Waarom wil jij weg?

Hi Sab.

Er bestaan wel een regel in de bouw,dat als je buiten werkt,en met het
staal van de stijgers, en het is 34 graden stoppen ze met werk.
Het staal is te heet om op tepakken.
Heb ik altijd van mijn zoon gehoord, jammer het is maar 33 graden
kon net niet naar huis   :roll:

Gr Ineke
 
bedankt voor je berichtje

Maar bij ons in de bouw (bij ons bedrijf) is er geen vorst verlet omdat mijn baas geen premie betaald dus gewoon doorwerken als het enig zins kan.
afgelopen jaar met -13 buiten gestaan.
En zo is het eender met warmte, ik zie mezelf al zeggen tegen de baas dat het te warm is.
En de bond erbij halen is ook niet zo,n succes dus.
En begrijp me niet verkeert mijn baas is goed voor mij, maar zo gaat het bij meer bedrijven dan je denkt
Maarja zo heeft elk bedrijf wel iets dus........................................

groeten marcel
 
Precies.......!!!

en werken moeten we toch, en dan toch liever ergens waar de zon 300 dagen per jaar schijnt...... :-D :-D :cool: :cool:

Ben ook nogal een koukleum, vandaar.....

Gr. Sab
 
Wat werken betreft:

Ik hou van hard werken, "getting the job done". En een beetje stress is best lekker. Maar ik merk aan mijn lichaam dat anderhalf jaar stress en haasten niet in je kouwe kleren gaan zitten. En we lopen nog steeds achter met het project. Ons bedrijf is net een merel die door een emmer stroop probeert te vliegen.
Ik ben nog maar 35, maar als het zo door gaat haal ik de 45 niet  :|
Dus ik hoop in Oz een klein beetje onthaasting te vinden.

Verder gingen mijn ogen op steeltjes staan, toen ik op meerdere plekken in Sydney zag dat de koelvitrine met frisblikjes vóór de toonbank stond ipv er achter. Kom daar maar eens om in Nederland, ze jatten binnen een half uurtje je koelkast leeg! Ik kon bijna niet geloven dat het gewoon kon...
 
[quote author=hummin link=topic=2482.msg26718#msg26718 date=1125991621]
Vinvanmil (en anderen), mag ik vragen waar je in Nederland woonde, en waar je nu in Australie woont?
[/quote]

In Nederland woonde ik in Tiel, Haarlem en Enschede. In Australie woon ik in Adelaide. En JA je hebt hier ook aggressief rijgedrag. Mijn voornaamste punt is dat ik persoonlijk ondervind dat in het algemeen er hier meer respect is dan in Nederland. Ik besef dat je overal mensen tegenkomt die voordringen, mensen die aggressief rijden en mensen die gewoon domweg geen respect hebben voor anderen. Maar nogmaals, persoonlijk ervaar ik hier simpelweg meer respect voor elkaar.

Zoals eerder aangegeven, er waren vele redenen voor mij om hiernaar toe te verhuizen, dus wonen in Friesland of waar dan ook is voor mij nooit een optie geweest en heb daarom geen idee hoe ik dat zou hebben ervaren.

[quote author=Bartman link=topic=2482.msg26791#msg26791 date=1126033589]
Verder gingen mijn ogen op steeltjes staan, toen ik op meerdere plekken in Sydney zag dat de koelvitrine met frisblikjes vóór de toonbank stond ipv er achter. Kom daar maar eens om in Nederland, ze jatten binnen een half uurtje je koelkast leeg! Ik kon bijna niet geloven dat het gewoon kon...
[/quote]

Kijk, dit is een goed voorbeeld wat ik precies bedoel. Zoiets zal je in Rotterdam waarschijnlijk niet tegenkomen (en waarschijnlijk in het overgrote deel van Nederland).
 
Wij zitten nu ruim 1,5 jaar in WA, ik begrijp alle reden goed waarom mensen uit Nederland willen vertrekken. Het is hier inderdaad erg mooi, mooie natuur, maar om nou te zeggen dat alles hier beter is dan Nederland klopt absoluut niet, zeker het laatste half jaar is er hier, ik spreek dan over WA een hoop verandert. De mensen worden ook hier steeds agressiever, ook steeds meer overvallen etc. Het gebeurd hier natuurlijk minder omdat er in verhouding minder mensen wonen. Ik vind de mensen hier vriendelijk, maar ook hier worden ze steeds egoistischer, als je hier bijv. met pech langs de weg staat, mag je ook geluk hebben dat er iemand stopt om te vragen of je hulp nodig hebt, nee het is echt niet allemaal zo rooskleurig als iedereen maar doet overkomen. Toen wij hier 2x met vakantie waren vonden wij het ook echt toppie, maar nu we hier een tijdje wonen dan is het echt niet veel beter dan in Nederland en wat de regeltjes betreft, die heb je hier ook hoor!!!
Ik denk echt dat Nederland zo slecht niet is, ik vind Australia de laatste tijd steeds meer op America gaan lijken en daar hoef je volgens mij ook niet trots op te zijn. Ik wil niet negatief doen maar ik wordt er soms een beetje moe van dat iedereen Nederland altijd zo afkraakt en Australia helemaal de lucht in prijst want zo is het absoluut niet. Hier wordt alles met de dag duurder en de huizen zijn ook niet meer zo goedkoop als ze 2 jaar geleden waren. Alles verandert, net als in Nederland.

Mirelle
 
Eigenlijk ben ik het wel een beetje met Mirelle eens. Zoals een collega zei die een paar jaar in New York heeft gewoon: ' Ik voelde me middernacht op straat veiliger in New York dan hier in Cairns' . En ik snap wat ze bedoeld. Er worden hier constant oudere mensen in elkaar geschopt om een taxi, meisjes worden steeds aangerand (het nieuws staat er bol van). Ik heb het dan wel over Cairns, maar dezelfde berichten komen ook uit Brisbane.
Ik heb 21 jaar in Rotterdam gewoond en dat mag dan een van de minst veilige steden van Nederland zijn, ik heb me daar altijd veilig gevoeld.
wat ik weer heel fijn vind hier is dat mensen gewoon wat meer geduld hebben hier in Australie, je aankijken, niet bang zijn om je te groeten en een praatje te maken. + dat er hier meer mogelijkheden zijn voor mensen. In nederland kun je zonder diploma bijna niks, hier kan je jezelf goed opwerken met ervaring en wilskracht.
Uiteindelijk wil ik toch terug naar Nederland, mensen zijn wat nukkiger maar weet wel wat je aan ze hebt.
 
Wij wonen al langere tijd in Australie en ik lees hier ook wel erg vaak "roze wolk" berichtjes. Ik weet het....de meningen zijn hier sterk over verdeeld :) en dat is goed :up: maar ik snap niet goed waarom je de grote stap (lees emigratie met complete inboedel) waagt als je hier nog nooit geweest bent??  Waarom niet eerst op een lange vakantie....omdat je dan twee keer de prijs voor een ticket kwijt bent??   :|

Ok, we hebben het hier regelmatig over het gevoel van "thuis komen" de eerste keer dat je Australische bodem raakte. Dat gevoel hadden wij ook, maar daarvoor moet je toch wel eerst een beetje het leven hier proeven. Tuurlijk is het avontuur fantastisch. Maar je kunt ook een jaar rondtrekken....? Australie is een groot land, er zijn heel veel mogelijkheden en fantastische plekken om je te vestigen maar je moet ook aan je inkomsten denken (kan je ook daadwerkelijk je boterham verdienen waar je wilt gaan wonen? hoe zit het met de logistiek.....zit je iedere dag een paar uur in de auto?)

Vergeet nooit de woorden van een backpacker (die wij tijdelijk in huis hadden) "Maar het is helemaal niet zoals op het Discovery Channel :-()  Nee natuurlijk niet......in Nederland is de doorsnee woning toch ook geen molen? en hier moeten wij ook gewoon werken en struinen we niet de hele dag door het rainforest.

Ik lees ook heel veel goede argumenten hoor :-D, rustigere lifestyle, mensen met geduld!! beter klimaat, etc.  en wij zijn hier dan ook helemaal happy en willen ook niet terug naar Nederland. Maar emigratie op zich is al spannend genoeg, waarom niet eerst even een kijkje nemen???

Groetjes
Syl :)
 
[quote author=Syl link=topic=2482.msg26819#msg26819 date=1126067501]
Waarom niet eerst op een lange vakantie....omdat je dan twee keer de prijs voor een ticket kwijt bent??   :|
waarom niet eerst even een kijkje nemen???
Groetjes
Syl :)
[/quote]

Hoi Syl  :)

waarom niet eerst even een kijkje nemen???

Mmm even denken,... misschien omdat een het toch wel duurder is als 1 ticket. Ik vind het wel heel erg makkelijk gezegd zo :wink:….. Kijk het ligt natuurlijk helemaal aan je persoonlijk situatie maar ik of wij zouden het erg zonden vinden om paar duizend euro neer te leggen voor een reis naar en land waar voor wij al hebben besloten dat we er in ieder geval langer wil blijven dan 6 maanden. Baan opzeggen, huur huis opzeggen dat zijn stappen die je ook moet ondernemen als je 6 maanden gaat backpacken. Want denk maar niet dat je met een tijdelijk contract van 6 of 12 maanden een half jaar onbetaald verlof krijgt. Nog maar niet te beginnen over de 600euro die ik elke maand moet afdragen aan de huurbaas….
Maar goed wij hebben makkelijk praten :wink: 2-3 jaar geleden toen we moesten beslissen stonden we op een punt in ons leven dat we konen kiezen of beginnen nu met het op bouwen van huisje boompje beestje in het heerlijken Nederland of we gaan nou alles op alles zetten om een visum te krijgen en huisje boompje beestje.  In Australië te gaan doen…. Met anderen woorden wij hebben niks te verliezen….
Wat anderen mensen betreft die hun huisje etc etc al hebben dan lijkt het me erg moeilijk om te gaan... Zeker met kids, een vasten baan en een prachtige koop huis. Ik heb dan ook veel respect voor die mensen.. Die laten eigelijk tientallen jaren van  bloed, zweet en tranen achter om een avondtuur te beginnen Down under..… Petje af voor die mensen :up:
Groetjes Barry
 
......of inderdaad wel alles opzeggen voor het geval je wilt blijven, maar nog niet alle hoge kosten maken om een visum aan te vragen waar je permanent op mag blijven.

Stel eerst op een working holiday, of toeristenvisum. mocht het wel tegenvallen (dat kan toch bijna niet.....? :lol:) heb je dan in ieder geval niet de kosten gemaakt en de procedure voor een PM.

Mocht het wel bevallen, kun je het alsnog. En toch maar 1 keer een ticket boeken, dus als je het een beetje slim aanpakt....... :roll:

Gr. SAb
 
We zijn natuurlijk niet allemaal zo slim als jouw :-D  :up:
 
Het enige punt is dat je in Nederland ook niet zo makkelijk 2 maanden vrij kan krijgen als je een fulltime baan hebt. Of je moet op onbetaald verlof, maar dat krijg je ook niet overal voor elkaar. Als je op vakantie bent is altijd alles leuker, mooier en beter dan wanneer je er daadwerkelijk woont, dus ik denk dat een vakantie alleen niet echt veel doet. Als je er van te voren op vakantie bent geweest en je komt er later terug om te wonen en je moet dan ook gaan werken is dat toch compleet anders.

Ik ga er ook naartoe met Mark zonder dat ik er ooit geweest ben. Ik heb natuurlijk ook veel op discovery channel gezien, maar ik heb Mark ook nog. Hij is er 7 maanden geweest, waarvan hij er 5 heeft gewerkt bij een Australisch IT bedrijfje.
Als we daar aankomen kunnen we waarschijnlijk de eerste paar dagen bij een ex-collega van Mark overnachten. We kunnen dan wat dingen regelen en een auto kopen. Daarna willen we eerst een maand of 3 gaan rondtrekken, zodat ik Australie ook kan leren kennen.

Ik heb zelf een overval meegemaakt 2.5 jaar geleden en ben toen bedreigd met een redelijk groot mes en met een vuurwapen. Zoiets vergeet je natuurlijk je hele leven niet meer en ik weet donders goed dat het overal gebeurt, want zo is de mens nou eenmaal. Ik wil hier ook absoluut niet weg vanwege de toenemende criminaliteit o.i.d.
Heb het al geregeld meegemaakt in NL dat ik iemand groette op straat die ik helemaal niet kende. 2 keer keken ze me aan alsof ik wat van ze moest hebben en liepen erg snel weg. Alles is hier zo vreselijk anoniem geworden.
En ook mij spreekt het klimaat erg aan. Ik vind de winter vreselijk hier in NL en zie er nu al als een blok tegenop dat het over een tijdje weer zo koud wordt.
 



Wat anderen mensen betreft die hun huisje etc etc al hebben dan lijkt het me erg moeilijk om te gaan... Zeker met kids, een vasten baan en een prachtige koop huis. Ik heb dan ook veel respect voor die mensen.. Die laten eigelijk tientallen jaren van  bloed, zweet en tranen achter om een avondtuur te beginnen Down under..… Petje af voor die mensen :up:
Groetjes Barry


You hit the nail on the head!!!Precies de reden waarom mijn man de stap niet wil wagen.,terwijl ik al 16 jaar bezig ben met zeuren.Maar als de jaren verstrijken gaat Australie er steeds beter uit zien vergeleken met Nederland. Nou heeft mijn hart daar altijd al gelegen en ben er van bewust dat Oz ook z'n min puntjes heeft maar voor al die redenen die al genoemd zijn, plus het feit dat mijn moeder en broers daar wonen en ik zelf op school daar heb gezeten wil ik nog steeds daar heel graag naar toe.Het zou een moeilijk stap zijn ,vooral omdat mijn 3 kinderen (16jr en een tweeling van 14) hun vwo opleiding nog volgen, maar wij zouden daar een heel goed bestaan op kunnen bouwen juist door de verkoop van ons huis hier en dat in vergelijking liggen daar de prijzen een stuk lager.Zoals iemand al eerder heeft aangehaald wat voor toekomst is er hier zelf s met diverse diplomas. Het beangstigt mij verschrikkelijk om te denken dat ik hier oud moet worden- ik kilink nou wel heel erg negatief maar zie hier totaal geen verder toekomst, ook voor mijn kinderen niet.De kinderen willen wel, alleen nu m'n poepie nog( die ik inmiddels geparkeerd heb voor de tv om "een plek onder de zon" te kijken waar je overigens ook niet altijd vrolijk van word maar waarvan zelfs Peter zich uitlaat over het feit dat die poms wel zeiken).

"we will never surrender"
Miel
 
[quote author=miel link=topic=2482.msg26889#msg26889 date=1126089240]

Wat anderen mensen betreft die hun huisje etc etc al hebben dan lijkt het me erg moeilijk om te gaan... Zeker met kids, een vasten baan en een prachtige koop huis. Ik heb dan ook veel respect voor die mensen.. Die laten eigelijk tientallen jaren van  bloed, zweet en tranen achter om een avondtuur te beginnen Down under..… Petje af voor die mensen :up:
Groetjes Barry

Nou het is ook best moeilijk om te gaan met zoveel zekerheden in Nl en met kinderen. Toch hebben wij ons koophuis verkocht en de stap genomen om het leven hier in Holland te verruilen met het leven in Australie. En al de onzekerheden die wij hebben hebben jullie net zo goed hoor! Jullie zullen toch net als wij hard moeten werken voor je boterham.Misschien dat wij moeten zorgen voor iets meer spaargeld zodat het beter op te vangen is voor ons gezin als het eens minder goed gaat. Maar ja dat is in NL eigenlijk niet veel anders.... Ik hoop alleen dat we de juiste keus voor ze gemaakt hebben, soms ben ik daar wel een beetje onzeker over. Maar diep in mijn hart als ik alles relativeer dan ben ik er eigenlijk toch wel weer van overtuigd! :up:
[/quote]
 
Hi Barry

Dank voor jouw kant van het verhaal :), ik heb wel eens eerder een stuk van jouw gelezen waarin je de redenen aangaf om het op deze manier te doen. En dat was inderdaad een prima stuk waar ik me best goed in kon vinden. Bovendien vond ik dat je alles vrij goed relativeerde...zo van we willen toch voor langere tijd en als we dan toch een visum aan moeten vragen dan net zo goed gelijk door gaan voor de volgende ronde, we hebben nog niet veel opgebouwd en dus niet veel te verliezen........prima insteek voor een groot avontuur met een hoog succes gehalte :up:

Wat mij gewoon een beetje verbaast is dat mensen roepen "hoe ellendig het allemaal niet is in Nederland", "we hebben er genoeg van" we gaan! Emigreren is zo veel meer dan je boeltje bijeen schrapen en ergens anders opnieuw je tent opzetten. Dit is mijn thuis nu al ruim 9+ jaar en hopefully many more to come :) en voor mij had en heeft Australie ook altijd een grote aantrekkings kracht.  Dus ik snap het gevoel wel maar ik ben soms een beetje bang dat mensen een heel erg rooskleurig beeld hebben van het bestaan hier.

Mijn "stukjes" zijn ook niet demotiverend bedoeld :) maar een beetje tegen gas kan nooit kwaad toch? :evil:

Groetjes
Syl
Die een ieder heel veel succes wenst met al hun plannen :up:
 
Hoi Lin :)
Ik bedoel ook niet te zeggen dat het voor ons een eitje is. natuurlijk wordt het straks ook moeilijk voor ons. Er is genoeg stof om een hele avond op te piekeren, wat er allemaal fout kan gaan :| Maar niet alleen straks wordt het moeilijk nu is dat het al eigelijk al een klein beetje. In mijn omgeving zijn de meeste leeftijd genoten. Lekker bezig met Kindjes , huis kopen, carrière op bouwen.... en ik zit nu eigelijk al 2 jaar met me duim in me reet  :?  :lol: voor me uit te staren wachten tot dat ik eindelijk uit de start blokken kan. Vooral de laatste maanden is het erg.
Maar goed gelukkig is er ook genoeg positief materiaal om de gedachten mee te strelen :up: We zitten zoals vele van het forum in het laatste stadium. Dus we zullen het me ze alle gauw genoeg onder vinden.
Ben benieuwd..  :up: :up:

groetjes Barry

[sub]edit: wat het laatste gedeelten nou weer voor toe gevoegde waarde heeft weet ik ook niet moest het gewoon ff kwijt :wink:[/sub]
 
Ik ben blij dat ik nu ook af en toe wat minder positieve verhalen lees over emigratie. Wij zijn op dit moment aan het denken over wel of niet emigreren. In 2003/2004 hebben wij een jaar gewoont/gewerkt in Queensland maar we wisten dat het maar voor een jaar zou zijn. Permanent teruggaan zal toch heel anders zijn. Zoals hiervoor al is geschreven heeft australie veel voordelen zoals ruimte klimaat schonere lucht maar ook Nl heeft weer z'n voordelen zoals famile (ik vind het erg dat mijn kinderen opa's en oma's veel minder zouden zien) veel cultuur historie in Europa. Maar australie met z'n BYO en BBQ cultuur heeft toch mijn voorkeur. Nu alleen mijn vriendin nog proberen te overtuigen. Maar dat is het moeilijkste aangezien me dat tot op heden nog niet is gelukt. Op dit moment wil zij graag hier blijven. Aan het eind van de maand komt een recruiter uit Australie waarschijnlijk bij ons op bezoek dus ik hoop dat zij mijn vriendin nog om kan praten. Wie weet.

P.s. een beetje persoonlijk van me af schrijf verhaaltje. Wellicht niet zo interessant voor jullie maar ik wou het effe voor mezelf opschrijven.
 
moeilijk hoor Mark, Ik snap de positie waar je in zit. Een ding heb ik me wel gerealizeerd in al mijn "crisis" jaren van proberen over te halen is dat ......stel dat hij (mijn man)voor mij de stap zou wagen en daar dood ongelukkig zou zijn dan ben ik ook ongelukkig en zijn we weer bij af. Het is en blijft een grote stap waar je allebei (of allemaal in mijn geval) moet achter staan. Maar ik wens je zeker alle geluk toe met overhalen. Ik vind het zo leuk om de verhalen te horen van iedereen die bijna gaat of al gegaan is en ben vaak ook een tikkeltje jaloers.Ik vind vooral de enthousiasme van de verhalen van "waarom zij(wij) weg willen" enig. Ik gebruik zelf vaak "de economy" als reden maar dat is natuurlijk ook niet echt reeel want nog niet zo lang geleden lag AUstralie op een oor. Maar gelukkig is dat nu niet het geval dus wens ik alle toekomstige Aussies veel geluk.
miel 
 
Wij willen weg omdat we die asociale mentaliteit,vooral hier in Almere spuugzat zijn!!
Ik heb 3 jaar in het buitenland(pacific)gewoond en kan dus vergelijken,nou,dan is het voor mij complete waanzin om hier te blijven.Ook het klimaat is waardeloos,ik ben hier geboren en opgegroeid maar voel me aboluut niet thuis.

Ook meer ruimte was voor ons een belangrijke factor.En als je ziet hoe het hier op middelbare scholen aan toe gaat......Ik moet er niet aan denken dat mijn dochter daar over 5 jaar tussen zit.

Clair :p
 
Back
Top