Waarom wil jij weg?

Mijn reden is heel simpel. Mijn vriendin woont in Perth, en ik wil gewoon bij haar zijn  :) Ik vind Nederland absoluut geen slecht land om te wonen, het heeft zijn voordelen en nadelen, zoals Australië die natuurlijk ook heeft. Ik ben daar nog nooit geweest overigens, maar ik denk zelf dat ik genoeg van het land en de cultuur weet om een goed beeld te hebben, ik ken er genoeg mensen. Ik ben nu nog student, het is voor mij persoonlijk niet zo dat ik hier heel wat moet achterlaten, ik wil gewoon als ik afgestudeerd ben meteen daar beginnen om een leven op te bouwen samen met mijn vriendin. Het enige wat ik hier dan zou achterlaten is wat familie en vrienden. Mijn familie is al redelijk verspreid over de wereld, dus daar ben ik eigenlijk al wel aan gewend. Wat betreft vrienden, ik denk dat ik met de goede vrienden gewoon contact kan blijven houden. Dus voor mij eigenlijk geen grote negatieve redenen dat ik daarheen wil, juist hele positieve  :)

Oh en ik ben half Surinaams, het weer daar ligt me ook wat beter dan hier  :cool:

Groeten, Jason  :)
 
Ik vind het vooral spannend/avontuurlijk, hou van afwisseling en ben op zoek naar wat ruimte/natuur. Ietwat relaxte mentalitiet is natuurlijk ook meegenomen  :-D

Even van de "andere kant" bekeken...

Ange (mijn partner) komt uit Melbourne, we wonen nu al een tijdje in Amsterdam zij zei laatst dat ze de "charme van de wat oudere steden" uit NL. enorm gaat missen, het fietsen, en de manier waarop bedrijven met hun werknemers omgaan. In Nederland wordt je als werknemer enorm in de watten gelegd! En zelfs hier in A'dam voelt ze zich (ook 's avonds alleen) veilig, dit was niet het geval in Melbourne.

Ik ben heel benieuwd hoe ik het straks ga ervaren, nog 1 maand!

Groet,

Marco
 
[quote author=MarcoG link=topic=2482.msg33371#msg33371 date=1130326622]
Ik ben heel benieuwd hoe ik het straks ga ervaren, nog 1 maand!
[/quote]

Leg eens uit!! Sta je op punt te vertrekken, of zo??

Rene
 
Yes, m'n vlucht is op 1 december en heb een de-facto spouse visum.
Ange gaat al op 15 November richting MEL...

We hebben er enorm veel zin in  :lol:!

Groet,

Marco
 
@ Marco:

Dat is heel grappig om te horen dat jouw vriendin zich wel in Amsterdam ´s avonds veilig voelt maar niet in Melbourne... Voor mij is het precies andersom, ik voelde me ´s avonds wel veilig in Londen, maar begon te piepen als ik alleen door Amsterdam moest! Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik hier (en je vriendin dus daar) ben opgegroeid en je daarom allerlei dingen hebt gehoord die zich afspelen in de stad.

Een van de redenen voor ons om eventueel weg te gaan is het feit dat ik mij minder lekker voel dan "vroeger" als ik op straat loop, ik heb het idee dat wanneer je soms mensen aankijkt ze al boos op je worden... En het grappige is dat ik dat gevoel nooit heb als ik het buitenland ben. Ik realiseer me echt terdege dat er overal wel problemen zijn, het is dus niet dat ik denk dat niks goed is in Nederland en dat Australie het walhalla is.

Groetjes,
Lela :up:
 
Uitdaging!!!! Nieuwe mogelijkheden, maar vooral het klimaat en de mentaliteit van de mensen is een stuk relaxter dan in ons kikkerlandje!!!!
 
Gek genoeg moet ik bekennen dat ik het de laatste tijd wel behoorlijk naar mijn zin heb in Nederland en Groningen in het bijzonder. Ik heb een hele periode gehad dat ik enorm verlangde naar Nieuw-Zeeland; waarom weet ik niet echt. En op den duur begon ik dit met Australie ook te krijgen. Maar merkwaardig genoeg is dit de laatste tijd weer wat weggezakt. Misschien ergens ook wel weer goed. Ik heb nou eenmaal momenteel mijn leven hier in Nederland en daar komt bij dat ik momenteel met een (overigens vrij prijzige) opleiding bezig ben. Ik wil deze in Juni succesvol afronden, zodat ik daarna weer wat meer uitzicht heb op een (fatsoenlijke) baan. En wellicht zijn er in Australie of Nieuw-Zeeland dan weer mogelijkheden; who knows....
Het is ergens ook wel erg gevaarlijk om Nederland in zijn geheel negatief te belichten en Oz en NZ helemaal de hemel in te prijzen. Ook daar kun je tegen erg negatieve dingen aanlopen. En dan kun je van een erg koude kermis thuiskomen. In Nederland zijn afgezien van de massale en grauwe plekken, genoeg mooie plekken natuurlijk, zoals de eilanden, Drenthe (vooral Noordenveld en Dwingeloo), Achterhoek, het Groninger hogeland, de Friese meren en natuurlijk ben ik nog heel veel vergeten.
Ik heb wel dat ik qua woonmogelijkheden Nederland wat uitzichtloos vind; helemaal als je met een uitkering zit. Ik heb nou eenmaal geen zin om in een brakke woning te zitten of op een flatje te moeten gaan wonen. Dan lijken Oz en NZ ook weer meer perspectief te bieden.
Maar het blijft moeilijk. Ook omdat je toch blijkbaar wel flink wat startgeld moet hebben (ik zit momenteel maar op zo'n 5000 a 6000 Euro  :-( ) en nogal wat punten moet halen. Het blijft dus wel koffiedik kijken. Maar mijn dromen en verlangens blijven wel!!!
 
Back
Top