wat heb ik allemaal nodig voor australie

Hoi Hans en Jacq,

no hard feelings.....maar zoveel mensen op het forum, vooral die het zelf doen, hebben al heel wat uurtjes doorgebracht op de site van DIMIA, en ik moet ook zeggen dat van alle emigratiemogelijkheden ik nog nooit iets heb gelezen over een PR met een passmark van 135......? :|

Misschien een idee als jullie wat info op het forum willen zetten, zodat mensen die hiervoor in aanmerking kunnen komen hier meer over kunnen lezen (link of dergelijke...)?

Gr. Sab

Sorry als je n.a.v. mijn berichtje je bloeddruk een hoogtepunt heeft bereikt, maar net zoals Sabien zegt....er zijn er al veel die al vele uren op de DIMIA site hebben zitten rondkijken en dit niet zijn tegengekomen. Vandaar dat ik ook vroeg naar bewijs (een link naar de desbetreffende pagina van de DIMIA site is al voldoende)

No hard feelings....

Haha! Nou Maluka, er moet wel heel wat gebeuren hoor wil mijn bloeddruk een hoogtepunt bereiken! Ik zal het jullie zsm laten weten zodra ik wat meer "zwart op wit" info voor jullie heb. Ik ben echter niet veel in Nederland ivm m'n werk dus zal het niet al morgen zijn maar ik doe m'n best!

Jacqueline

Bedankt, wij wachten vol spanning af!!!

(en Mark, haal die vingers nu maar weer uit het stopcontact....  :lol: )

Prima forum toch op deze manier, maak van je hart geen moordkuil is mijn motto!  :-D Het is af en toe wel goed hoor om even "stevig" met elkaar in gesprek te gaan, mits er goed (zoals in dit draadje :up:) mee omgegaan wordt!

Het is voor een hoop mensen ook een emotionele tijd. Anyhow, het is gewoon goed en gezond om het hele zaakie af en toe te relativeren. Complimenten voor hoe een ieder met elkaar omgaat hier!!

Groetjes
Syl "zonder stemrecht" :evil:  (vanuit een very sunny queensland :))

[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=2310.msg27079#msg27079 date=1126253194]
Een permanent resident visa is een visa waarmee je voor altijd in en uit Oz kan komen en gaan wanneer je wilt. Je mag alles, wel werken, niet werken, wel wonen, niet wonen. Dit visa is erg moeilijk te krijgen (toen tenminste wel), vereist meer punten dan een ander visa. Wij zijn dus niet op basis van beroep oid binnengekomen (telt wel mee natuurlijk voor het puntenaantal) maar enkel en alleen op punten. Wij wilden geen visum hebben waarmee we maar 5 jaar in oz konden blijven om daarna weer een visum aan te moeten vragen. Eigenlijk zijn we nog net geen paspoorthouders maar we hebben wel dezelfde rechten en mogen na 3 jaar zelfs stemmen.[/quote]Ik denk dat een deel van de onduidelijkheid omtrent jullie visum komt door de benaming die je eraan geeft. Er zijn een boel soorten "permanent residency" visa, de meest bekende is denk ik het "general skilled independent visa". Permanente visa geven je onbeperkte in- en uitreismogelijkheden voor 5 jaar, en een levenslange verblijfsvergunning. Echter, om na 5 jaar nog naar het buitenland te kunnen reizen (of beter: om weer terug te kunnen komen in Australie) heb je een Resident Return Visa nodig. Daar is trouwens normaalgesproken amper moeite voor nodig, kun je gewoon online aanvragen. Je moet wel 2 jaar binding met Australie hebben, maar dus alleen aan het eind van die 5 jaar, niet elke 2 jaar.

Wat jij beschrijft klinkt als iets bijzonders tussen permanent residency en citizenship in, en ook ik heb hier nog nooit van gehoord, en zit dus ook nieuwsgierig af te wachten tot je de info gevonden hebt en op het forum plaatst. Vooral het stukje over stemmen vind ik interessant want naar ik begrepen had is stemrecht hier een "citizen right and duty".

3 minuten later... Ik kom net mijn paspoort tegen in m'n bureaula en zat dus effe naar mijn visumsticker te kijken. Hebben jullie een electronisch visum of ook een sticker in je paspoort en zo ja, zou je daar eens op kunnen kijken wat voor "class" en "sub class" er vermeld staat; ben wel benieuwd...

[quote .

Wat jij beschrijft klinkt als iets bijzonders tussen permanent residency en citizenship in, en ook ik heb hier nog nooit van gehoord, en zit dus ook nieuwsgierig af te wachten tot je de info gevonden hebt en op het forum plaatst. Vooral het stukje over stemmen vind ik interessant want naar ik begrepen had is stemrecht hier een "citizen right and duty".

Even over het stemmen,
Ik heb nooit kunnen stemmen al woonde ik al 37 jaar in Aus.
Niet in de State en Federal government elections.
Nu ik Aus citizen ben gewoorden is het mijn plicht te stemmen.

Gr Ineke

Nou, het houdt mij ook bezig nu zeg... :-D

Kwam het volgende tegen
Under the Commonwealth Electoral Act 1918 a person who has attained 18 years of age and is not an Australian citizen may still be able to vote under Section 93(1). The requirements are that the person would, if the relevant citizenship law had continued in force, be a British subject within the meaning of that relevant citizenship law. Their name must also have been on the Electoral Roll immediately before 26 January 1984.
op de volgende website: http://www.southern-cross-group.org/overseasvoting/votingnotcitizen.html
Dus voor wie er zin in heeft....die kan de volgende Act uitpluizen! :-D
Commonwealth Electoral Act 1918

Groetjes
Syl

Dat van die 5 jaar gedoe was helemaal nieuw voor mij. Ik dacht in al mijn blondheid dat je met een skilled independant gewoon forever in Oz kunt bivakkeren zonder verdere verplichtingen.

Weet iemand of je met een skilled independant ook de Oz nationaliteit kunt aanvragen? Zo ja, wanneer? Mag dat dan bijvoorbeeld pas na die 5 jaar of mag dat ook meteen als je erg lief bent?

:cool:

:-D Als je heel lief bent mag dat na twee jaar!  :up: En dat van die 5 jaar valt in de praktijk reuze mee hoor, valt een beetje in het rijtje: Rijbewijs & paspoort vernieuwen.

Groetjes
Syl

Okay thanks!

Ik ben gzd een lieve jongen dus dat komt wel goed.

Maar als ik het dan goed begrijp, kun je na 2 jaar de Oz nationaliteit aanvragen en dan ben je daarmee dus ook meteen van die 5 jaar termijn gedoe af. Tis maar net wat je wilt.

[quote author=AJ link=topic=2310.msg27348#msg27348 date=1126451474]
Dat van die 5 jaar gedoe was helemaal nieuw voor mij. Ik dacht in al mijn blondheid dat je met een skilled independant gewoon forever in Oz kunt bivakkeren zonder verdere verplichtingen.[/quote]Even voor alle duidelijkheid: ik neem aan dat je het hebt over een permanent skilled independent visum zoals "general skilled independent"? Je hebt nl ook nog het SIR (skilled independent regional) visum dat een tijdelijk visum is.
Anyway, met een permanent visum mag je dus forever blijven, 5 jaar lang onbeperkt in- en uitreizen (daarna een RRV aanvragen) en kom je inderdaad na 2 jaar in aanmerking voor citizenship.

Yep, ik bedoelde die permanent skilled independent visum.

Thanks voor je input!

:up:

Nou, dat vind ik nou tof dat er vanuit Buysse zo op gereageerd wordt, duidelijk toch!

Bij deze dus  :up:

groetjes Miranda  :)

[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=2310.msg27250#msg27250 date=1126372854]
Ik zal het jullie zsm laten weten zodra ik wat meer "zwart op wit" info voor jullie heb.
[/quote]

Is er inmiddels al meer bekend over dit soort visum?
Ik ben nog steeds benieuwd eigenlijk.

[quote author=M5 link=topic=2310.msg39577#msg39577 date=1133931109]
Welkom op het forum en veel succes! 
[/quote]

Nog last van een jet-lag Sander?

Just kidding  :evil:

Back