegd "Dan gaan we toch als jij zo graag wilt?". Maar daar ging Mark nooit serieus op in. Totdat ik het weer een keer zei en hij er deze keer wel serieus op in ging. In het begin dacht ik echt "Wat heb ik gezegd!", maar toen hij dit forum bij mij introduceerde was ik snel om. Ik las hier de verhalen en belevenissen van mensen die al in Australie waren, op het punt stonden om te vertrekken of er net als ons net mee bezig waren.

Veel mensen hier hebben hun eigen site waar dagboekverhalen op staan (zelf vond ik die van de familie Breumelhof in Adelaide erg leuk om te lezen). Ik ging voor mezelf op een rijtje zetten waarom ik hier zo graag wilde blijven... Ik kwam eigenlijk alleen uit op m'n ouders.
Ik kan echt een emotionele zeurdoos zijn die de kleinste dingen al kan missen. Nu woon ik in Almelo en ik mis het zoute water vreselijk. Mijn ouders wonen in Bergen op Zoom en daar zit je binnen no-time bij de Oosterschelde waar je heerlijk kunt zwemmen!
De positieve dingen aan Australie waren voor mij het klimaat, de ruimte, de mooie natuur, de (schijnbaar) vriendelijke mensen met hun no-worries mentaliteit, de lage werkloosheid en natuurlijk ook een beetje het avontuur ;)
 
[quote author=Vinvanmil link=topic=2482.msg26715#msg26715 date=1125990613]
Het waren bij mij de kleine dingetjes waar ik me in Nederland enorm kon over opwinden, die ik hier niet of nauwelijks tegenkom. Voordringen in een rij, minder aggressief rijgedrag
[/quote]

:?

Meen je dat nou, minder aggressief rijgedrag?
Vrijwel iedere dag onderweg naar werk (woon en werk in Perth) zie ik wel een bijna ongeluk gebeuren en vandaag bijvoorbeeld nog 2 incidenten alleen al op de terugweg: Iemand in een SUV sneed iemand anders af, toeteren en flitsen met de lampen. En bij de onramp op de snelweg zat iemand verwoedt uit z'n raampje te 'zwaaien' omdat iemand anders hem geen ruimte gaf om in te voegen...

Ik heb toch echt het idee dat er hier meer road rage is...soms denk ik zelfs dat je hier een rijbewijs krijgt bij aankoop van een zak aardappelen. O ja, en het bumperkleef-gehalte is hier ook hoger...  :roll:

Dus, lol onderweg...  :-D  :up:
 
er zijn zoveel kleine dingen die ons naar OZ toe trekken,
klimaat, werk gelegenheid, ruimte, relaxte inwoners en betere toekomst voor onze kinderen.

Groetjes irma
 
Toen wij in Oz waren, hadden we echt het gevoel dat we er thuishoorden. We zochten al een tijdje naar een geschikt plekje om te gaan wonen en België zei ons al lang niks meer. Vanaf het moment dat we van het vliegtuig stapten in Sydney, wisten we dat we onze thuis gevonden hadden. En sinds we terug in België zijn, hebben we ook elke dag heimwee en tellen we af naar die dag in Mei 2006, dat we definitief vertrekken!

Sara
 
Mijn vriend is 6 maanden wezen backpacken in Nieuw-Zeeland en Australie en ik zat thuis om al zijn mooie verhalen te beluisteren, lezen en natuurlijk de mooie foto's te bekijken waar hij me lekker mee maakt. Hij vond het heerlijk in Australie en wilde graag terug samen met mij. En toen kwam ik op het idee waarom niet emigreren. ik heb wel een persoonlijk doel daarbij, ik wil namelijk relaxter worden. Ik ben nogal een druktemaker en wil graag alles tegelijk doen. Ik doe momenteel al erg mijn best om mezelf te remmen, maar ik hoop in Australie meer rust te kregen omdat de omgeving/sfeer ook rustiger is. Momenteel wordt ik vaak gek van mezelf!!!

En natuurlijk dat de zon schijnt als het zomer is (en niet 6 weken regen zoals in nederland) En het lijkt me geweldig om samen met mijn vriend zo'n uitdaging aan te gaan. Ik hou wel van uitdagingen.

En natuurlijk ben ik me er wel bewust van dat het daar niet alleen vakantie is, maar dat daar ook gewerkt of gestudeert gaat worden en de dagelijkse rompslompmoet gebeuren, ik hoop alleen met een andere benadering.

elzelien
 
Mijn reden om weg te gaan is hoofdzakelijk het weer (kan niet tegen de kou en de winter)
Hoewel er meer redenen zijn:

-In mijn vakgebied is geen vooruitgang meer mogenlijk of je moet verder leren en dan  kom je in een heel ander beroep terecht bv uitvoerder (ben namelijk timmerman)

-kijk en werken moet je overal  en mischien in oz nog wel harder dan hier, maar met de zon op je knar (10 maanden per jaar) is toch ook wel fijn toch.

-Heb het ook wel een beetje gehad met de criminaliteit hierzo.

-en zo zijn er nog wel meer dingetjes die me irriteren aan dit kikkerlandje, maar die zullen denk ik wel het zelfde zijn als bij eenieder.

Maar wil wel even iets kwijt.
Mocht het op een of ander manier niet lukken om naar oz te verhuizen kan ik me in dit klein landje toch wel vermaken hoor!!!!!!!!!!
Hoewel ik net als iedereen hier echt heel erg graag naar oz wil is het niet het einde van de wereld wanneer het niet mocht lukken.

Groeten marcel
 
Hi Marcel!

Zit zelf ook in de bouw, en hier zijn we blij als het eindelijk een beetje "technisch weer" is.........maar volgens mij wordt je ook niet vrolijk om bij 40 graden buiten aan het werk te zijn...... :|

zoals wij vorstverlet hebben, zo heb ik me laten vertellen in de outback dat er ooit een tijd was als het warmer dan 42 graden is ze een soort warmteverlet hadden....helaas was het afgeschaft, omdat het toch wel op heel veel dagen warmer was dan 42........... :x

Maar goed, dan maar vooral binnenshuis projectjes zoeken dan.........  :wink:

Gr. Sab
 
Back
Top