Waarschuwing i.g.v. honden en katten

Jawel, Henk, Freddy (de kat) krijgt ook nekdruppels. Werkt goed, maar omdat de kat buiten de tuin gaat (en we hebben geen bomen in de achtertuin, ook geen struiken), is hij toch vaker het slachtoffer geweest van een teek. Want je moet het wel goed bijhouden, bij die druppels. En goedkoop is het potdorie ook niet. Dikke business, die anti-teek, -worm en -vlooienproducten!

En Jack, geen reclame, maar helaas relevante info! Je zal straks, als Diego hier is, je ook even moeten verdiepen in welke druppels, sprays of tabletten je hem zal moeten geven.

Ireen :)

Vandaag naar de dierenarts geweest en heeft hij de verplichte druppels in/ op zijn nek gekregen voor teken.
+ de tweede en laatste bloedafname voor de labo......

Verdiepen in die info zal ik zeker doen, alleen maar het beste voor mijn vriend Diego en andere dieren.

jack :evil:

Ik móet het gewoon even kwijt:

onze laatste aanwinst Billy (13 weken en net uit het zwembad), z'n maatje Tommie (7.5 jaar), en The Ever Imperturbed Sir Frederick (Freddy) (voor zover wij weten nog in z'n eerste leven en 7.5 jaar oud). Zulke knurfjes wil je toch niet aan een teek (of pad!) kwijtraken, toch?!

Billy23.jpg

Billy22.jpg

cadf8c6d.jpg

haha, heerlijke koppies, kan ik uren naar kijke,
Heb je er meer, deze had ik nog niet gezien :up:
Moet ook deze kleine al nekdruppels hebben of mag dat pas op een bepaalde leeftijd??

Jack :evil:

Druppels mag je inderdaad pas vanaf een bepaalde leeftijd geven (sorry, even te lui om te checken), maar ik heb de pup er toch een paar gegeven die geschikt waren voor kittens.

Droppekoppies zijn het hè! :)

Mijn vrouw (dierenarts) zweert zelf bij Revolution (kan ook zijn vanwege haar afkeer van doctor Harry) alhoewel ze die andere producten ook verkoopt. Hoewel op papier Rev.. niet tegen ticks helpt, helpt het in de praktijk beter dan al die anderen (volgens haar dus). Een keer per maand enkele druppeltjes in de nek.
Als je een dierenarts opzoekt wanneer je een teek constateert, zal je er doorgaans met een antiserum vanaf komen maar als je wacht tot je symptomen ziet dan is het te laat en zit je bijna onherroepelijk aan hospitalisatie (of erger). Volgens mijn echtgenote dus weer en ik heb zelf ook meermalen de wacht mogen houden bij deze patientjes. In zuid-oost Queensland is het voorjaar en de zomer vooral teken seizoen. Of anders gezegd, hoe hoger en hoe groener het gras, hoe meer teken.
Voor mensen gelukkig redelijk ongevaarlijk tenzij je er allergisch voor bent. Ik had er laatst zelf 3 pakken op een dag en kreeg wel een bult na een paar dagen maar die is inmiddels ook weer weg.

je ziet hem denken, ''not so close with that camera''. :smile:

[quote author=Eerainuh link=topic=4017.msg80183#msg80183 date=1170113547]
cadf8c6d.jpg
[/quote]

Oh nee Jack, ik stond aan de andere kant van de tuin met een camera met mega-lens. Pffff :-D

Dít is wat Freddy dacht: "oh yes please, more scratching behind my ear. Yes Yes, a bit to the left now.... down.... bit to the right... YES, THAT's the spot"... En nog kwijlen ook!

Ireen :)

:grin: :grin: :lol: :grin: :grin:

Kwijlt ie ook nog  :grin: :lol:

Sh]t, jammer dat dat er niet opstaat.

Jack :evil:

Back