wat heb ik allemaal nodig voor australie

trees

New Member
Hoi mijn naam is Trees, en mijn man en ik zijn geinteresseerd in emigreren naar australie.
Kan iemand mij helpen aan een lijst of overzicht wat ik waar moet regelen, ik vind het niet allemaal even duidelijk. Waar moet ik een keuring aanvragen, wat moet ik aanvragen, hoe lang zijn deze gegevens geldig.

Help !!!

Welkom op het forum.

Je kan hier alle informatie vinden die je maar zoekt i.v.m. emigratie naar Australie. Gebruik de zoekfunctie op het forum en je krijgt veel antwoorden.

Surf ook eens naar de site van de DIMIA: http://www.immi.gov.au en ga daar uitzoeken welk visum voor jullie het meest geschikt is.

Hoi Trees,

Welkom op het forum, hier vindt je inderdaad alles wat je maar nodig hebt aan informatie over emigratie naar Oz. Zoals Maluka aangeeft is het wel belangrijk dat je eerst uitvind welk visum voor jullie gaat werken.
Volg dus de link die Maluka aangeeft en kijk daar bij het kopje migration om uit te zoeken welk visum voor jullie aantrekkelijk is.

Groetjes,
Koengaroo

:hi: op het forum.
Er valt hier voldoende informatie te vinden en ook de site die Maluka heeft aangegeven, geeft veel informatie.
Heel veel succes met het uitzoekwerk :up:

Gr. Mel :cool:

Ook van mij Hartelijk   :hi: op het forum.

Je kan hier alles vinden, maar moet veel zoeken en lezen.   :read:
Veel suc6 met je plannen.

Gr Ineke   :up:

Hi Trees,

Yep, helaas is er nergens een ovezichtelijke lijst.
Want die is van geval tot geval vaak net een beetje anders.
Maar zodra je weet wat voor'n soort visum je wilt/ kan krijgen
wordt het wat beter.

De link van Malukka is 'the key'. Daar vind je booklets en applicatieformulieren.
Maar ja het blijft een hoop red tape.
Wat je ook kan doen is hier een topic openen, met een beschrijving
van je opleiding en je plannen en dan kan je van ons 'personelijk advies'
krijgen van wat volgens de forumleden de meest geschickte weg is.

Als je voor skilled visa wilt gaan (dus probere via je beroep binnen te komen)
is dit een prima link: http://au.geocities.com/discoveraustralia/immigratiefaq/
Heeft een van onze moderator gemaakt.

Good luck!!

:)
Annemarie

Wij hebben ons visum verkregen met behulp van een immigratiebureau hier in Nederland, wellicht reeds bij enkele van jullie bekend: BUYSSE Immigration Consultancy. Je kunt via hun website al direct kijken of je in aanmerking kunt komen voor een visum: www.emigratie.nl. Zonder dit soort hulp is het bijna onmogelijk om Oz binnen te komen; er komt waanzinnig veel papierwerk bij kijken!
Succes!

Hier op het forum heeft de meerderheid ervoor gekozen om de immigratie te regelen zonder adviesbureau. Mede doordat iedereen vanaf het begin van zijn of haar emigratieproces de kennis met elkaar deelt blijkt dit een goede en stuk goed kopere optie.

Ieder zijn eigen keuze, er zijn echter ook minder positieve verhalen over een aantal migration agents.
Buysse viel ons tegen en bleek in ons specifieke geval een verkeerd avies gegeven te hebben waardoor het veel langer geduurd zou hebben voor we het visum hebben dan nu het geval is.

succes en veel plezier of het forum.

gr

[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=2310.msg24090#msg24090 date=1124213014]
Zonder dit soort hulp is het bijna onmogelijk om Oz binnen te komen
[/quote]

Dit is geheel onjuist!

Het zeer goed zelf te doen en het papierwerk valt achteraf best mee. Het is alleen wijs om met een bureau in zee te gaan als de persoonlijke omstandigheden een beetje twijfelachtig zijn, maar dan nog moet je alles nog zelf doen.

En Buysse is zeker geen aanrader; geen enkel nederlands bureau trouwens.

Maar goed, Trees, welkom op dit forum  :up: en ik denk dat hier je meeste vragen kunnen worden beantwoord.

He Jeroen, bij welk Nederlands bureau heb jij je aanvraag laten verzorgen dat je dat zo stellig zegt.
Ik ben uitermate tevreden over Buysse en als ik de hoeveelheid documenten zie die we hebben moeten aanleveren ben ik blij dat we het niet zelf gedaan hebben.

Buyse is geen officieel erkend migratieburo, niet aangesloten bij de MARA......

Waar het om gaat is dat ieder zijn eigen keuze maakt wel of geen buro, maar om zo stellig te zeggen dat het onmogelijk is het alleen te doen is niet waar. Zoals al gezegd, heel veel mensen hier op het forum doen het zelf.....

Het duurt misschien wat langer, je moet zelf heel veel uitzoeken, maar als je niet zoveel geld hebt om 4000 euries op tafel te leggen en je bent bereid jezelf door de hele molen te werken bereik je hetzelfde...... :up:

Anyway,  :hi: op het forum!

Gr. Sab

PS anders vertel s wat meer over jezelf in de topic even voorstellen, wellicht dat mensen op het forum nog wat tips hebben........

[quote author=Jeroen link=topic=2310.msg24706#msg24706 date=1124570668]
[/quote]

Zodan. :?  ook goeie middag.
Het is inderdaad waar dat je beter een bij MARA aangesloten agen kan kiezen. Als er dan stront aan de knikker is dan sta je beter in je recht? [sub]Of het echt iets uit haalt?  :-x [/sub]
Zoals Sabien zegt het kost veeeel geld en als je een standaard gevalletje bent dan is het goed zelf te doen (als je van heel veel papier en lees werkt houd)...
Anyway sommigen mensen prefereren regelmatig persoonlijk contact boven een MARA erkenning.  Als je alles via de mail en telefoon moet doen dan moet je nog maar afvragen waar al je zuur verdiende geld terecht komt. Wat Buysse betreft daar hou ik nou maar wijselijk me mond over dicht. Maar 1 ding weet ik zeker als je besluit om een niet MARA aangesloten bedrijf te nemen dan is er 1 die er wat mij betreft met kop en schouders boven uit steekt….
gr. Barry 

[quote author=Sabien link=topic=2310.msg26745#msg26745 date=1126007836]
, maar als je niet zoveel geld hebt om 4000 euries op tafel te leggen en [/quote]

uuuhhhhh, nou dat kost geen 4000,= euro hoor, anders hadden we het niet gedaan.... Wij waren aan Buysse EURO +/- 1800,= kwijt.

Jacqueline

nou dat ligt misschien aan het feit dat het geen MARA agent is.......

Prijzen die ik had opgevraagd varieren van 1800 euro tot 4000 euro..........

Maar goed, heb het dus zelf gedaan en whatever bespaard, maakt me eigenlijk niet uit hoeveel..... :roll:

Gr. SAb

uuuhhhhh, nou dat kost geen 4000,= euro hoor, anders hadden we het niet gedaan.... Wij waren aan Buysse EURO +/- 1800,= kwijt.
Jacqueline

1800???????????????????? :-o  :-(  :-(

Of ik ben genaait of jullie hebben het nog niet goed begrepen..... 1800 voor dat alles begint en 1800 als alles gereed is en de visa aanvraag van de DIMIA op de bus is.. Mocht je geen visa krijgen en dat is veroorzaakt door dat buysse een fout heeft gemaakt of iets waar je zelf heelemaal nikls aan kan doen dan krijg je die 3600eurie terug. Zo staat het in mijn contract is alleen wel van 2003.

gr. Barry :up:

edit:  hooo, stop, wacht eventjes, Dat is dan voor een independet visa ik weet niet wat voor visa jullie hebben maar geloof wel dat een sponsor visa goed koper was inderdaat :up:  :wink:

Hi,

nee hoor, wij hebben een permanent resident visa! Misschien is Buysse door de jaren heen duurder geworden? Wij hebben de procedure 3,5 jaar geleden gestart en hebben vorig jaar augustus ons permanente visum gekregen. En ik geloof dat het zelfs nog iets minder was aangezien we in het gulden tijdperk ong. 3.500 tot 4.000 hfl. kwijt waren....

Back