wanneer euro's naar aud omzetten

marymary

XPdite Sponsor
Ik heb in Nederland een vreemde valuta rekening geopent, om mijn euro's in AUD om te zetten als de koers gunstig is.
Nu snap ik nog niet zo goed hoe dat nou precies zit met die koersen.
Als ik nu naar de AUD kijk, is deze nu aan het steigen en schijnt het ongunstig te zijn als je nu je euro's omwisselt.
Als ik naar de valuta sites kijk, snap ik daar weinig van. Bij AUD staat nu 1.68. Maar wat betekent dat precies. Dat je voor 1 euro 1.68 dollars krijgt?
Maar dan begrijp ik niet dat wanneer de dollar steigt het ongunstig is. Dan zou je toch juist meer AUD krijgen. Terwijl gezegt wordt dat de AUD laag moet staan.
Kan iemand dit mij duidelijk uitleggen?

Hoe lager de AUD staat, hoe meer dollar je voor je euro krijgt. Als de AUD nu 1.68 staat, betekent dat inderdaad dat je 1.68 Australische dollars voor 1 euro krijgt.

Je zegt dat de AUD nu aan het stijgen is. Dit betekent dat de AUD meer waard wordt t.o.v. de euro (de 1.68 wordt dan MINDER en niet meer). Je krijgt dan dus minder AUD voor 1 euro. Volgende week staat de AUD misschien maar op 1.50. Je krijgt dan dus nog maar 1.50 AUD voor 1 euro en dat is dus minder gunstig dan nu.

Hmm... volgens mij toch niet zo duidelijk uitgelegd als ik wilde

stel....je hebt 3 appels.... :-D

Als de dollarprijs stijgt, wordt ie dus duurder en kan je voor je euro minder dollars krijgen.

Net als bij de appelprijs, als deze stijgt, kan je voor je euro minder appels kopen.

Kijk, nu is het duidelijk ,

Thanks Joep,

Vraagje ; als je nu 3 peren hebt wat dan.... :roll: :|

Jack :evil:

Zoals jullie het uitleggen snap ik het ja. Maar wat ik al eerder had begrepen en wat de bank mij ook heeft verteld, dat is wanneer de dollar op minder staat dan 1.68 in mijn ogen dus daalt, maar dan stijgt hij dus. pfff valt niet mee. Je dan meer dollars krijgt. Maar eigenlijk moet de koers dus boven de 1.68 staan???????Begrijp ik dat goed?
Ik haal het steigen en dalen door elkaar geloof ik.
Als de aud daalt, gaat het getal omhoog en als de aud steigt gaat het getal omlaag. Moet ik het zo zien?
Als ik nu naar de grafiek kijk, steigt de lijn, dus wordt het steeds gunstiger. Als hij dus op 1.70 staat is het nog beter. toch?
Snappen jullie me nog?

[quote author=marymary link=topic=5239.msg66326#msg66326 date=1153769478]
Als de aud daalt, gaat het getal omhoog en als de aud steigt gaat het getal omlaag. Moet ik het zo zien?
[/quote]

Likjkt mij het meest logische ,  :up:

Dus we wachten dat de dollar op 2 komt :up:

Kunnen we zowel appels EN peren kopen  :evil:

Groetjes Johan

Als je er simpel over nadenkt is het ook niet moeilijk, maar werd in de war gebracht door het steigen en dalen verhaal en die grafieken. Maar goed ik wacht dus nog even, want de aud is nu aan het dalen. Bedankt hoor voor de uitleg.

mary

Geef mij maar peren,
Appels groeien hier bij mij aan de bomen...

Eeuhh, waar ging het ook alweer over.

[size=6pt]Daar komt modeoperator en zegt, " we zetten er een slotje op want de vraag is beantwoord en het begint off-topic te worden, dankzij Jack :-D :evil:[/size]

Cheers, Lost :evil:

Als ik nu dollars koop bij de GWk krijg ik toch meer dollars met de huidige koers?? De koers staat nu ong op 1.88 als ik koop en 1.58 als ik verkoop.
Of ben ik nu erg blond??

hoi Bono

Wat is GWK. Volgends mij staat hij nu op 1.68 als je koopt. Volgens de site van de abn en die zijn op 15 min. na actueel.
Sorry ben ook blond :)

mary

GWK is Grens Wissel Kantoor,  de " bank" waar je buitenlands geld haalt. Hun wisselkoersen staan elke dag in de Telegraaf.

Precies hetzelfde. De waarde van de aud blijft natuurlijk hetzelfde. Heb net gekeken, ik begon alweer te twijfelen. Alleen als je aan de bali euro's gaat omwisselen, zal de bank misschien meer kosten rekenen dan een gwk.
In mijn geval is dat heel anders, omdat ik een vreemde valuta rekening heb geopent. Ik heb nogal een aardig bedrag wat omgezet moet worden, dan is dat wel handig.
Volgens mij heeft het postkantoor ook de service van een gwk. Dat zit namelijk niet in elke stad.

[quote author=marymary link=topic=5239.msg66362#msg66362 date=1153811842]
Precies hetzelfde. De waarde van de aud blijft natuurlijk hetzelfde. Heb net gekeken, ik begon alweer te twijfelen. Alleen als je aan de bali euro's gaat omwisselen, zal de bank misschien meer kosten rekenen dan een gwk.
In mijn geval is dat heel anders, omdat ik een vreemde valuta rekening heb geopent. Ik heb nogal een aardig bedrag wat omgezet moet worden, dan is dat wel handig.
Volgens mij heeft het postkantoor ook de service van een gwk. Dat zit namelijk niet in elke stad.
[/quote]
Hee marymary Als je zegt dat je een flink bedrag hebt om om te zetten, dan kan een kleine wisseling in de koers veel uitmaken in het aantal dollars dat je voor je euro's krijgt. Wisselkoersen bij banken en ook het grenswisselkantoor zijn vaak minder gunstig dan de koers die je via bedrijven als currenciesdirect of ozforex kunt krijgen. Op de site www.ozforex.com.au kun je zien hoeveel AUD je krijgt voor je EUR.
Ik heb het als volgt aangepakt:
1. australische bankrekening geopend bij HSBC (dat kan vanuit Nederland) (is ook gunstig - ze geven 4,75 % rente op een gewone internet-rekening)
2. me geregistreerd bij currencies direct (zie www.currenciesdirect.com.au, maar ozforex werkt hetzelfde)
3. gewacht op gunstige koers (bij currenciesdirect zeiden ze steeds de koers is gunstig als jij er blij mee bent ha ha  :))
4. en dan als de koers gunstig is via e-mail bevestigen hoevel geld je wilt wisselen (ze rekenen geen kosten)
5. Euro's overmaken naar hun rekening en dan maken zij de dollars over naar je australische rekening.

Succes!
Ak  :up:

Als ie echt 1.88 is dan is het wisselen geblazen!!!!!!!!!!!

Ik vind 1.68 al hoog (laag dus.....  :-D)

Zie mijn weinige spaarcentjes groeien.....

henriette

[quote author=sarabaes link=topic=5239.msg66480#msg66480 date=1153912788]
En wanneer wordt ie 1.88? Heb hier ook nog wat  (beetje) geld te versluizen ...  :-D

Sara[/quote]

Ik wacht tot ie 2.10 word.... :-D

Dit noemen ze gemakkelijk geld verdienen.....

Ak,

Ik heb net gekeken op de site van currenciesdirect.com, maar kom er niet helemaal uit.
Hoe werkt het precies?
Je moet je bij hen registreren en zij doen de transfer, tegen welke kosten?

Trouwens BankWest heeft een hogere interest, 6.4% voor de erste 12 maanden en daarna 5.75% op hen e-rekening.
Ik wacht nog op mijn TFN voordat ik een aanvraag doe.

Groeten, Wilco

het was mij ook niet helemaal duidelijk, ik hou het gewoon bij mijn vreemde valutarekening bij de abn en heb zojuist een rekening geopent bij de Westpack. Nu nog wachten op de juiste koers.  :) Ongetwijfeld kunnen dingen altijd beter en goedkoper. Maar je blijft alles uitzoeken, het geeft wel rust als je zaken al hebt geregeld.

succes Mary

Deze is het heel gemakkelijk en duidelijk

www.xe.com/ucc/convert.cgi

succes,

Back