Wandelen op Tasmanië

Erna

Active Member
Hoi allemaal,

Het is mijn plan om binnenkort (i.e. tussen nu en eind april) voor 3 á 4 weken (geen zorg Mariëtte en Lost, ik kom er niet wonen, denk ik :grin:) op vakantie te gaan naar Tassie. Ik wil er veel gaan wandelen. Heb al veel info gevonden over groepsreizen maar aangezien ik niet echt een groepsmens ben en ik graag zelf bepaal wanneer, waar en hoe ver ik ga wandelen, zie ik zo'n groepsreis niet echt zitten. Daar komt ook nog bij dat je vaak met een kilo of 15 bagage op je rug moet meesjouwen en hoewel mijn rug zich momenteel prima houdt, zie ik dat toch niet zo zitten. Reizen waarbij de bagage vervoert wordt zijn er ook maar dat zijn van die haastreizen waar ik niet van hou; ik wil wel rustig dingen kunnen bekijken onderweg.

Ik zou ook met Jeroen, mijn man, kunnen gaan maar aangezien hij niet meer zo erg van wandelen houdt, zal zo'n wandelvakantie onze relatie niet bepaald ten goede komen :grin: dus vandaar dat ik zoek naar iemand die wèl van wandelen houdt. Overigens wel op eigen kosten want helaas groeit er geen geldboom in mijn tuin (heb al wel geprobeerd er een paar te kweken door dollarstukken in de grond te stoppen maar tot nu toe zonder resultaat :?).
Ik heb er geen problemen mee in mijn eentje te gaan maar het is leuker om belevenissen te delen met iemand. Bovendien is wandelen in je uppie in Oz toch wel iets riskanter dan in NL (al doe ik het wel).

Ik wandel zo'n 12 á 15 km per dag, als mijn benen dat toelaten. Ik ben geen prater dus ik klets je niet de oren van het hoofd :lol:. Ik vertrek voor een wandeling graag (ben een echt ochtendmens) zo vroeg mogelijk. Waar er wordt overnacht maakt me niet uit (tent, motel, hotel, hut, alles is oké zolang het maar niet teveel kost (hey, ik ben nog wel hollands ook al woon ik meer dan 2 jaar in Oz).

Dus als er liefhebbers zijn op Xpdite dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Erna
 
Hoi Erna,

Nou joh, ik had het precies zo kunnen schrijven! Wat zou ik graag met je mee willen maar deze periode in mijn leven kan ik dit nog niet doen;    ons zoontje is nog te klein, de zorg en verantwoordelijkheid voor gezin is nog belangrijk. Misschien over 10 jaar?  :wink:

Ik hoop dat je iemand vindt die dit avontuur met je aangaat, veel plezier alvast!

Groetjes,

Gerda
 
Hoi Gerda,

Over 10 jaar lijkt me ook een goed plan :grin:.

Groetjes,
Erna

[quote author=pageva link=topic=8255.msg108860#msg108860 date=1201153231]
Hoi Erna,

Nou joh, ik had het precies zo kunnen schrijven! Wat zou ik graag met je mee willen maar deze periode in mijn leven kan ik dit nog niet doen;     ons zoontje is nog te klein, de zorg en verantwoordelijkheid voor gezin is nog belangrijk. Misschien over 10 jaar?  :wink:

Ik hoop dat je iemand vindt die dit avontuur met je aangaat, veel plezier alvast!

Groetjes,

Gerda
[/quote]
 
Hoi Erna,

Een fantastisch plan, ik hoop dat je iemand vind. Ik ben er zo'n 13 jaar terug geweest en toen hebben we gewoon een auto gehuurd. Je rijd naar een omgeving toe waar je wilt wandelen en houd lekker die 15kg in je kofferbak van je auto. Een rugzakje met wat eten en drinken en gaan. En het is er werkelijk schittterend, hoop dat je niet in een periode van regen zit, want regenen kan het daar heel goed.

Veel succes :up:

Marga
 
Dank je Marga.

Ja, 'k vind het zelf ook een erg goed plan :grin: en die 15 kg laat ik inderdaad liever in mijn kofferbak. Heb er hier in Oz al heel wat wandelingen in mijn eentje opzitten met een rugzakje met eten en vooral veel water dus als ik niemand vind om mee te gaan, red ik me in mijn eentje ook prima; 'k vind het gewoon gezelliger om iemand mee te hebben. Ben me inmiddels al helemaal aan het voorbereiden (lees: winkelen :grin:) op mijn reis. Ik hoop ook inderdaad at het droog is als ik er ben maar zo niet dan ga ik later toch gewoon nog een keer??? :grin:

Erna
 
Ik heb er destijds over nagedacht toen ik op Tazzie was om die 5/6 daagse toch te lopen.. de meest bekende tocht daar. Toch maar vanaf gezien.. vriendin wilde niet.
 
Ja, gelezen en gereageerd.

Bedankt voor het aanbod en wie weet ga ik je er aan houden.

De rest van de wandelingen doe ik dan wel in mijn eentje :grin:, geen probleem. Nog 2 weken werken en dan hup, naar Tassie.
 
Hai Erna,

Wel een beetje :eek:fftopic:, sorry.

Vorig jaar rond deze tijd waren we op Tassie en hebben de route naar Marion's lookout naar de voet van Cradle mountain gelopen en weer terug. Een wandeling rond het meer dus. Prachtig! We hebben in de buurt in een hutje overnacht en het was heel goed te doen. Het eerste deel tot Cradel Mountain vond ik heel goed te doen, het stuk vanaf C.M. was erg zwaar. Mede door de hitte en wat lichamelijke ongemakken, maar het was op stukken erg stijl, maar meer dan de moeite waard!

Succes met je tocht en ik hoop wat van je ervaringen te mogen lezen.

Groetjes, Dijnnas
 
Wat zou ik graag met je meewandelen.Maar helaas gaat dat niet lukken.

Heb al wel een aantal (meerdaagse) schitterende wandelingen gemaakt.
Tarn shells (mt Field) is heel goed te doen in een dag.
Een absolute aanrader ( maar dit hebben wij in 3 dagen gedaan) zijn de Walls off Jerusalem.

Zo kan ik nog wel doorgaan, als je tips wilt laat het maar weten. Wij lopen best veel als we in Tassie zijn, en de meeste tochten hebben we op advies van een aantal locals gemaakt en die kennen vaak de mooiste plekjes.

Groetjes Axel
 
Bedankt voor de tips Dijnas en Axel; beide wandelingen staan al op mijn reis'schema'. Ik moet het alleen wel bij dagwandelingen houden omdat mijn rug geen zware bepakkingen aankan maar ik weet zeker dat ik heel veel moois ga zien, ondanks dat.

Heb me ook al helemaal ingelezen in Tasmanië en veel wandelingen gevonden die volgens mij de moeite wel waard zijn maar alle tips zijn welkom.

Groetjes,
Erna (nog 2 weken - 1 dag werken voordat ik naar Tassie ga :wink:)
 
Dat is Calista Flockhart (mijn favoriete actrice). Die heeft wat teveel gewandeld (om maar weer ON TOPIC te komen), ze is wat magertjes maar wel verschrikkelijk grapping, vind ik.

Groetjes,
Erna
 
Waarschijnlijk heb je ze al en gebruik je ze ook,maar voor de zekerheid,
gaitors zijn daar zo'n beetje onmisbaar tegen ongedierte  :wink:
We hebben ze niet 'nodig'gehad, maar hebben wel het een en ander aan ongedierte gezien.
 
Yep, ik heb ze inderdaad al maar bedankt voor de tip. Ongedierte zit overigens overal in Oz, vind ik. Zelfs in ons huis stikt het ervan. En maar spuiten met die Mortein :grin:.
 
Hi Erna dat is ook wat dat er geen één van die stoere mannen hier op het forum mee gaat om jouw tassen te dragen. :grin:

Maar je zal vast een geweldige tijd hebben, Tasmanie staat ook hoog op ons verlanglijstje. Veel plezier in ieder geval :up:
 
Hoi Perth Erna,

Ja, ik snap er ook niets van. Ik zal wel te oud :gramps: en te lelijk zijn :wink:. Nou ja, dan sjouw ik mijn tassen zelf wel

Ik ga er wel van uit dat ik een mooie tijd zal hebben op Tassie, ik ben in ieder geval wel van plan er met volle teugen van te genieten.


Groetjes,
Albury Erna
 
Back
Top