Wandelen op Tasmanië

[quote author=kallie link=topic=8255.msg111593#msg111593 date=1203417846]
tsja dat is geen wonder, het heeft hier dit jaar wel errug weinig geregend.  :roll:

Maar eh er is nog veel meer te zien hoor ik ben erg benieuwd naar de rest.

Mariette
[/quote]

Ben blij (of liever gezegd ik hoop) dat je niet in een  :tent: zit. 

Want het    :depressed:  pijpestelen op het moment. 

Anders is je vakantie mooi in het  :bath: gevallen!


En eindig je nog met een  :freezing: :cold: 

Cheers, Mariette
 
@Mariette. Ja, ik zat dus wel in een tentje, juist op de dag (afgelopen vrijdag) dat het begon te regenen. Tentje stond net of het begon te zeiken en het hield niet meer op. Ik zat in Corinna op dat moment. Heb zaterdag mijn kletsnatte tentje ingepakt, heb de Pieman River Cruise gedaan in de stromende regen maar was toch leuk (ach, een goed regenpak doet wonderen) en ben daarna naar Queenstown gereden. Had het plan om een week aan de westkust te blijven, in Zeehan om precies te zijn, maar aangezien de weersvooruitzichten niet echt geweldig waren ben ik doorgereden naar Queenstown, heb een motel genomen voor 1 nacht en ben gisteren naar New Norfolk gereden ('k ben dus al bij jullie in de buurt). Het mooie van de regen was wel dat er bij Queenstown ineens heel veel watervallen te zien waren en Nelson Falls was echt spectaculair.
In New Norfolk was/is het droog, het zonnetje schijnt zelfs weer. Ben vandaag naar Mt Field NP geweest om te wandelen. De paar uur in het dal waren in het zonnetje en de paar uur lopen op de berg was letterlijk met mijn hoofd in de wolken, oftewel, in de regen maar dat weerhoudt me van niets. Ik zit overigens nu in een hostel, ben geloof ik de enige gast, heb een prive kamer en een badkamer voor mezelf dus ik zit hier wel goed. Woensdag rij ik richting Geeveston en daarna zie ik nog wel even wat ik ga doen maar de kans ik groot dat ik nog wel ff een bakkie kom doen als ik tenminste nog welkom ben :wink:.

Groetjes,
Erna
 
Ja , jakkie.

Het is de laatste paar dagen wel een stuk kouder geworden, zeker 's morgens.
De rest van de dag is het dan wel weer te doen, met een lekker zonnetje en een briesje, want die staat hier bijna altijd.
Ik denk dat het nog het lekkerst zal zijn aan de oostkust.
Ben vorige week nog een behoorlijke trip gaan doen in de buurt van Eaglehawks Nest en Devils Kitchen.
Het weer was echt voortreffelijk toen.

En natuurlijk ben je nog welkom, maar laat het wel even weten voor je komt voor het geval ik moet werken.
Kan ik misschin nog wat schuiven of regelen.
En als je er niet aan toe komt  :dunno:  wel dan kom ik toch bij jou in de buurt wandelen.

Mariette
 
Hoi allemaal,

Ik ben weer terug van een veel te korte, 5-weekse, vakantie op Tassie. Wauw, wat een mooi eiland. Wel echt Hollands weer daar hoor. Ik heb zomer, herfst en winter gehad daar. De eerste 5 dagen waren perfect en op de dag dat ik het tijd vond worden mijn tent te gaan gebruiken, begon het (uiteraard) te regenen en het hield ook gelijk niet meer op ook. Dat was aan de westkust waar ik van plan was een week te blijven maar daar heb ik dus maar vanaf gezien. Voordeel van die grote hoeveelheid regen was dat er wel heel veel watervallen te zien waren, vooral in de omgeving van Queenstown waar de bergen nogal rotsig zijn. De Nelson Falls was echt super na al die regen. Regen kan dus wel heel mooi zijn maar mijn voorkeur gaat in vakanties toch uit naar droger weer. En kamperen in de regen is ook niet echt een geliefde bezigheid van mij. Ik ben van Queenstown naar het oosten gereden met de bedoeling in de buurt van Mt Field National Park te overnachten. Niet in de tent want het weer was nog steeds niet dat je zegt geweldig. Een motel of iets dergelijks zou dus welkom zijn. Tja, gaat niet lukken dus, alles volgeboekt. Had ik in het noorden ook al meegemaakt in Stanley dat ik daar nog ternauwernood een slaapplek kon vinden. Uiteindelijk ben ik in New Norfolk, zo'n 40 km ten noordwesten van Hobart terechtgekomen. Nou ja, dan maar een eindje rijden iedere keer om de dingen te doen die ik wil doen. Nog wel vrij veel regen gehad en het was koud en op Mt Wellington lag zelfs sneeuw. Brrrrrrr, wat was het daar koud zeg. Ik ben blij dat ik al die warme kleren heb aangeschaft voor vertrek.
Ook in het Hartzgebergte waar ik een paar dagen later ben geweest, lag sneeuw en was het stervenskoud. Maar gewandeld heb ik wel overal. Eigenlijk is dat ook lekkerder als het niet zo warm is maar in de regen is het weer minder leuk want dan heb je weer zo'n berg getrotseerd, ben je eindelijk op de top, heb je geen uitzicht vanwege dat butweer.
Omdat het zo moeilijk was om accommodatie te vinden op Tassie ben ik maar vooruit gaan boeken om er zeker van te zijn dat ik slaapplek had.
Ik ben ook nog een paar uurtjes bij de Kallies op bezoek geweest. Dat was erg gezellig. Volgende keer maar wat langer Mariëtte? En anders komen jullie maar bij ons in Albury op bezoek als jullie in de buurt zijn.
Nog bedankt voor de lekkere koffie met koekjes :smile:.
Op de Tasman Peninsula heb ik een cottage gehuurd in Taranna. Erg leuk plekje, aan het water en zeer gastvrije mensen. Het heeft Abs by the Bay en is een echte aanrader. De Tasman Peninsula is overigens ook een echte aanrader. Prachtige kapen waar je heerlijk kunt wandelen en mooie uitzichten hebt. Ook heerlijke stranden zoals Roaring Beach. Nou, daar is het dus echt Roaring met die harde wind. 'k Zag er wel een hele grote zeeleeuw (zo eentje die pinguins eet) op het strand liggen. Ik dacht eerst dat het een rots was maar toen ik dichter bij kwam bleek het dus een zeeleeuw te zijn. Toen dacht ik dat ie dood was totdat ik dichterbij kwam, op nog geen meter afstand, en het beest begon te bewegen. Dat was wel even schrikken maar wel een leuke ervaring om zo'n beest van heel dichtbij te zien. Schijnt een normaal verschijnsel te zijn daar overigens, zo'n beest op het strand.
Port Arthur is ook erg interessant als je van geschiedenis houdt. Helaas wel erg toeristisch, net als de rest van Tasmanië overigens. Dat vond ik wel een beetje een tegenvaller dat het overal zo toeristisch is. Maar de natuur is er wel echt super.
De Freycinet Peninsula vond ik wat minder. Wel een mooi wit strand in de Wineglass Bay maar ik heb wel mooiere en wittere stranden gezien tijdens mijn diverse reizen. En ook hier weer veel te veel toeristen naar mijn zin. Het weer was inmiddels weer goed trouwens (hittegolf zelfs), maar ja, ik had toen al al mijn accommodatie voor de rest van de vakantie geboekt. Ach, ook wel weer gemakkelijk, hoef ik ook geen tent meer op te zetten en af te breken iedere keer.
Mijn laatste week heb ik in Sheffield doorgebracht, het dorp van de muurschilderingen. Leuk dorp vind ik het persoonlijk. Van daaruit ben ik naar Cradle Mountain gegaan om te wandelen. Erg mooi daar.
Ook heb ik vanuit Sheffield de grotten bij Mole Creek bezocht en ben ik Launceston naar de Cataract Gorge geweest waar ik eerlijk gezegd niet zo heel veel aan vond. Wat ik wel leuk vond, een km of 15 ten noorden van Launceston, is Grindelwald; een Zwitsers dorpje opgericht door de Nederlander Roelf Vos, n.a.v. een bezoek dat hij in de jaren '50 aan Zwitserland had gebracht. Het voelde echt Zwitsers/Duits aan daar inclusief Apfelstrudel en Schwartzwalderkirschtorte.
Alles bij elkaar een zeer geslaagde vakantie maar veel te kort, maar ja, dat vind ik van iedere vakantie. Hoe langer het duurt hoe beter. Ik heb erg genoten van alles ondanks dat ik toch wel vrij veel regen en kou heb gehad.
Dingen die ik superleuk vond om er te doen:
- Alle watervallen die ik heb gezien en dat zijn er veel op Tassie.
- De Seal Cruise in Stanley.
- Wandelen op de Tasman Peninsula
- Port Arthur
- De grotten van Mole Creek, Hastings en Gunn Plains
- Grindelwald en last but not least
- De cruise naar Bruny Island met Bruny Island Charters. Echt super is die, is niet de goedkoopste maar zijn geld meer dan waard. Geweldig.

Prachtig vakantie-eiland is Tasmanië maar ik zou er toch niet willen wonen. Vanwege het weer. Doe mij toch het weer van Albury maar; iedere dag zon op een enkele uitzondering na.

Oh ja, mobiele telefonie is 3x niks op Tassie. Vodafone en Optus hebben geen bereik at all. Bij de grotere plaatsen is er met Telstra wel bereik maar iets verder de bush in kun je het ook met Telstra wel vergeten is mijn ervaring.

Groetjes,
Erna

Ik heb de wereld aan foto's gemaakt op Tassie maar ik laat ze niet zien, ha, ha. Ga zelf maar een kijkje nemen daar, dat is veel leuker.
 
Leuk Erna,

Om de rest van je trip te horen. Ben blij dat je het naar je zin hebt gehad. Moet zeggen dat we hier heel veel mooi weer hebben gehad en had je eigenlijk moeten waarschuwen voor de Westkust. Veel natter dan hier. (Tsja, Hobart op een na droogste Capital van Australie.)
En dat staat natuurlijk, he die afspraak met open datum natuurlijk  :wink:

Mariette
 
[quote author=Erna link=topic=8255.msg114350#msg114350 date=1206246700]
Ik heb de wereld aan foto's gemaakt op Tassie maar ik laat ze niet zien, ha, ha. Ga zelf maar een kijkje nemen daar, dat is veel leuker.
[/quote]

Maar wel een paar toch?? Anders geloven het niet dat het daar zo mooi is ...
 
@ Mariëtte, natuurlijk blijft die afspraak staan. Welkom, welkom, welkom. Ik wist overigens dat het in het westen vaak niet zo goed gesteld is met het weer hoor maar ik wilde de gok gewoon wagen toen.
Ik ga zeker nog een keer terug naar Tassie. Fantastisch eiland.

@ Perthpete. Ja, ik zou wel foto's willen plaatsen maar ik moet nog ff uitzoeken hoe ik dat moet doen :grin:. Ben niet zo'n computerfreak en aangezien onze website uit de lucht is, heeft het ook geen zin om ze daar op te zetten.

Erna
 
Jemig, wat een verschil kan dat dan uitmaken he? Ik had uitzonderlijk mooi weer, zeker voor de westkust. Die "poundering waves coming from South America" waren nergens te bekennen. Voor iedereen die dan toch wil weten hoe Tassie er (bij mooi weer) uitziet:  www.spaces.live.com/jetdownunder. Ik heb ze net ge-upload eergister avond.....

Fijn dat je zo genoten hebt en ik vind het ook een erg mooi eiland! Ik zou er wel willen wonen, maar dat zal wel door de gunstige weersomstandigheden komen dan! Ben toch een bananabender immers.....

Henriette
 
Zeker doen Perth Erna want het is werkelijk schitterend daar. Al zou ik, in tegenstelling tot Henriëtte, er niet willen wonen, ook vanwege het weer :grin:. Doe mij maar lekker het Alburiaanse saaie iedere dag zonnige weer.

Albury Erna
 
Die krijg je persoonlijk toegestuurd! Dat zat al in de planning.........

Houd dus je email in de gaten...

Henriette
 
Hoi Albury Erna , fijn dat je het zo leuk hebt gehad  :up:

Ik zou er ook niet willen wonen als ik het weer zo bekijk en moet zeggen die zon wordt nooit saai :smile:
Elk jaar dat we in Australie waren besloten we om ook naar tasmanie te gaan , maar elke keer hield dat weer ons tegen, maar misschien nu we hier zoveel zon zien dat we nu wel gaan in de toekomst. Ziet er zo mooi uit vooral die bergen die hebben we hier niet. Maar jullie wel vlakbij Albury
 
Ben ik dan die only lucky one met al twee keer goed weer in Tasmanie? Moet wel zeggen dat het altijd in (eind) januari of februari (de hele maand) was....

Wel af en toe regen hoor, en ik heb de overland track gelopen met niet constant goed weer, maar overall.....mmmwahh, mag niet klagen...


Vooral gaan hoor! Tis nie voor niks zo groen!

Henriette
 
@ Perth Erna, te Nederlands weer hè op Tassie :smile:. En nee, zon verveelt helemaal nooit :cool:.
Ja, wel bergen bij Albury in de buurt en Albury zelf is heuvelachtig maar de bergen op Tassie zijn totaal anders dan de bergen in Victoria hoor dus dat maakt Tassie wel heel bijzonder.

@ Henriëtte, ik klaag verder ook niet over het weer hoor. Van de 4,5 week die ik op Tassie was heb ik zo'n 1,5 week dagen met regen gehad waarvan in het westen de meeste regen viel (continu) en in het zuidoosten slechts enkele buien per dag dus nee, klagen doe ik verder niet. Voor de rest heb ik heerlijk weer gehad, de laatste week zelfs een klein hittegolfje :grin:.
Eh, groen???? Waar???? Nee hoor, geintje al vond ik het oosten toch wel behoorlijk geel.

Ik heb me er ook wel over verbaasd dat er op sommige plekken zelfs waterrestricties van kracht waren. Ik dacht altijd dat Tassie zo nat was, m.u.v. Hobart e.o.

Maar voor iedereen die met de gedachte rondloopt Tassie te bezoeken; zeker doen, ECHT SUPER MOOI (vind ik)

Albury Erna
 
ja klopt, geel, niet groen. Was even vergeten dat ze daar in een behoorlijk drought zitten, en dat was te zien ook! Ik bedoelde groen in het algemeen dan (meestal, zeg maar). Doe I nog make sense?

Henriette
 
Hey Erna :)
Vanavond gaan Mark en ik op de boot naar Tassie :D Heb er zo veel zin in en helemaal nadat ik jouw verhaal had gelezen! Wij hebben alleen helemaal geen campings gereserveerd, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat. Tot nu toe hebben wij wel steeds in de tent geslapen ook als het regende, maar nog niet in de stomende regen hoeven opbouwen of afbreken gelukkig ;)

Ik zal het lijstje even overnemen wat jij allemaal leuk vond om te doen, want ik heb geen flauw idee wat er allemaal te beleven is ;)
Heb sinds gisteren een nieuwe spiegelreflex camera, dus ik denk dat ik er m'n hart op kan halen wat betreft foto's maken!

Wij hebben trouwens allebei vodafone, dus zullen dan ook geen bereik hebben :)

Grindelwald is trouwens ook een hele slechte tovenaar uit de Harry Potter boeken :grin:
 
[quote author=Annemiek link=topic=8255.msg115038#msg115038 date=1207008571]
Wij hebben trouwens allebei vodafone, dus zullen dan ook geen bereik hebben :)

[/quote]

Mijn zoon heeft ook Vodafone, geen enkel probleem met de ontvangst, etc hier.
So don't you worry. Zal er wel een beetje aan liggen hoe rural je gaat.  :smile:

Veel plezier en wie weet tot ziens :up:

Mariette
 
Back
Top