wachttijd

Maike

New Member
Hoi allemaal
Weet iemand iets over de wachttijd van het skilled independent visum?
Onze papieren zijn 3 januari aangekomen in Adelaide, en we staan op de MODL lijst.
Maar ik heb nog steeds niets gehoord, behalve eeen brief die ik kreeg ter bevestiging in januari.
Is dit normaal? Kan ik in een mail sturen om info te vragen hoe lang het nog duurt?
Zo ja, waar kan ik dan heen mailen?
Bedankt, groetjes Maike en Edward
 
Hoi Maike

Ik zit in het zelfde schuitje en mij werd verteld dat het wel 4 maanden kan duren voor jou stapeltje geopend word.
Ze hebben het momenteel erg druk :bangingdoor:  en kan nog wel langer duren.Ik weet dat het laatste fase het meeste geduld van je verwacht word.

Mijn huwelijk word beproefd :beach: :wall: :angry1:

Het is normaal!!!!!!!!!!! :fishing2:

Sterkte, ik weet wat je mee maakt!!!
 
Ik denk dat je niet heeeeeeeeeeeeel erg lang meer hoeft te wachten. En als ze dan eenmaal met je aanvraag bezig zijn gaat het ook hard!
Als het allemaal goed in elkaar zit hebben ze geen kluif meer aan je pakketje.
Heb je VOG en medicals al gedaan of wacht je tot het verzoek daarop?
Anders zou je dat vast kunnen doen om de tijd te doden.............

Als je op Austimeline kijkt zijn er nog steeds gevallen die binnen 4 maanden hun visum hebben (maar hebben dan wel hun medicals al zelf gedaan). Scheelt toch gauw weer een maand (afspraak maken, wachten, testen, uitslag, opsturen, aankomen in Adelaide etc.)

Henriette
 
Nee, medicals en VOG nog niet gedaan.
Heb je daar die oproep niet voor nodig?
Ik heb wel een case number gekregen toen ik de brief kreeg dat mijn aanvraag was aangekomen.
Ik wordt wel ongeduldig hoor.....
Wil zo graag weg.....
Groetjes Maike
 
Moet je zelf weten.
Ik heb mijn medicals nu gepland voor 31 mei. De dokter stuurt de uitslag en de x-ray foto's direct naar Sydney (met een kopie van het resultaat naar mij, zodat je wel weet dat er niets ernstigs is gemeld).
VOG heb ik al bij mijn aanvraag ingestopt.
Mijn aanvraag ligt sinds 10 april bij DIMIA, bevestiging op 21 april gekregen.
Als ik naar de timelines kijk, dan scheelt het wel weer ietsje als je medicals en vog al hebt gedaan, want er gaat weer tijd overeen voordat je ingepland kunt worden bij de arts, je VOG terug hebt van justitie etc.
Het ligt er dus helemaal aan hoe snel je weg wilt en of je die paar weken ook niet meer vind uitmaken of wel..........

groet, Henriette
en succes met wachten :up:
 
Dag Maike,
Wij kregen vandaag per e-mail de acknowledgment van onze visumaanvraag. Daar kon je op zien dat ze voor de priority offshore-aanvragen deze week bezig zijn met aanvragen die ze kregen tussen 18 en 29 december 2005. Aangezien je net als wij MODL hebt, val je onder die priority. Dus 3 januari zal volgende week wel aan de beurt zijn.
't Zal nu echt niet lang meer duren!
Sukses.
Grtjs,
Nath
 
Hoi Henriette
Wat leuk, ik heb precies hetzelfde data als die van jouw 10- en 21 April.Kunnen wij een wedstrijdje doen!!!
Hoe lang duurt het voor een afspraak?

Groetjes Gerard
 
Hoi,
Ik heb MODL beroep. Jij ook? Grappig dat het precies dezelfde data zijn!
Ik heb gehoord dat inplannen voor de medicals ongeveer een maand kan duren, maar dat verschilt met de tijd in het jaar en per doktor neem ik aan.
Ik wilde zelf rond eind mei/begin juni inplannen en dat is gelukt. (arts Zwolle)

groet, Henriette
 
Hoi Henriette

Ik heb ook MODL. Ik ga morgen meteen bellen en informeren, volgens mij moet ik naar Groningen. Als ik het ook een beetje inplan voor Juni dan vind ik het best. Ik weet dat je alleen terecht kan bij zekere artsen aangesteld door Australie.Heb jij ook toevallig een lijst van deze artsen. :| Ik kwam het een keer tegen op kladblok maar weet het niet meer :lol:

Zij sturen het dus door aan mijn Migration agent of moet het meteen door naar het instantie waar het hoort onder vermelding van mijn case number?
Groetjes Gerard
 
Hai

Dank je gelijk de adressen genoteerd.
Ik weet dat de VOG ook moet worden aangevraagd door personen (kinderen) van 16 jaar en ouder.
Maar hoe zit dat met de medicals?
Moeten al je kinderen (dependants) medisch onderzocht worden? Ook de kleintjes?

Groetjes, Mariette
 
Hmm, het gaat misschien toch nog sneller dan ik dacht!!!!
Maar gauw even een afspraak maken voor de medicals.
Bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Maike
 
[quote author=kallie link=topic=4608.msg58231#msg58231 date=1146607237]
Maar hoe zit dat met de medicals?
Moeten al je kinderen (dependants) medisch onderzocht worden? Ook de kleintjes?
[/quote]

Ja iedereen op de aanvraag moet een medische keuring ondergaan, dus ook de kleintjes.
De X-ray en de bloedtest (Skilled visa) is vanaf 16 jaar geloof ik. Onze jongste is 2 jaar en die hoefde niet op het potje te plassen :)

Groetjes Lin
 
@henriette

Dus als ik het goed begrijp stuur je de vog (bij aanvraag) en de medicals (na de aanvraag)zonder dat ze erom gevraag hebben?

Want ik heb mijn vog'je ook al meegestuurd en ben ben ook van plan om al op tijd mijn medical te doen,
maar je hoeft  dus niet te wachten met  medical te sturen tot ze erom vragen??

(Is het wel noodzakelijk om het case file number te vermelden met het opsturen?)

Groetjes Johan
 
Johan,

Je hebt dus je VOG al meegestuurd? Dan zal die "must not enter after-date" een jaar na afgifte van de VOG zijn. Dus stel dat de VOG van eind april is, dan moet je voor April binnen zijn geweest...(als het visum idd toegewezen krijgt). Maar eind april opgestuurd betekent bij de DIMIA pas dat ze over een maand of 5 a 6 (misschien nog wel langer)...er pas naar gaan kijken...Houdt je dan wel genoeg tijd over om alles hier in NL goed geregeld te krijgen?
 
Hoi maluka

Dat de entry date afhankeleijk was/is van mijn vog datum , daar kwam ik eigenlijk te laat achter, maar ik ben maar alleenstaand dus ik kan vermoedelijk alles binnen 1maand geregeld hebben.
Maar ik vraag me ook af , als ik gewoon een nieuwe vog aanvraag ,en ik die dan opstuur , ik dan een latere entry datum kan krijgen??

En in het ergste geval , moet ik gewoon een "extra retourtje " kopen , dan vlieg ik gewoon "effe"  op en af , en dan is mijn enrty-date geen probleem meer.

Groetjes Johan
 
Daar durf ik zo geen antwoord op te geven dat als je over een aantal maanden nogmaals een VOG opstuurt, dat dan je "must not enter after-date" dan ook automatisch opgeschoven wordt. Ik denk dat je het beste hierover even een mailtje kan wagen aan de DIMIA (tenzij je dit korte tijdsbestek geen probleem vind?). Als alleenstaande kun je idd dingen sneller geregeld hebben, dus wellicht heb je nog plenty tijd over tussen het krijgen van je visum en de must not enter after-date.....

Trouwens: ik schrijf Maluka altijd met 1 k :lol:
 
Hoi allemaal,

Wij zitten in het zelfde schuitje, zo ongeveer.
Ook met de jaarwisseling onze Skilled Inderpendant (2x) opgestuurd, en tot op heden geen nieuws behalve een onvangstbevestiging.

Wij verwachten dus in mei/juni het verzoek voor VOG en Medical, maar willen eigenlijk pas in oktober/november 2007 gaan naar Oz.
Om nu zo'n pendel als wat damhooligan vermeld te voorkomen (met emigreren kan ik mijn geld goed ergens anders aan uit geven) wil ik wachten met het insturen van mijn medical en VOG.

Iemand ervaring hiermee dat je dit een paar maanden kan opschuiven? M.a.w. moet je binnen een bepaalde tijd je VOG + Medical toesturen?

GRoeten Sander
 
Voor zover ik weet zetten ze in het verzoek om de medicals en de VOG een datum waarvoor
ze het willen ontvangen. Op dat moment kan je misschien een mailtje sturen met het
verzoek om je bijv. een maand of 2 extra respijt kan krijgen.

groetjes Miranda  :)
 
Back
Top