Wat hebben jullie verscheept?

eten kun je meenemen. Wij hadden kilo-zakken drop meegenomen (I know, pretty sad... maar ja, verslaafd :)), maar daar zat later een 'smaakje' aan. Later hoorde ik dat al die containers soort van gasbom krijgen... yugh! Had hagelslag in mijn koffer gedaan... die is nu bijna op, zwaar op rantsoen ;)
 
ow balen!!! nou dan laat ik de hagelslag lekker thuis, Nutella is ook best lekker ;-) Maar wel vreemd dat het dan door het plastic heen komt, hagelslag zit in karton, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar door plastic heen? Of waren het zelf gevulde zakken oid? iig balen voor je!!
 
Dan denk ik dat het een gevalletje pech is geweest Kathleen, wij hadden drop mee in de container( cadeautjes afsheidsfeest) en die smaken heel best.....alleen had het veeeeeeeeeel meer drop mogen zijn!!!! Het is al bijna op namelijk, hoezo verslaafd????

Mien
 
Dan denk ik dat het een gevalletje pech is geweest Kathleen, wij hadden drop mee in de container( cadeautjes afsheidsfeest) en die smaken heel best.....alleen had het veeeeeeeeeel meer drop mogen zijn!!!! Het is al bijna op namelijk, hoezo verslaafd????

Mien

Dankje, dan probeer ik t gewoon!
 
Oh...ik moet mischien er bij vermelden dat ons etenswaar in een afgesloten plastic box zat...zal geholpen hebben het "vers"te houden.
 
ja, was gek. De hele inhoud van die 2 kuub had een 'luchtje'. Heeft hele poos geduurd eer dat weg was. Met de 'gewone' container van deze keer hadden we het luchtje niet. Maar ja.... ook geen drop :( Waar zit je, Mien? hahaha....
 
Super, deze tips! Er zijn net twee verhuizers langs geweest voor een offerte. De een zei niets over het volume, de ander zei dat het bij lange na niet ging passen..... Dat wordt dus streng selecteren!
De tip over kleding is ook top. Ik ga straks lekker in de uitverkoop zomerkleding kopen voor de kinderen. Dat past vast nog wel in de container. Nog meer tips?
Ik zou de zomerkleding gewoon in Australie kopen, ook daar hebben ze leuke mode en het is zeker niet duurder, eerder goedkoper dan in NL, ook schoenen. Wij nemen alles mee in de container, fietseb , bloempotten, zelfs onze Aussie bbq gaat weer mee terug. Het moet wel allemaal heel schoon gemaakt worden, er mag geen kruimeltje zand aanzitten. Veel succes.
 
Eten? Meen mij toch te herinneren dat er ergens voor de douane (als je uit het vliegtuig komt ergens) zo een mooie grote vuilbak staat met de aanwijzing al je etenswaren daarin te gooien.
En verder, nog nooit die series over Sydney (of Melbourne?) Airport gezien over wat die chinezen allemaal meenemen?

Maar nu spreek ik mezelf toch wel een beetje tegen.. haha.. mijn ouders nemen altijd kaas mee voor mijn broer. Ze laten dat dan wel luchtdicht verpakken. Dan mag het weer wel geloof ik.
Als je het maar aangeeft.

Even snel van de AQIS site:

Prohibited goods

AQIS will not permit the importation of the following items as personal effects:
  • fresh fruit and vegetables
  • live plants and bulbs
  • prohibited and restricted seeds
  • unidentified seeds, which can include some foods, including spices
  • live animals (including pets) that require an import permit
  • biological products including some plant based, herbal medications
  • unprocessed goods of plant or animal origin
  • soiled items, or items containing organic residues
  • items knowingly infested with pests or a disease.
 
230 per kuub is een goede deal volgens mij!
Waar is dat als ik vragen mag???? :)
Wij gaan over met maar 2 kuub, hooguit!
Dat is een mooie prijs, maar geld enkel als je veel verscheept (wat logisch is).
Bij een paar kuub zit je snel tegen de 450-500 euro / m³ aan (heb een 4 tal offertes hier liggen).
 
Eten? Meen mij toch te herinneren dat er ergens voor de douane (als je uit het vliegtuig komt ergens) zo een mooie grote vuilbak staat met de aanwijzing al je etenswaren daarin te gooien.
En verder, nog nooit die series over Sydney (of Melbourne?) Airport gezien over wat die chinezen allemaal meenemen?

Maar nu spreek ik mezelf toch wel een beetje tegen.. haha.. mijn ouders nemen altijd kaas mee voor mijn broer. Ze laten dat dan wel luchtdicht verpakken. Dan mag het weer wel geloof ik.
Als je het maar aangeeft.

Even snel van de AQIS site:

Prohibited goods

AQIS will not permit the importation of the following items as personal effects:
  • fresh fruit and vegetables
  • live plants and bulbs
  • prohibited and restricted seeds
  • unidentified seeds, which can include some foods, including spices
  • live animals (including pets) that require an import permit
  • biological products including some plant based, herbal medications
  • unprocessed goods of plant or animal origin
  • soiled items, or items containing organic residues
  • items knowingly infested with pests or a disease.
Ik weet uit ervaring dat ze enorm streng zijn als je per vliegtuig komt, maar wij hebben het over eten meenemen in een container samen met de rest van de inboedel :)
 
230 per kuub is een goede deal volgens mij!
Waar is dat als ik vragen mag???? :)
Wij gaan over met maar 2 kuub, hooguit!
Dat is voor 20 m3, maar vergeet niet dat dit soort bedragen ook afhankelijk is van voor hoeveel je verzekerd wilt zijn en hoeveel je zelf doet enzo. Dit was/is bij hazeleger.
 
Oke. Tanx!
Ik ben begonnen mij erin te verdiepen en heb ook offertes aangevraagd, oa ook bij World Wide Bagage Service.
Verbaas me over de totaal verschillende prijzen die gehanteerd worden!!
Maargoed, zal ook de andere draadjes nog lezen..
 
Wij betalen 250 euro per m3 voor totaal 8 m3 (excl. verzekering), maar dan pakken we alles wel zelf in. Het ligt niet alleen aan het aantal m3, maar ook naar welke plaats in Australie het vervoert moet worden.
 
Ik zou de zomerkleding gewoon in Australie kopen, ook daar hebben ze leuke mode en het is zeker niet duurder, eerder goedkoper dan in NL, ook schoenen. Wij nemen alles mee in de container, fietseb , bloempotten, zelfs onze Aussie bbq gaat weer mee terug. Het moet wel allemaal heel schoon gemaakt worden, er mag geen kruimeltje zand aanzitten. Veel succes.

Ja, maar nergens kunnen ze op tegen de koninginnendagprijzen van vandaag :)
 
Als het in de container past: meenemen! Wij hebben spullen verkocht/weggegeven voor de verhuizing omdat we dachten dat het niet zou passen. Bleek ruimte voldoende over in de container en we hebben dus wat nieuw moeten kopen bij aankomst in Australië. Zonde van het geld achteraf.
 
Wij waren ook bang dat niet alles in de container paste, en ik heb alle meubels die uit elkaar konden uit elkaar gehaald (gelukkig had ik de beschrijvingen bewaard) en alle meubels die niet uit elkaar konden heb ik vol gedaan met handoeken en tupperware(ik heb maar een beetje :confused:)

We hadden 3m2 voor een collega mee en we hadden nog 3 a 4 m2 over, nu ik hier de garage sales zie hadden we alle " troep" die we in nederland hebben proberen te verkopen en naar de kringloop hebben gebracht gewoon mee moeten nemen en hier moeten verkopen, de "rommel" die ze hier soms proberen te verkopen heeft bij ons de kringloop winkel niet eens gehaald maar ging rechtstreeks de afvalcontainer in. Wij hadden een dubbele huisraad in de container zitten, behalve een bankstel (versleten) hebben we alles mee genomen en we hadden nog ruimte over, er past meer in zo'n container dan je denkt.

Houd de dingen apart die je zou kunnen missen en kijk wat er overblijf nadat de container is geladen, je zal verrast zijn.

groetjes
Yvonne
 
Hallo allemaal, dit topic is al een jaartje in ruste, maar ik ga toch mijn vraag stellen. Over de dropjes in de container..... (Sorry) ☺
Wij zijn namelijk van plan om een 40 kub container te sturen. Plek genoeg dus.

Mag er nu wel of geen drop/hagelslag etc in de container?
Goed inpakken in plastic en in een afgesloten plastic box?

Ook nog iets anders wat 1 van jullie misschien weet. Waspoeder?
Ben meerdere malen in Oz geweest maar heb nooit goed waspoeder en schoonmaakmiddel kunnen vinden.
Omdat we plek zat hebben, zou ik het e.e.a. mee kunnen nemen. Maar mag dat? En is het handig?

Alvast bedankt,
Anita


Ps: verder val ik best mee hoor. Ik besef me dat dit vrij mutsige vragen zijn.....
 
Dat zal lekker gaan ruiken met al dat waspoeder :)
maar ooit raakt ook dat op, en dan moet je toch aan de Ozzy poeder!

Sorry, erg nutteloze post, ik weet het ;)
 
Back
Top