Waarschuwing om Eng. Bull mee te nemen

Graag wil ik opnieuw mijn verhaal doen. Dit keer met de waarschuwing om niet te regelen met Animals to Fly!!!
Wij hadden ATF in augustus geïnformeerd over de hele gang van zaken ivm de Bull. Zij hebben ons tot 3 x toe verzekerd , dat de Bull via Malaysian geen probleem was. Een ander bedrijf wat ons €5000/7000 zou kosten totaal vertelde , dat een Bull NIET via Malaysian kon vliegen.
Vandaag kregen wij een email van dit bedrijf om ons alsnog te waarschuwen. Wij bellen dus vervolgens ATF op om te informeren of dit klopte. ATF vertelde ons doodleuk, dat dit waar was en dat de Bull dus niet kon vliegen via deze weg.
Notabene een maand voor dat de 3 honden gaan vliegen, moeten wij zelf opbellen om te horen , dat de hele vlucht voor de Bull dus gebaseerd was op een leugen. Malaysian Airlines had een jaar geleden al beslist, dat er geen Bulls mogen vliegen via hun maatschappij.
Hun antwoord in het tel.gesprek was dan ook: sorry, dit kan niet en ook niet via USA! Dus u kunt de Bull niet meenemen!"
Hallo Animals to Fly....het gaat niet om 3 pakken melk hoor! Die je doodleuk terugbrengt als ze over de datum zijn.
Ik ben dan ook van mening, dat dit bedrijf geen hart heeft voor mens en dier.
Gelukkig hadden we snel contact met het andere bedrijf ( Live Animals) en de vrouw heeft zeer snel alsnog kunnen regelen , dat de Bull en de andere 2 honden toch een vlucht hebben. Weliswaar moet de Bull van Amsterdam naar Frankfurt , Frankfurt naar san fransisco , san fransisco naar Auckland , van Auckland naar Sydney. Een wereldreis dus, maar ze komt er.
Nu weer alles afstellen op elkaar en ook weer het quarintainestation inlichten etc. , de domestic flights van Sydney naar Mackay weer veranderen en ga zo maar door. Ik zeg : bedankt Animals to Fly! Voor de zeeeeer incorrecte handeling. Ik vraag me af wat er was gebeurt als wijzelf niet hadden opgebeld.
En bedankt in zeer positieve zin voor Live Animals voor de email die ze stuurden waardoor wij erachter kwamen hoe een grote fout voorkomen kon worden!
Mijn Excuus voor de verkeerde info die ik heb gepost over ATF.
 
Hallo
Mijn vriend en ik willen graag onze Kruissing Stafford meenemen, ook dat is bij veel vliegmaatschappijen een probleem, omdat het zou gaan om vechthonden....
Nu hebben we de optie via Korean Airlines of ook de route via San Francisco.
Tabitha, mag ik vragen hoeveel je daar ongeveer voor kwijt was...?
Wat een verhaal zeg, dat Animals to Fly.... Ik denk wel dat ze iets van je verhaal geleerd hebben, want bij mij zeiden ze meteen dat het onmogelijk is om een kruissing Staf mee te nemen. Nu is dat ook weer kort door de bocht, want er zijn wel mogelijkheden maar goedkoop is het niet....
 
Ik las net een interne update mbt dierentransport en dacht meteen aan dit topic. Bij Qantas Freight worden nu meer typen honden toegestaan, waaronder the British en French Bulldog.

http://www.qantas.com.au/travel/airlines/travelling-with-pets/global/en#exceptions

Hoi hoi
Ik heb inderdaad bij VCK animals nagevraagd, en de beste optie was een vlucht voor onze Staf met Britisch airways en Qantas! Was nog best wel duur maar uiteindelijk goedkoper dan de vlucht via Korean Airlines.
 
Back
Top