Inacar,
kep even voor je opgezocht:
The Paralysis tick is found mostly along the eastern coast of Australia, but has been reported in Western Australia as well. It can also be found inland in suitable habitats. Ticks need humidity and mild weather to develop and will not survive and breed in cold climates. In northern parts of Australia paralysis ticks may be found all year round, while in southern areas the season goes from spring through to autumn.
Wil je nog meer weten, ik heb die info van deze site geplukt: http://www.petalia.com.au/templates/StoryTemplate_Process.cfm?Story_No=56
Leuk verhaal horen? Toen ik voor de eerste keer een paralysis teek vond op onzen Tommie (hondje) was Steve overseas. Ik denk... aarrghhh, wat nou?? Verdoven, ja, verdoven!! Eh, waarmee, waarmee? Nou zat ik net een vermouthje te drinken, dus ik met een wattenbol in de Martini en op dat ding douwen. Gebeurde nix... Ik op zoek naar sterkere drank... Geloof dat ik Whiskey tegenkwam... hop met de wattenbol daar in en terug op de teek... Het trok allemaal op niets, dus toch maar de dierenambulance gebeld (het was een uur of 11). Zij adviseerden de teek er met de botte bijl - eh, pincet - uit te trekken. Want zolang het beest leeft, kan hij en zal hij gif inspuiten, vooral als 'ie aggrevated raakt. Dus ik dat lijf d'r af gescheurd en de volgende dag naar de dokteur om het kaakje te laten verwijderen, maar dat deden ze nog niet eens. Komt er vanzelf wel een keer uit. En zo heb ik het laatst dus ook met de kat gedaan. Ze houden er wel een bult aan over, maar hee, 't kan veel erger (en duurder!).
Gelukkig hebben we een vrij dun behaarde hond (we hadden ook een herder, vlooien en teken zoeken was geen doen), en in Januari krijgen we een nieuwe pup, een Westie. Billy the Kid, jawel. Maar nu dwaal ik af...
Doei!